ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Cf moto x7
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 12 [13] 14 ... 20  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Cf moto x7  (läst 101258 gånger)

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Cf moto x7
« Svar #144 skrivet: 21 juli 2010 kl. 09:38:21 »
Tjo!

Jag mätte upp statorn när felet uppträdde och den gav inte mer än 1,6 volt AC, det blir inge bra laddning då :)

Ang tanken håller jag med Hades, där borde det kanske ha suttit en tjockare packning från start.

/Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Cf moto x7
« Svar #145 skrivet: 21 juli 2010 kl. 21:04:47 »
Citat från: Trech skrivet 21 juli 2010 kl. 09:38:21
Tjo!

Jag mätte upp statorn när felet uppträdde och den gav inte mer än 1,6 volt AC, det blir inge bra laddning då :)

Ang tanken håller jag med Hades, där borde det kanske ha suttit en tjockare packning från start.

/Benny

Jag var ute några mil idag Benny, den laddar som en dröm  ;D
Har endast råkat ut för ett startförsök där startmotorn inte gick runt. Maskinen startade då på försök nr 2.
Det är en väldig skillnad att ha ett batteri ger en bra spänning då man startar  ()p Och då kanske mitt batteri dessutom är något degraderat efter ljupurladdning som jag hade.
Det skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?

// Martin
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Cf moto x7
« Svar #146 skrivet: 21 juli 2010 kl. 22:24:50 »
Grymt, kul att höra :)

Citera
Det skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?
Nä, det såg inte ut att kunna lossna något, kör på men blir det värre så får du nog ta bort den o kika, rensa innehållet i den i värsta fall så du bara har kåpan kvar :)

MVH / Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Cf moto x7
« Svar #147 skrivet: 23 juli 2010 kl. 20:40:51 »
Citat från: Trech skrivet 21 juli 2010 kl. 22:24:50
Grymt, kul att höra :)

Citera
Det skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?
Nä, det såg inte ut att kunna lossna något, kör på men blir det värre så får du nog ta bort den o kika, rensa innehållet i den i värsta fall så du bara har kåpan kvar :)

MVH / Benny

Det verkar som batteriet fått sig en kyss efter ljupurladdningen. Maskinen fick stå 1,5 dygn och då var plötsligt batteri spänningen endast 12,5 V. Maskin blev direkt svårstartad.

Jag fick dessutom ta bort innanmätet på dragstarten idag, det skramlade lite för mycket för att det skulle kännas bra. Då jag tog bort den så "ramlade" det ut lösa delar så det var nog bra.

Så länge batterispänningen är bra på batteriet så verkar maskinen starta bra.

Mvh // Martin
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Cf moto x7
« Svar #148 skrivet: 24 juli 2010 kl. 14:53:38 »
Citat från: Deer Hunter skrivet 23 juli 2010 kl. 20:40:51
Citat från: Trech skrivet 21 juli 2010 kl. 22:24:50
Grymt, kul att höra :)

Citera
Det skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?
Nä, det såg inte ut att kunna lossna något, kör på men blir det värre så får du nog ta bort den o kika, rensa innehållet i den i värsta fall så du bara har kåpan kvar :)

MVH / Benny

Det verkar som batteriet fått sig en kyss efter ljupurladdningen. Maskinen fick stå 1,5 dygn och då var plötsligt batteri spänningen endast 12,5 V. Maskin blev direkt svårstartad.

Jag fick dessutom ta bort innanmätet på dragstarten idag, det skramlade lite för mycket för att det skulle kännas bra. Då jag tog bort den så "ramlade" det ut lösa delar så det var nog bra.

Så länge batterispänningen är bra på batteriet så verkar maskinen starta bra.

Mvh // Martin

Jag tar tillbaka det sista. Blev stående på skogen idag. Bra kräm i batteriet (13 V), trots det så startade maskinen inte. Och nu fanns det ju ingen dragstart att använda som hjälp :banghead:
Men efter att plockat bort kåpan till dragstarten och påverkat kransen som sitter där så startade maskinen.

Maskinen vill heller inte starta då jag skulle lasta av hemma. Mätte då upp spänningen till över 13 Volt igen trots detta så startade maskinen inte. Efter 7-8 försök gav jag upp och rullade av maskinen.

Summeringen blir ju att startproblemet kvarstår trots ny startmotor och bra kräm i batteriet.
Så nu blir det ny kontakt med min ÅF och ATV Sweden.

ÄR DET VERKLIGEN INGEN ANNAN SOM HAR LIKNANDE PROBLEM SOM JAG  :help: :help: :help:

Det skulle vara intressant att höra om fler fått den nya startmotor och om det löst problemet för någon ?
Eller om någon är i samma sist som jag ?

Jag tänkte hur som helst ta kontakt med ARN (allmänna reklamations nämnden) på Måndag och se vilka regler som gäller för att häva ett köp ? Så trött är jag på min maskin .......

// M

Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Cln

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 70
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
Cln
SV: Cf moto x7
« Svar #149 skrivet: 24 juli 2010 kl. 16:04:53 »
Tråkigt att den krånglar för dig. Om elen funkar som den ska så kan det väl nästan bara vara att decompen inte funkar som den ska. Det är ju 600cc så funkar den inte så blir det tungt att dra runt motorn.

Anmäl till moderator   Loggat
Kymco MXU 500i IRS 2013

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: Cf moto x7
« Svar #150 skrivet: 24 juli 2010 kl. 17:55:36 »
Citat från: Deer Hunter skrivet 24 juli 2010 kl. 14:53:38
Citat från: Deer Hunter skrivet 23 juli 2010 kl. 20:40:51
Citat från: Trech skrivet 21 juli 2010 kl. 22:24:50
Grymt, kul att höra :)

Citera
Det skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?
Nä, det såg inte ut att kunna lossna något, kör på men blir det värre så får du nog ta bort den o kika, rensa innehållet i den i värsta fall så du bara har kåpan kvar :)

MVH / Benny

Det verkar som batteriet fått sig en kyss efter ljupurladdningen. Maskinen fick stå 1,5 dygn och då var plötsligt batteri spänningen endast 12,5 V. Maskin blev direkt svårstartad.

Jag fick dessutom ta bort innanmätet på dragstarten idag, det skramlade lite för mycket för att det skulle kännas bra. Då jag tog bort den så "ramlade" det ut lösa delar så det var nog bra.

Så länge batterispänningen är bra på batteriet så verkar maskinen starta bra.

Mvh // Martin

Jag tar tillbaka det sista. Blev stående på skogen idag. Bra kräm i batteriet (13 V), trots det så startade maskinen inte. Och nu fanns det ju ingen dragstart att använda som hjälp :banghead:
Men efter att plockat bort kåpan till dragstarten och påverkat kransen som sitter där så startade maskinen.

Maskinen vill heller inte starta då jag skulle lasta av hemma. Mätte då upp spänningen till över 13 Volt igen trots detta så startade maskinen inte. Efter 7-8 försök gav jag upp och rullade av maskinen.

Summeringen blir ju att startproblemet kvarstår trots ny startmotor och bra kräm i batteriet.
Så nu blir det ny kontakt med min ÅF och ATV Sweden.

ÄR DET VERKLIGEN INGEN ANNAN SOM HAR LIKNANDE PROBLEM SOM JAG  :help: :help: :help:

Det skulle vara intressant att höra om fler fått den nya startmotor och om det löst problemet för någon ?
Eller om någon är i samma sist som jag ?

Jag tänkte hur som helst ta kontakt med ARN (allmänna reklamations nämnden) på Måndag och se vilka regler som gäller för att häva ett köp ? Så trött är jag på min maskin .......

// M


Personligen har jag ALDRIG mätt ett batteri o fått så höga mätvärden som du beskriver som KASS.Menar du verkligen att du brukar ha över 13 volt med maskinen ostartad???Låter ju fantastiskt bra.Ett sprillans batteri brukar ju landa runt 12,5. mvh//hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad HADES

