ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Brute force 750 problem
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 2 [3] 4 ... 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Brute force 750 problem  (läst 37181 gånger)

Utloggad wasteland

  • Mud slut, hitting every hole !
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 471
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • ASRD engineering solusions
    • Visa profil
wasteland
SV: Brute force 750 problem
« Svar #24 skrivet: 9 april 2010 kl. 23:01:51 »
Har inte behövt göra nått liknande än(så länge)  ::) Så jag kan tyvärr inte ge dig några handfasta tips. Dock vill jag säga att det är ju skönt att du kommit så här långt, nått verkar ju inte som det ska!?

Men vill endå ge ett liiiiitet tips, som min vän,som jobbar på given verkstad gav mig vid ett större problem. Ta kontakt med kawasaki sverige själv, be att få tala support avd, då vill dom självklart be dig säga från vilken firma du ringer för att verifiera en märkes verkstad. Säg då namnet på din närmaste o förklara problemet! Dock vill jag från säga mig allt ansvar från detta, då privat personer inte får tala med supporten! Men det går..  ;)

Ska väl tillägas att min "vän" på märkes verkstan, gav mig tipset just för att jag va en vän kanske. Men dom vet med säkerhet svaret!
Om inte kanske du kan få din märkes verkstad att ringa det telefonsamtalet åt dig för att visa lite good will för märket?!?

Hoppas jag gav dig en lite knuff i rätt riktning varjefall.. lycka till!
Anmäl till moderator   Loggat
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad Ace

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1082
  • Total likes: 195
  • Kön: Man
    • Visa profil
Ace
SV: Brute force 750 problem
« Svar #25 skrivet: 9 april 2010 kl. 23:29:34 »
kanske ska fundera på att lämna in den istället  ;)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad körtvilse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 33
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
körtvilse
SV: Brute force 750 problem
« Svar #26 skrivet: 10 april 2010 kl. 09:32:51 »
Killarna som lånat ut hittills 2 specialverktyg åt mig utan kostnad - t o m köpt in dom på deras firma, kan nog ringa Kawasaki. Tyvärr så är alla Kawa verkstäder nu fulltjokna med jobb inför säsongen. Det är båtar, MC, och däcksbyten. Så lämnar jag in den nu får jag nog tillbaka den till sensommaren eller hösten. Dessutom lär det kosta utav h-e. Det är ju att ta ur och riva hela motorn för att byta axeln (om det behövs)

Läste på en annan tråd om oljesmörjningen som inte funkar vid uppförslutning på hojen. Köpte den begagnad så det kan ha varit sån körning innan jag fick den. Så om det skulle ha påverkat?? Men cykeln gick bra förra året när jag använde den.

faan - vet inte ut eller in. Behöver den för att få hem ved. H-e

Får köpa mig en traktor och en burk nervlugnande piller istället.
/Magnus
Anmäl till moderator   Loggat
750 Brutte 4x4i 2005

Utloggad wasteland

  • Mud slut, hitting every hole !
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 471
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • ASRD engineering solusions
    • Visa profil
wasteland
SV: Brute force 750 problem
« Svar #27 skrivet: 10 april 2010 kl. 20:56:30 »
Ang olje smörjningen i uppförsbackar, bakhjuls åka o liknade, är det främre cylindern som inte får nån smörjning, o då skär som följd ! Vet inte, men tror inte det har med ditt problem att göra. Varför inte bara ta i riva ur hela motorn o börja arbetet? Min verkstat här i byn villa ha runt 8-10 000:- för klyvning av motorn till det läga du ligger i nu, som jag då trodde va problemet! Så det finns ju en peng att tjäna där, se det som en rolig o lärorik meckning av din maskin, el nått  :-\
Anmäl till moderator   Loggat
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad Lowest

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2558
  • Total likes: 45
  • Kön: Man
  • Södra-Dalarna
    • Visa profil
Lowest
SV: Brute force 750 problem
« Svar #28 skrivet: 10 april 2010 kl. 21:49:07 »
Citat från: wasteland skrivet 10 april 2010 kl. 20:56:30
Ang olje smörjningen i uppförsbackar, bakhjuls åka o liknade, är det främre cylindern som inte får nån smörjning, o då skär som följd ! Vet inte, men tror inte det har med ditt problem att göra. Varför inte bara ta i riva ur hela motorn o börja arbetet? Min verkstat här i byn villa ha runt 8-10 000:- för klyvning av motorn till det läga du ligger i nu, som jag då trodde va problemet! Så det finns ju en peng att tjäna där, se det som en rolig o lärorik meckning av din maskin, el nått  :-\

Vet du om nån som rasat på grund av bakhjulsåkning jag vet inte om nån och vi leker på bakhjulen hela tiden. Har väl rullet ett 20 tal Kawor häromkring.
Åker jag i sjön så leker jag hela tiden på bakhjulen och alldrig haft nå problem förutom att det blir olja i luftburken om man åker en längre sträcka.
Hade en KFX700 innan och det är lika motor och den åkte jag flera kilometer på bakhjulen och den höll.
Så körning i en uppförsbacke tror jag inte en Kawa skär för.

