Var det glapp i ett av reläna?Anledningen att jag frågar är att jag har exakt samma symptom, ett klickande relä när endast tändningen är på.Vilket relä är vilket?
Njae, även min har en 37mm förgasare, sitter på LTZ och dess kopior från -05 (utom AC DVX) När du skruvade in skruven i botten så höll du väl koll på antal varv, eller?Hur många varv var skruvet utskruvad från början?Efter att du skruvat ut den ca 2.5 varv så kan du justera den på det sätt jag nämnde tidigare...höj tomgången till ca 2000varv......Har du också kollat att choken inte har fastnat eller dragits ut lite?HAr du gjort någonting alls med luftburken? tagit bort snorkeln eller annat?Går den bättre eller sämre när den är varm/kall?Choken är ok, har inte gjort något med luftburken. Ska man gör något med den?Jag får testa det du sa med inställning, dock hur vet jag att tomgången är 2000varv? Har ju ingen varvräknare på den.Den går bättre när den är varm och det är inga problem att varva den när man har lite chok på, men utan så spottar han bra på låga varv.Jag har ju inte kört så mycket ännu, vill gärna ha min regplåt innan man ger sig ut. Har jag tur kommer den på onsdag!Jajamensan. drevet fick plats. Eller det fick plats efter att jag har tillverkat ett nytt kedjeskydd (eller vad det nu kallas, en metallplatta som sitter framför drevet). Du blir säkert nöjd med ett 38 drev bak, jag tror att en pigg större fram motsvarar 2,75 pigg mindre bak.Jag har inte kollat relät än, ska göra det så snart jag får tid.
Här är en bild på mikuni förgasaren. Namngivningen är engelsk men det får du stå ut med. Lågfartsmunstycke (starter jet) sitter i själva flottörhuset som måste skruvas bort, här sitter alla andra munstycken också.....Bränsleskruven (Pilot screw) sitter utanför flottörhuset (som då inte behöver tas bort) Jag tror att du ser på bilden att det är pluggat.Det finns flera sätta att ställa in bränsleskruven.Ett sätt är att först höja tomgången till ca 2000 varv med tomgångsskruven.Skruva sedan in bränsleskruven tills att tomgången börjar hacka. Skruva sedan ut den tills att tomgången återigen hackar. Håll alltid koll på antal varv. Skruva sedan in skruven mellan de två ytterlägena och testkör.Om du vill kan du börja med att skruva in bränsleskruven i botten och skruva sedan ut den ca 2,5 varv innan du börjar med ovanstående...ImgFree.net - Hosting Images