Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: mera kraft i KQ 700  (lĂ€st 1714 gĂ„nger)

Utloggad rmkungen

mera kraft i KQ 700
« skrivet: 17 mars 2010 kl. 23:32:04 »
jag Ä min polare undrar vad man ska ha för grejjer för att fÄ mera pulver i 700an?
utan atttappa driftsÀkerheten :)

mvh
KQ700
hasplÄtar
warn winch RT25
fulldubbad tatou bandsats
kenda bearclaw pÄ org breddade fÀlgar
kenda executioner pÄ ss112 fÀlgar
v-kitt
xenon överallt
handtagsvÀrme
powermad

In Ä gilla oss pÄ FB
Sök "Team MG&SV Maniacs"

Utloggad herrlilltroll

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #1 skrivet: 18 mars 2010 kl. 11:39:06 »
finns copperhead boxar o massa andra boxar o köpa, med rĂ€tt mappning sĂ„ ska dom tydligen pinna pĂ„ rĂ€tt bra  ()p

sen talade det om turbo kitt o bigbore kitt till dom men jag vet inte hur det vart med det.

sen finns det trimmpipor o hela den biten sÄklart=)

http://www.campbellenterprises.com/suzuki/king-quad-parts/king-quad-700-cp-pistons-high-compression-big-bore-kits.php  big bore

http://www.atvturbo.se/index.html och dom killarna Ă€r nog rĂ€tt o tala med om turbo  ()p

http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=7178&grp=199218 och dÀr har du copperhead boxen. finns sÀkert flera pÄ forumet som kan dela med sej av bra mappningar.

men det beror ju helt klart pĂ„ vad du har tĂ€nkt o lĂ€gga för pengar pĂ„ trimmet.  :)
Can am Renegade 800 xcc 2010

Polaris 850xp eps Sportsman - 2011 - SĂ„ld
CF Moto terralander x8 2013 - SĂ„ld
Suzuki LT-F 250 4WD 1992 - SĂ„ld
King Quad 700 efi 2005 -SĂ„ld
Honda trx400ex 04 - SĂ„ld

*Det som inte dödar, gör oftast jÀvligt ont*

Utloggad rmkungen

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #2 skrivet: 18 mars 2010 kl. 23:02:19 »
ja de e ju de hÀr med copperhead och avgassystem man funderar pÄ,
men hur funkar de med copperhead boxen??
de blir inte sÄ att nÄtt annat tar mycke stryk??

nÄn som har en som kan tala om lite kanske???

de e ju sÄ att en annan kompis som aldrig har Àgt en hjuling har bestÀllt en ny can-am 800 och han snackar sÄ mycke att den ska dÄ spöa oss rejÀlt sÄ vi tÀnkte dÄ smygtrimma vÄra utan att han ska fÄ veta nÄtt och
vi ska inte tala om vad vi har gjort Ät vÄra KQ700 ,

nÄn som vet org efekt pÄ KQ700 ostrypt samt vad nya can-am 800an ligger pÄ??

mvh
KQ700
hasplÄtar
warn winch RT25
fulldubbad tatou bandsats
kenda bearclaw pÄ org breddade fÀlgar
kenda executioner pÄ ss112 fÀlgar
v-kitt
xenon överallt
handtagsvÀrme
powermad

In Ä gilla oss pÄ FB
Sök "Team MG&SV Maniacs"

Utloggad siles

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #3 skrivet: 19 mars 2010 kl. 11:58:18 »
Hehe sorry att jag sabbar men:

Can-am 800r 71hk
KQ 700 49hk

Det enda som talar för KQ Àr vikten, Àr vÀl 100kg lÀttare. MEn att "dra" en Can-am........

Med avgas och VDI rÀtt instÀllt i KQ fÄr du kanske MAX 60hk.

MvH S
KingQuad 700 -06
Unifilter
BigGun EFIbox
BigGun DĂ€mpare
Gul EPI
17.8g Vikter
1.75mm shims

Utloggad rmkungen

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #4 skrivet: 19 mars 2010 kl. 14:07:13 »
ok,, haha ja inte för att vi tÀnkte dra han men lite mer flÄs vill man ju ha ÀndÄ,, och med tanke pÄ att han som ska köpa en can -am vÀger 60kg mer Àn mig oxÄ sÄ blir dÄ total skillnaden 160kg
KQ700
hasplÄtar
warn winch RT25
fulldubbad tatou bandsats
kenda bearclaw pÄ org breddade fÀlgar
kenda executioner pÄ ss112 fÀlgar
v-kitt
xenon överallt
handtagsvÀrme
powermad

In Ä gilla oss pÄ FB
Sök "Team MG&SV Maniacs"

Utloggad Lowest

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #5 skrivet: 19 mars 2010 kl. 15:30:09 »
Hehe sorry att jag sabbar men:

Can-am 800r 71hk
KQ 700 49hk

Det enda som talar för KQ Àr vikten, Àr vÀl 100kg lÀttare. MEn att "dra" en Can-am........