körtvilse var i sverige bor du. Jag har en kompis som är jävligt duktig på Kawa.
Anmäl till moderator   Loggat
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplåtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
Hjälmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvärme

Barossa 250 -05

Sålda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad wasteland

  • Mud slut, hitting every hole !
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 471
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • ASRD engineering solusions
    • Visa profil
wasteland
SV: Brute force 750 problem
« Svar #29 skrivet: 10 april 2010 kl. 22:12:49 »
Jag har läst om fall som det har hänt för, dock inte i sverige. Om det nu räknas!? Men det är säkert som du säger att dom inte är så känsliga som folk säger. Ville mest få ut att nog inte problemmet låg vid ett ev uppförsbacke åk !
Anmäl till moderator   Loggat
Dont like my driving? E-mail me at: EatShit@GoFuckyourself.nu

Utloggad macmagnet

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 76
  • Total likes: 0
  • Bruteforce mudking 750, Honda 450 es, 700 utv
    • Visa profil
macmagnet
SV: Brute force 750 problem
« Svar #30 skrivet: 11 april 2010 kl. 15:08:39 »
Se bara till att det är toppfullt med olja på sickan så är det inga problem att åka på slangen. Värre är det med md nedre insugs packningarna de håller ca 200 timmar sen spricker de, jobbigt när man leker badanka :D. Kostade en ny cylinder och en kolv.
Anmäl till moderator   Loggat


Member of team Highlifter champ of -09

Utloggad körtvilse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 33
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
körtvilse
SV: Brute force 750 problem
« Svar #31 skrivet: 11 april 2010 kl. 18:45:10 »
Om det nu är så illa att jag behöver ta isär hela maskinen - vilket det lutar åt:
-Hur lång tid tar det på ett ungefär att koppla loss, ta ur, ta isär och sätta ihop motorn igen i effektiv tid.
Hur lång tid tog det för er 1:a ggn ni gjorde det?
- vad väger bara motorn ca? tänkte kånka den till ett bord och skruva där istället.

Ska kolla vad verkstan säger imorgon. Kostar det > än 10000+delar så gör jag det själv. Sen får det ta den tid det tar.

/Mange
Anmäl till moderator   Loggat
750 Brutte 4x4i 2005

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Brute force 750 problem
« Svar #32 skrivet: 28 april 2010 kl. 15:12:49 »
Hur går det här då?  :)
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad körtvilse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 33
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
körtvilse
SV: Brute force 750 problem
« Svar #33 skrivet: 28 april 2010 kl. 18:07:06 »
Tja inte så bra kan jag säga. Tog en paus på några veckor-orkade inte titta åt den. Sen satte jag dit nya kilar på vevaxeln och dit med svänghjulet och kåpor mm.
Mätt ventilerna och justerat på alla. Det hjälpte inte. Det roliga var nog igår vilket gjorde mig än mer fundersam.
Lyfte igår på toppen av bakre cylindern. Ventilfötterna och kamaxelföljarna till ventilerna såg ok ut.

När jag tittade i verkstadsboken och jmf mot vevaxeln (ungefär som finn fem fel) så var KACR (Kawasaki automatic compression release) mekaniken vriden 180grader fel. Jag bifogar en bild. De spår som ska följa kanten på toppen var ok. Men pilen som ska peka uppåt i TDC läge var 180 grader ner. Då tänkte jag att jag tar ur den. Då går det inte att få bort kedjan från kamaxeln. Den lyfter några mm i främre delen men sitter värre i bakre. Och den vrider man inte ur. Det är dubbelkedja. Det låter märkligt att den hänt något med vevaxel. Se tidigare inlägg med kilspåren som inte ligger rätt vid svänghjulet.

Har nu lånat en komp testare till imorgon. Ska ihop med allt igen och köra igång och testa kompen. Testade KACR funktionen och den är det inget fel på. Så hur det går? Jag har nog inte riktigt de orden att säga. Jag är för väluppfostrad. men tackar som frågar.

* KACR.jpg (18.31 kB, 576x146 - visat 922 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
750 Brutte 4x4i 2005

Utloggad körtvilse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 33
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
körtvilse
SV: Brute force 750 problem
« Svar #34 skrivet: 28 april 2010 kl. 20:41:19 »
Kollade med lång mejsel om kolven på bakre cyl var i högsta läget. det var den.

Kollade kompressionen i båda cyl. Dock utan uppvärmd motor och ingen gaspådrag. Hur jag ska tyda kurvorna på pappret vet jag inte - får höra med dom jag lånat verktygen av imorrn.
Anmäl till moderator   Loggat
750 Brutte 4x4i 2005

Utloggad Cln

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 70
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Cln
SV: Brute force 750 problem
« Svar #35 skrivet: 28 april 2010 kl. 20:51:58 »
Vad menar du för fel.....vrid motorn 1 varv så vrider sej kammen 180 grader. Det är nog rätt där.
Anmäl till moderator   Loggat
Kymco MXU 500i IRS 2013

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 2 [3] 4 ... 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Kawasaki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Brute force 750 problem
 


Online just nu.

540 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 581. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info