Va det inte du som hadde en massa fel på den förra också en cf hadde du va? Ja en del har otur
Alla maskiner har sina problem, men sen att man kanske är en "oturs fågel" kanske det inte finns några bot på :Du kanske gör dig av med all din otur nu, så är det bara ren framgång senare
Kräv att få en ny diff från den gammla modellen då! 05-08 el när dom nya kom. Dom måste ju ha sånna på lager nånstans, för dom verkar onekligen bättre än dom nya varianterna :
Lider med dig, så tråkigt när sånt här händer. Dock får du va glad att du har garanti kvar. Men dom säger inget att du har höjjning o större däck o sånt? Inget som kan gnällas på ang garanti för knut o liknande??
Ja ang däcken så åker ju många på 30" silverbacks/highlifter däck, o det håller ju! Måste va riktig usel kvalitet på huset o dreven. Kanske daxs att jag kör lite härdade drev o pinioner till ditt diff hus så det blir lite ordning på grejerna. Jobbar med kugg berabetning bla..
Jag vet om 6st -08 som har rasat i framdiffen även äldre har rasat i diffen.Jag har ras på min bakaxel väntar på svar om det går på garanti.Pinjongbulten har skruvat upp sig på min.Framdiffen är lätt att köra sönder på en Kawa om man fastnar med 2wd i och lägger i 4wd och gasar på så är det lätt att den rasar. Hjulen ska rulla för att den ska hoppa i riktigt annars kuggar det över och det blir ras.Jag har alldrig gasat mycket efter jag lagt i 4wd när jag fastnat och diffen har hållit i 736mil.Men kompisarna som bara lagt i 4wd å gasat på har det rasat för. Nått att tänka.Har även märkt att ibland när jag fastnat och lagt i 4wd så har det inte kuggat i riktigt så man har lagt ur 4wd och lagt i den igen och då har det funkat riktigtSå lägg inte bara i 4wd å gasa då kan det bli ras.