Med avgas och VDI rÀtt instÀllt i KQ fÄr du kanske MAX 60hk.

MvH S

Kingquade 700 vÀger ca 275kg
Canam 800 vÀger ca 300kg och tÀnker du pÄ lÄnga Canamen sÄ vÀger den ca 320kg

SĂ„ 100kg tror ja inte det skilljer mellan dom
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplÄtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
HjÀlmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvÀrme

Barossa 250 -05

SĂ„lda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad rmkungen

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #6 skrivet: 19 mars 2010 kl. 16:33:05 »
ok,,, ja ajg tyckte 100kg lÀt mycke,,

jaja de ska som sagt bli kul att se han pÄ en flÄng ny can-am 800, han har bara provkört fyrhjuling tidigare sÄ:)
KQ700
hasplÄtar
warn winch RT25
fulldubbad tatou bandsats
kenda bearclaw pÄ org breddade fÀlgar
kenda executioner pÄ ss112 fÀlgar
v-kitt
xenon överallt
handtagsvÀrme
powermad

In Ä gilla oss pÄ FB
Sök "Team MG&SV Maniacs"

Utloggad herrlilltroll

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #7 skrivet: 19 mars 2010 kl. 18:24:28 »
jag har inte testat copperhead boxen sjÀlv sÄ jag vÄgar inte sÀga om det hÄller eller inte, men det finns en kille pÄ ssatv som hjÀlpe mej mycket med min KQ, han har jag för mej körde rÀtt lÀnge (och hÄrt) med sin. sÄ hör med dom hur det blir med hÄllbarheten.

och om ni kör i terrĂ€ngen sĂ„ Ă€r det med teknik o skicklighet Ă€n pulver i motorn som avgör vem som kommer fram först  :lol: men pĂ„ rakorna Ă€r det nog fan vĂ€rre.... :DV
Can am Renegade 800 xcc 2010

Polaris 850xp eps Sportsman - 2011 - SĂ„ld
CF Moto terralander x8 2013 - SĂ„ld
Suzuki LT-F 250 4WD 1992 - SĂ„ld
King Quad 700 efi 2005 -SĂ„ld
Honda trx400ex 04 - SĂ„ld

*Det som inte dödar, gör oftast jÀvligt ont*

Utloggad rmkungen

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #8 skrivet: 20 mars 2010 kl. 00:20:11 »
dÄ e ja lugn, för inte fan har man köpt en hjuling för att Äka efter vÀgen iaf:)
KQ700
hasplÄtar
warn winch RT25
fulldubbad tatou bandsats
kenda bearclaw pÄ org breddade fÀlgar
kenda executioner pÄ ss112 fÀlgar
v-kitt
xenon överallt
handtagsvÀrme
powermad

In Ä gilla oss pÄ FB
Sök "Team MG&SV Maniacs"

Utloggad Gizmo

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #9 skrivet: 21 mars 2010 kl. 11:40:44 »
ok,, haha ja inte för att vi tÀnkte dra han men lite mer flÄs vill man ju ha ÀndÄ,, och med tanke pÄ att han som ska köpa en can -am vÀger 60kg mer Àn mig oxÄ sÄ blir dÄ total skillnaden 160kg


Undra om du Àr elak med dig sjÀlv eller mig nÀr du sÀger att jag vÀger 60kg mer Àn dig :)
DĂ„ vĂ€ger du ca 45kg  :lool:

Jag har vĂ€l aldrig sagt nĂ„tt om att spöa er :(  jag vill bara vara med och Ă„ka ocksĂ„ och det kĂ€ndes lĂ€mpligt att byta Summiten mot en Can-am eftersom de bĂ„da Ă€r frĂ„n BRP och jag verkligen Ă€lskar ski-doo :)
Outlander 800 XT-p 2010

Utloggad herrlilltroll

SV: mera kraft i KQ 700
« Svar #10 skrivet: 21 mars 2010 kl. 14:11:14 »
att man vill ha en rotax motor Àr dÄ klart inte nÄgot konstigt=)
Àr det lika bra motorer i fyrhjulingarna som i skotrarna sÄ Àr det vÀll nÀra pÄ en sjÀlvklarhet...

det finns alltid nÄn som Äker ifrÄn nÄn huvudsaken Àr vÀll att man ska ha kul nÀr man Äker ()p
Can am Renegade 800 xcc 2010

Polaris 850xp eps Sportsman - 2011 - SĂ„ld
CF Moto terralander x8 2013 - SĂ„ld
Suzuki LT-F 250 4WD 1992 - SĂ„ld
King Quad 700 efi 2005 -SĂ„ld
Honda trx400ex 04 - SĂ„ld

*Det som inte dödar, gör oftast jÀvligt ont*

 


Online just nu.

159 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 190. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme