Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: "Blurrar" vid gaspådrag  (läst 8182 gånger)

Utloggad pericso6

"Blurrar" vid gaspådrag
« skrivet: 7 april 2006 kl. 21:49:51 »
Hej,

Har precis fått min KFX400! Men när man skall iväg så går den ojämt som f**. Men ger man mycket gas kommer den fint. Går riktigt bra, riktigt bra!! Alla strypningar är bort så vitt jag vet. Men vet någon varför den går ojämt vid lite gas? Jag menar, det kan var bra att kunna smyga iväg utan att den hostar sig fram. Kompisen fick sin LTZ samtidigt och den gick nog ännu sämre.

Jag hade ingen strypning i förgasaren, ingent som jag hittade i vilket fall.
Strypningen i avgasröret och gasen på styret är borttagna, dock sitter
"gnist" gallret kvar bak i dämparen. Kan det var något i luftburken som det var på Dinlin? Hjälp!!!!!
vh

Peter


Kawasaki KFX700

Tillbehörs info:
Nearfbars
Grab bar
Rev box
Helsystem + bestyckning
Goldespeed "Gula" + ITP fälgar
Breddning runt om
Larm
Plus en del smått å gått
"SÅLD"

Utloggad 660raptor

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #1 skrivet: 7 april 2006 kl. 22:17:29 »
hej, är det luft eller vatten kyld motor du har på den??
är det en luftkyld så kolla så att det inte har kommit in vatten i luftfilltret.
amaha raptor 660.
honda cr 125.

Utloggad Jesper

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #2 skrivet: 7 april 2006 kl. 22:38:28 »
Lågfartsmunstycket är för litet för vinterkörning orginal.
Prova byta upp en storlek eller vänta på sommaren.
Annars kan man ju alltid choka på lågvarven  :D

Utloggad Orre

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #3 skrivet: 7 april 2006 kl. 23:00:32 »
Har du kollat om det är fel kylarglykol det kan har hört att det kan vara det på dom nya -05 -06 kolla igenom Bayerns fotoalbum så ser du vad som hade hänt på hans ltz.

http://www.atvcenter.se/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&meta=random&cat=10057&pos=1816

Lycka till.

/Orre Team Denada
ww.Cleanracing.se
-------------------------------------------------------
Sponsorer:
www.Quadshopen.se

Utloggad corba

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #4 skrivet: 7 april 2006 kl. 23:36:27 »
Kylvätska i all ära men det påverkar inte att den går krasst.

Har själv en ltz -05 och efter att strypningarna tagits bort så går den som en dröm.

Varifrån har ni köpt maskinerna och frmaförallt vilket "fabrikat" är det, säg nu inte suzuki resp kawazaki.
Olika modifierare (fabriker som gör maskinerna vägreggningsklara) har olika strypningar...


Mitt stall tips är att lågfartsmunstycket på förgasaren är för snålt inställt. Dessvärre sitter den bakom en plugg (om pluggen inte är borttagen) på undersidan av förgasaren. Standard ska den vara ca 2-2,5 varv utskruvad men skruvas ibland in till botten för att klara avgasbestämmelserna bla i Kalifornien...
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad runken

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #5 skrivet: 7 april 2006 kl. 23:43:38 »
börja med å justera soppa skruven,mer eller mindre.börjar du få skruven mer än 3 1/2-4 varv ut bör du gå över bestyckningen.har själv kört med org.låg fart hela vintern utan problem.ska börja fin justera,längre fram i vår med bestyckningarna.
#61 TEAM minhoj.se
-09 KTM 450sx


www.teamminhoj.cybersite.se

Utloggad corba

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #6 skrivet: 7 april 2006 kl. 23:55:56 »
Hmm, jag kan i villervallan sagt en sak men menat en annan...
jag sa lågfartsmunstycke men menade naturligtvis bränsleskruv, hur som helst,  den sitter på undersidan av förgasaren men som sagt var är ofta pluggad, pluggen får man lov att borra ur men ta´t försiktigt, skruven sitter ett par mm under pluggen, med andra ord borra för långt och det blir mindre skoj.


Sen är det inte tok det som Orre säger.... kolla det snabbt som attans om ni vill fortsätta köra hela sommaren..... plocka bort vattenpumpen och gråt eller skratta( vilket som fungerar)
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad Mr2t

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #7 skrivet: 8 april 2006 kl. 00:02:16 »
En sak jag har funderat på angående sukkans kylvattenproblem är att ser det så äckligt ut i vattenpumpshuset, hur ser det då ut i kylvattenkanalerna i cylinderhuvudet? Lövtunna cylinderväggar? Gropiga återcirkuleringar? Jag hade slitit av hela cylindern och toppen också.

Utloggad corba

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #8 skrivet: 8 april 2006 kl. 00:10:53 »
Som tur är så är det bara själva kopplingskåpan som drabbas av korrosionen, men en sak som besvärar mig lite är att den "gegga" som byggs upp lätt kan lossna och följa med in i motorn och därmed även sätta igen kylvattenkanalerna. Det är nog så illa.

Nu vet jag ingen som har råkat ut för problem efter att man har fixat själva problemet. Kan handla om tur men även om en tidsfråga innan första offret ger sig till känna. (hoppas inte att det blir jag)....
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad pericso6

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #9 skrivet: 8 april 2006 kl. 00:22:27 »
Jäkligt kul med snabba svar, men det där med skruven på undersida av gasaren lät som något kolla lite närmare på.
Glykolen vad det första som återförsäljaren bytte på den, bara för att vara på säkra sidan.

Båda maskinerna kommer från Dresel.

Jag återkommer under morgondagen med info om det hela. Men mer info är ju inte fel!



Tackar!!
vh

Peter


Kawasaki KFX700

Tillbehörs info:
Nearfbars
Grab bar
Rev box
Helsystem + bestyckning
Goldespeed "Gula" + ITP fälgar
Breddning runt om
Larm
Plus en del smått å gått
"SÅLD"

Utloggad corba

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #10 skrivet: 8 april 2006 kl. 09:38:18 »
Får man fråga vart du köpte maskinen?
Suzuki LTZ 400 -05

FYM F49-6 ATV 110cc -07

Utloggad pericso6

"Blurrar" vid gaspådrag
« Svar #11 skrivet: 8 april 2006 kl. 09:58:30 »
Hej,

Den är köpt på Mc-Moped i Billdal.

Lite till om hur den uppför sig. Den går bra på tomgång, men börjar blurra vid lite gaspådrag, dock ger man mer gas, så svara den bra eller som den skall i mitt tycke.

En fråga! Var nere nu och tittade efter "skruven" men kunde inte riktigt förstå var jag skall titta. Är det på undersidan av gasaren eller måste jag ta av underdelan, som om man byter munstycke? Dock sitter det en skruv på vänster sida av gasaren, som är inskruvad till botten. Kanske är något helt annat.



Min maskin är en 06 med vad jag har läst mig till en 37 gasare. Väldigt tacksam för en mer detaljerad beskrivning.
Men en sak är säker, när man gasar förbi "blurret" så går den som bara den!
vh

Peter


Kawasaki KFX700

Tillbehörs info:
Nearfbars
Grab bar
Rev box
Helsystem + bestyckning
Goldespeed "Gula" + ITP fälgar
Breddning runt om
Larm
Plus en del smått å gått
"SÅLD"

 


Online just nu.

178 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Hanen, monster, dannefox123,
Flest online idag: 212. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme