Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Ny ägare till Goes 450x  (läst 3210 gånger)

Utloggad vampiz

Ny ägare till Goes 450x
« skrivet: 1 mars 2010 kl. 11:05:42 »
Köpte en Goes 450x igår, vilket jag fattat som är exakt samma som Hyosung förutom plasten och däcken och möjligtvis lite små detaljer.
Har sett att måna har problem med röd/orange krök på dem, vilket jag också har, det kan ju inte vara allt för bra för röret att de ska bli så varmt.

Jag undrar om det är någon som vet exakt vad man ska göra för att få bort det, räcker det med att höjja munstycket ett snepp? samt måste man höja lågfarts munstycket också? Den är i ostryp utförande.

Tacksam för alla svar och synpunkter =)
Goes 450x -07

Utloggad Gasgas 450 wild.

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #1 skrivet: 1 mars 2010 kl. 11:39:33 »
Vad jag har fattat så är detta med glödande krök inget ovanligt på 450 maskiner. Det är så och ska vara så...

Utloggad kenta777

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #2 skrivet: 1 mars 2010 kl. 13:25:24 »
Vad jag har fattat så är detta med glödande krök inget ovanligt på 450 maskiner. Det är så och ska vara så...

Klart det inte ska vara så..

Standardsvaret när maskiner får röda krökar är att de går för snålt.

Lösningen på just din maskin vet jag inget om tyvärr.

Utloggad vampiz

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #3 skrivet: 1 mars 2010 kl. 15:31:43 »
Ok ok.. ja jag har också fattat det som att det är vanligt med röda krökar! Men ja, som du skriver kenta777 bör ju det går att ordna, jag tror också den går för snålt, har inte tittat på stiftet ännu, men om stiftet skulle se bra ut och den inte verkar gå för snålt så kan man ju inte heller höjja munstycket?
Goes 450x -07

Utloggad kenta777

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #4 skrivet: 1 mars 2010 kl. 16:05:22 »
... om stiftet skulle se bra ut och den inte verkar gå för snålt så kan man ju inte heller höjja munstycket?

Jag läste en tråd på detta forum om hur man skulle bestycka rätt.
Det gick ut på att man skulle stoppa i så stort som möjligt tills den började gå dåligt, sedan backa tills den går bra igen.
Borde gälla både hög och lågfart (?).

Om stiftet ser bra ut så kan man nog öka storleken en smula innan det börjar se dåligt ut och det kan vara det lilla som krävs.
Nu är jag dock ute på djupt vatten - jag vet att det brukar gå att lösa men inte hur.

Kolla med de stora verkstäderna för just din modell, de borde ha koll!

Utloggad vampiz

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #5 skrivet: 1 mars 2010 kl. 16:35:27 »
Jaså okej, hmm får väl skruva isär och se vad de sitter för munstycke, antar att det kanske sitter orginal då, men den går riktigt fint i hela registret. Någon som vet vad det sitter orginal i en Hyosung 450 motor? Samt var man kan beställa munstycken? eller kanske går i en vanlig mc-butik, det satt väl en mikuni 42:a i dom?

Är inte så duktig i detta ämne som ni kanske redan märkt. :)
Goes 450x -07

Utloggad kenta777

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #6 skrivet: 1 mars 2010 kl. 16:38:18 »
Även om den går fint så blir den för varmt och det tyder ju på att allt inte är rätt.

En motor som alltid går varmt har ju en tendens att skära till slut enligt min erfarenhet.

Kolla med din ÅF, han borde kunna fixa fram munstycken.

Utloggad vampiz

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #7 skrivet: 1 mars 2010 kl. 17:00:13 »
Ja jo det är min åsikt också! Men hmm jag vet inte var man köper Hyosung/Goes? Köpte inte min ny.. Vet du?
Goes 450x -07

Utloggad kenta777

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #8 skrivet: 1 mars 2010 kl. 17:05:18 »
dealy.se verkar sälja grejer iaf.

Utloggad vampiz

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #9 skrivet: 1 mars 2010 kl. 20:03:41 »
Har sett det också, men har letat hittar ingen prislista/katalog.
Goes 450x -07

Utloggad mathias85

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #10 skrivet: 2 mars 2010 kl. 13:02:47 »
verkar va svårt å hitta högfarts (nål) munstycken till dem. var i väg i helgen på jakt efter ett större. d fanns munstycken, men inte ens i närheten av den storlek på hål som är original. tror d största ja hitta va 160.
HONDA trx 450 er -07
YAMAHA yfz 450 -05 (såld)
KTM 505 sx -09 (såld)
CAN AM ds 450x -08 (såld)
SUZUKI ltr 450 -06 (såld)
YAMAHA yfz 450 -07 (såld)
KAWASAKI kfx 450r -08 (såld)
HONDA trx 450r -05 (såld)
SUZUKI ltr 450 -06 (såld)
POLARIS predator tle 500 -04 (såld)
YAMAHA raptor 700 -06 (såld)
CAN AM ds 450 x -09 (såld)
HYOSUNG rapier 450 -08 (såld)

Utloggad vampiz

SV: Ny ägare till Goes 450x
« Svar #11 skrivet: 2 mars 2010 kl. 14:48:54 »
Vad exakt blir det för skillnad med en högfartsnål? Och vad sitter det för munstycke orginal låg resp högfart?

MVH
Goes 450x -07

 


Online just nu.

164 gäster, 2 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
ÖrjanL, Johan U,
Flest online idag: 205. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Pioneer82: Hallå
    Idag kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme