Citat från: Grönis skrivet 12 april 2010 kl. 22:14:00aaah det hadde jag missat totalt =) har du kvar garanti på hojen eller blir det upp med stora pluskan? Tycker det är bra att det kommer fram sånna här fel så man kan hålla koll på dom, för upptäcker man det i tid går det oftas att lösa på ett bra sätt.Min är vägreggad som en Dresel så jag har en extra garantiförsäkring som vi kollar om det går på.1400:- kostar bromsdelarna och alla packningar och packboxar så om det inte går på garantin så köper ja delarna själv. Va ju inte alltför dyrt som tur va.
aaah det hadde jag missat totalt =) har du kvar garanti på hojen eller blir det upp med stora pluskan? Tycker det är bra att det kommer fram sånna här fel så man kan hålla koll på dom, för upptäcker man det i tid går det oftas att lösa på ett bra sätt.
hitta det här på amrikaskt forumFråga: I try to swap to 4 wheel drive and my dash indicates that the swap is made but it never actually engages Svar: theres a actuator on your frt diff that rotates 2wd/4wd in and out! you may have broken the tit that sticks out of it! if you pull the three bolts off and remove it, inspect the tit, that may be your problem! nu är min engleska riktigt dålig så jag undrar om någon vet vad det här handlar om. om jag föstår lite så snackas det om motorn som skiftar mellan 2 och 4 hjulsdriften?elle någon kanske kan förklara?
Citat från: Lowest skrivet 12 april 2010 kl. 22:32:02Citat från: Grönis skrivet 12 april 2010 kl. 22:14:00aaah det hadde jag missat totalt =) har du kvar garanti på hojen eller blir det upp med stora pluskan? Tycker det är bra att det kommer fram sånna här fel så man kan hålla koll på dom, för upptäcker man det i tid går det oftas att lösa på ett bra sätt.Min är vägreggad som en Dresel så jag har en extra garantiförsäkring som vi kollar om det går på.1400:- kostar bromsdelarna och alla packningar och packboxar så om det inte går på garantin så köper ja delarna själv. Va ju inte alltför dyrt som tur va.aah ok.. har för mej att kawasaki har någon förlängd garanti som man kan köpa till första året så man får totalt 4 år garanti, tänker köpa den snart för då e man lite mer skyddad.ja 1400 kan man leva med iallafall men hoppas du får det på garantin. Hur är Dresel på garantiärenden? tar dom på sej eller är dom svår att göra med?
hummm försäkring vad för försäkring?
Citat från: Grönis skrivet 13 april 2010 kl. 19:57:10hummm försäkring vad för försäkring?Autoconcept den hette wisebike tidigare tror jag. Man kan köpa en sån när man köper en ny mc/mc-reggad atv eller en begagnad som är kollad på verkstad.
Nu har jag hämtat besten! Med ny diff och drivaxel! Så nu är det bara att vänta och se hur länge det håller igen då hoppas på mer än en vecka iallafall.Ska ut och testa en sväng nu tänkte jag så får vi se om jag kommer hem med hela saker eller trasiga