  • MC/MEKANIKER
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 485
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
HADES
SV: Cf moto x7
« Svar #151 skrivet: 24 juli 2010 kl. 17:58:43 »
Vad det gäller ARN så är väl det nåt man gör när generalagenten blivit kontaktad o INTE vill häva köpet trots att du haft maskinen inne på rep för SAMMA fel 4 ggr eller mer.Men har du kontaktat atv-sweden om att du vill återlämna maskinen??? Annars är d väl där du ska börja.Det kommer ändå ARN vilja att du gjort.  mvh//hades
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Cf moto x7
« Svar #152 skrivet: 24 juli 2010 kl. 19:06:50 »
Citat från: HADES skrivet 24 juli 2010 kl. 17:58:43
Vad det gäller ARN så är väl det nåt man gör när generalagenten blivit kontaktad o INTE vill häva köpet trots att du haft maskinen inne på rep för SAMMA fel 4 ggr eller mer.Men har du kontaktat atv-sweden om att du vill återlämna maskinen??? Annars är d väl där du ska börja.Det kommer ändå ARN vilja att du gjort.  mvh//hades

Jag var inne på ARN'shemsida och läste lite. Som jag fårstått det så har generalagenten inget med detta att göra. Jag har köpt en maskin av min ÅF precis som man kan köpa en bil exempelvis. Sedan är den "generella" regeln att ÅF skall ha minst två "chanser /försök" att åtgärda samma fel.
Har man dessutom många fel på samma maskin så kan det också räcka för att häva ett köp.
Jag börjar ju få en lista lista på grejor som "krånglat" men det är startproblemen som får mig att börja tänka i dessa banor.

Här var ett intressant exempel på ARN's hemsida http://www.arn.se/praxis_referatiurval/vanligafall/Kop-av-varor/Allmant/Koparen-av-en-vara-ska-normalt-inte-behova-tala-mer-an-tva-forsok-att-avhjalpa-samma-fel-Ar-det-fraga-om-olika-fel-kan-fler-reparationsforsok-fa-goras/

Jag måste givetvis prata med min ÅF om hur dom ställer sig till detta. Kanske dom tar tillbaka maskinen utan "knorr". Ett alternativ är ju att ATV Sweden får en bra felsökningsmaskin  ;)

Jag tycker dock det är trist om jag måste lämna igen maskinen. Jag trivs väldigt bra med den då den går.
Men jag kan inte heller ha en maskin som inte startar och blir stående hela tiden.
Jag vet också många som är nöjda med sina maskiner. Kanske har jag fått ett "dåligt exemplar" och haft otur ??? Men min maskin har endast gått 50 mil och är väldigt snällt körd.

Man blir rätt frustrerad då man sedan mitten av april ägnat mer tid på verkstaden, mecka själv osv istället för att bara åka och njuta. Man kommer också till en gräns då man helt enkelt inte litar på maskinen.

Jag köpte en CF X7 för att det verkar vara en prisvärd maskin. Lite småfel kan jag leva med men inte att bli stående.

Mvh // Martin

Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad Deer Hunter

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 486
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Nothing is more valuable than your playtime
    • Visa profil
Deer Hunter
SV: Cf moto x7
« Svar #153 skrivet: 24 juli 2010 kl. 19:25:41 »
Citat från: HADES skrivet 24 juli 2010 kl. 17:55:36
Citat från: Deer Hunter skrivet 24 juli 2010 kl. 14:53:38
Citat från: Deer Hunter skrivet 23 juli 2010 kl. 20:40:51
Citat från: Trech skrivet 21 juli 2010 kl. 22:24:50
Grymt, kul att höra :)

Citera
Det skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?
Nä, det såg inte ut att kunna lossna något, kör på men blir det värre så får du nog ta bort den o kika, rensa innehållet i den i värsta fall så du bara har kåpan kvar :)

MVH / Benny

Det verkar som batteriet fått sig en kyss efter ljupurladdningen. Maskinen fick stå 1,5 dygn och då var plötsligt batteri spänningen endast 12,5 V. Maskin blev direkt svårstartad.

Jag fick dessutom ta bort innanmätet på dragstarten idag, det skramlade lite för mycket för att det skulle kännas bra. Då jag tog bort den så "ramlade" det ut lösa delar så det var nog bra.

Så länge batterispänningen är bra på batteriet så verkar maskinen starta bra.

Mvh // Martin

Jag tar tillbaka det sista. Blev stående på skogen idag. Bra kräm i batteriet (13 V), trots det så startade maskinen inte. Och nu fanns det ju ingen dragstart att använda som hjälp :banghead:
Men efter att plockat bort kåpan till dragstarten och påverkat kransen som sitter där så startade maskinen.

Maskinen vill heller inte starta då jag skulle lasta av hemma. Mätte då upp spänningen till över 13 Volt igen trots detta så startade maskinen inte. Efter 7-8 försök gav jag upp och rullade av maskinen.

