Tjo!Jag mätte upp statorn när felet uppträdde och den gav inte mer än 1,6 volt AC, det blir inge bra laddning då Ang tanken håller jag med Hades, där borde det kanske ha suttit en tjockare packning från start./Benny
Det skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?
Grymt, kul att höra CiteraDet skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?Nä, det såg inte ut att kunna lossna något, kör på men blir det värre så får du nog ta bort den o kika, rensa innehållet i den i värsta fall så du bara har kåpan kvar MVH / Benny
Citat från: Trech skrivet 21 juli 2010 kl. 22:24:50Grymt, kul att höra CiteraDet skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?Nä, det såg inte ut att kunna lossna något, kör på men blir det värre så får du nog ta bort den o kika, rensa innehållet i den i värsta fall så du bara har kåpan kvar MVH / BennyDet verkar som batteriet fått sig en kyss efter ljupurladdningen. Maskinen fick stå 1,5 dygn och då var plötsligt batteri spänningen endast 12,5 V. Maskin blev direkt svårstartad.Jag fick dessutom ta bort innanmätet på dragstarten idag, det skramlade lite för mycket för att det skulle kännas bra. Då jag tog bort den så "ramlade" det ut lösa delar så det var nog bra.Så länge batterispänningen är bra på batteriet så verkar maskinen starta bra.Mvh // Martin
Citat från: Deer Hunter skrivet 23 juli 2010 kl. 20:40:51Citat från: Trech skrivet 21 juli 2010 kl. 22:24:50Grymt, kul att höra CiteraDet skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?Nä, det såg inte ut att kunna lossna något, kör på men blir det värre så får du nog ta bort den o kika, rensa innehållet i den i värsta fall så du bara har kåpan kvar MVH / BennyDet verkar som batteriet fått sig en kyss efter ljupurladdningen. Maskinen fick stå 1,5 dygn och då var plötsligt batteri spänningen endast 12,5 V. Maskin blev direkt svårstartad.Jag fick dessutom ta bort innanmätet på dragstarten idag, det skramlade lite för mycket för att det skulle kännas bra. Då jag tog bort den så "ramlade" det ut lösa delar så det var nog bra.Så länge batterispänningen är bra på batteriet så verkar maskinen starta bra.Mvh // Martin Jag tar tillbaka det sista. Blev stående på skogen idag. Bra kräm i batteriet (13 V), trots det så startade maskinen inte. Och nu fanns det ju ingen dragstart att använda som hjälp Men efter att plockat bort kåpan till dragstarten och påverkat kransen som sitter där så startade maskinen. Maskinen vill heller inte starta då jag skulle lasta av hemma. Mätte då upp spänningen till över 13 Volt igen trots detta så startade maskinen inte. Efter 7-8 försök gav jag upp och rullade av maskinen.Summeringen blir ju att startproblemet kvarstår trots ny startmotor och bra kräm i batteriet.Så nu blir det ny kontakt med min ÅF och ATV Sweden. ÄR DET VERKLIGEN INGEN ANNAN SOM HAR LIKNANDE PROBLEM SOM JAG Det skulle vara intressant att höra om fler fått den nya startmotor och om det löst problemet för någon ?Eller om någon är i samma sist som jag ?Jag tänkte hur som helst ta kontakt med ARN (allmänna reklamations nämnden) på Måndag och se vilka regler som gäller för att häva ett köp ? Så trött är jag på min maskin .......// M
Vad det gäller ARN så är väl det nåt man gör när generalagenten blivit kontaktad o INTE vill häva köpet trots att du haft maskinen inne på rep för SAMMA fel 4 ggr eller mer.Men har du kontaktat atv-sweden om att du vill återlämna maskinen??? Annars är d väl där du ska börja.Det kommer ändå ARN vilja att du gjort. mvh//hades
Citat från: Deer Hunter skrivet 24 juli 2010 kl. 14:53:38Citat från: Deer Hunter skrivet 23 juli 2010 kl. 20:40:51Citat från: Trech skrivet 21 juli 2010 kl. 22:24:50Grymt, kul att höra CiteraDet skramlar lite från dragstarten. Behöver man vara orolig att det är något som kan lossna mer ?Nä, det såg inte ut att kunna lossna något, kör på men blir det värre så får du nog ta bort den o kika, rensa innehållet i den i värsta fall så du bara har kåpan kvar MVH / BennyDet verkar som batteriet fått sig en kyss efter ljupurladdningen. Maskinen fick stå 1,5 dygn och då var plötsligt batteri spänningen endast 12,5 V. Maskin blev direkt svårstartad.Jag fick dessutom ta bort innanmätet på dragstarten idag, det skramlade lite för mycket för att det skulle kännas bra. Då jag tog bort den så "ramlade" det ut lösa delar så det var nog bra.Så länge batterispänningen är bra på batteriet så verkar maskinen starta bra.Mvh // Martin Jag tar tillbaka det sista. Blev stående på skogen idag. Bra kräm i batteriet (13 V), trots det så startade maskinen inte. Och nu fanns det ju ingen dragstart att använda som hjälp Men efter att plockat bort kåpan till dragstarten och påverkat kransen som sitter där så startade maskinen. Maskinen vill heller inte starta då jag skulle lasta av hemma. Mätte då upp spänningen till över 13 Volt igen trots detta så startade maskinen inte. Efter 7-8 försök gav jag upp och rullade av maskinen.Summeringen blir ju att startproblemet kvarstår trots ny startmotor och bra kräm i batteriet.Så nu blir det ny kontakt med min ÅF och ATV Sweden. ÄR DET VERKLIGEN INGEN ANNAN SOM HAR LIKNANDE PROBLEM SOM JAG Det skulle vara intressant att höra om fler fått den nya startmotor och om det löst problemet för någon ?Eller om någon är i samma sist som jag ?Jag tänkte hur som helst ta kontakt med ARN (allmänna reklamations nämnden) på Måndag och se vilka regler som gäller för att häva ett köp ? Så trött är jag på min maskin .......// MPersonligen har jag ALDRIG mätt ett batteri o fått så höga mätvärden som du beskriver som KASS.Menar du verkligen att du brukar ha över 13 volt med maskinen ostartad???Låter ju fantastiskt bra.Ett sprillans batteri brukar ju landa runt 12,5. mvh//hades