Jag fick också samma problem med min nu i helgen, att den inte gick framåt eller bakåt, men den hoppade till när man satt i växeln. Så jag testade att skruva på justerings skruven men problemet var inte riktigt så enkelt för mig. Så det blev till att skruva bort motorn och öppna den och konstatera att kineserna har svetsat en snygg svets men ej en hållbar sådan...Det är alltså svetsen runt hålet i mitten som har släppt på slungkopplingen(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Jag visste ju egentligen inte var jag skulle börja söka felet när jag började skruva...Men största problemet med att ta ur motorn så var att få loss kardanaxeln fram, enda lösningen jag kom på så var att flytta motorn bakåt, vilket inte var så lätt. Eller finns det något smidigt sätt få loss axeln också?
nu har jag svetsat kopplingen och satt i motorn i ramen igen och testkört, men nu fick jag problem med att växeltrampan ibland inte fjädrar tillbaka när man använder dom elektroniska växlarna, utan man måst hjälpa till med foten.Kan detta ha att göra med kopplingsjusteringen eller är det någon fjäder som är av eller behöver spännas? Jag skruvade ju inte med den delen av motorn som innehåller växellådan.