Summeringen blir ju att startproblemet kvarstår trots ny startmotor och bra kräm i batteriet.
Så nu blir det ny kontakt med min ÅF och ATV Sweden.

ÄR DET VERKLIGEN INGEN ANNAN SOM HAR LIKNANDE PROBLEM SOM JAG  :help: :help: :help:

Det skulle vara intressant att höra om fler fått den nya startmotor och om det löst problemet för någon ?
Eller om någon är i samma sist som jag ?

Jag tänkte hur som helst ta kontakt med ARN (allmänna reklamations nämnden) på Måndag och se vilka regler som gäller för att häva ett köp ? Så trött är jag på min maskin .......

// M


Personligen har jag ALDRIG mätt ett batteri o fått så höga mätvärden som du beskriver som KASS.Menar du verkligen att du brukar ha över 13 volt med maskinen ostartad???Låter ju fantastiskt bra.Ett sprillans batteri brukar ju landa runt 12,5. mvh//hades

Jodå, mitt batteri (utan last) mäter ganska exakt 13.1 V då det är full laddat. Slår man sedan på tändningen (utan lyse på) så sjunker det till ca 12.7-12.8 V. Min erfarenhet är att ett 12 volts batteri som är nytt och full laddat skall ligga runt 13 Volt. Det bästa är ju att använd en batteri last och sedan mäta men den möjligheten har inte jag.

Min slutsats om att maskinen inte startade då spänningen sjönk till 12,5 V kanske inte är riktig.
Men jag tycker nog inte att ett batteri skall sjunka från 13 volt till 12.5 om det "vilar" 1.5 dygn.

Idag låg ju batteriet på 13 V (full laddat) efter lite körning och ändå startade inte maskinen.
Jag tror precis som du att problemet ligger någon annanstans och inte runt startmotor och el.

Mvh // Martin
Anmäl till moderator   Loggat
Can am 500 Max XT 2011, Full amor, Warn plog, BRP Väska bak, Ledljus fram/bak, Vinsch bak, Maxis Bighorn
CF Moto X7 2010 - Återlämnad

Utloggad T-Borg

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
T-Borg
SV: Cf moto x7
« Svar #154 skrivet: 24 juli 2010 kl. 21:14:49 »
Hej på er. Kan det inte vara så att det är lite klent med amperen på batteriet.
Jag har tillfälligt stoppat i ett 12Ah batteri, och rekomenderat är 18Ah.(Yamaha Grizzly)
Och då tar det stop lite då och då när man kör på starten. Fasten batteriet har full kappacitet 12.7 och uppåt.
Kanske nått att testa iaf.

Mvh Thom
Anmäl till moderator   Loggat
GriZZly 660 -05
Innova Mud Gear 27"
Torque Monster Clutch Kit
PowerTip  2" Exhaust

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Cf moto x7
« Svar #155 skrivet: 24 juli 2010 kl. 23:21:27 »
Att mäta utan last funkar inte så bra, digitala mätare (som inte lastar slingan) är inte helt ok i det sammanhanget.

Jag hade en bil som inte hade lyse i ett bakljus, mätte då upp kablarna (med en digital mätare som inte lastar slingan) och hade 12v, såg helt ok ut, ändå lös det inte och lampan var hel. Väldigt konstigt.

Visade sig efter en kvälls letande att kabeln var näst intill av så när det blev last på kabeln så funkade det inte. Tog en ny kabel och vips så var allt ok.

Vad jag menar med detta, i ditt fall, är att den kan visa bra med volt men batteriet kan vara felande och dippa kraftigt i ström (ampare).

Vidare så kan startmotorn ta stryk av många startförsök med dåligt kräm. Går att fixa om man öppnar och gör rent den i tid.

Du snackade ju om att byta till ett Gel-batteri, testa det, men jag tycker du ska ta isär startmotorn och göra rent den före.
Ett väldigt enkelt och problemfritt projekt att göra som tar ca 30 minuter totalt.
Gör du inte inte rent den och den har slaggat igen så drar den massa ström.

Försök hitta ett batteri som fysiskt går ner men som är starkare än original.


MVH / Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 12 [13] 14 ... 20  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Cf moto x7
 


Online just nu.

586 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 644. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info