Har haft en kundyamati 700 med exakt samma problem.Krysskilen till magneten hade dragit p.g.a en baktändning.Batterier brukar va VÄLDIGT svårt för oss åf att få ut på garantin,därför lika svårt för kund tyvärr.Om man vinchar mycket(t.ex vid plogning) bör man ha underhållsladdning på så fort man ställer maskinen.Att ett batteri har sämre kapacitet när det stått en vecka i kyla är ju inte så konstigt.Men en laddning då o då löser ju d problemet.Kul att du fick till din maskin till slut iaf.Verkar ju konstigt att den där lilla rörstumpen kan göra sån skillnad.Är det den som går upp mot tanken du menar?? e ju bara ett tomt rör på 15 cm typ.
Citat från: HADES skrivet 15 mars 2010 kl. 18:46:10Har haft en kundyamati 700 med exakt samma problem.Krysskilen till magneten hade dragit p.g.a en baktändning.Batterier brukar va VÄLDIGT svårt för oss åf att få ut på garantin,därför lika svårt för kund tyvärr.Om man vinchar mycket(t.ex vid plogning) bör man ha underhållsladdning på så fort man ställer maskinen.Att ett batteri har sämre kapacitet när det stått en vecka i kyla är ju inte så konstigt.Men en laddning då o då löser ju d problemet.Kul att du fick till din maskin till slut iaf.Verkar ju konstigt att den där lilla rörstumpen kan göra sån skillnad.Är det den som går upp mot tanken du menar?? e ju bara ett tomt rör på 15 cm typ.Ja batteriet verkar svårt att få utbytt, vilket känns som att man får fixa det själv om man ska få ordning på det på ett smidigt sätt. Får väll bli en Ctek laddare med snabbkoppling senare.Har aldrig haft problem med styrkan i batteriet även om jag använder vinschen mycket maskinen laddar upp det riktigt bra. Men när kylan kommer så försvinner allt vad ström heter i batteriet. Vid tillfälle, vilket inte blir nu då det börjar bli vår men då ska jag prova ett annat batteri i kyla och se hur det funkar.Stämmer bra det, de gjorde stor skillnad på min maskin när det luftintaget var borta. Det räckte att stå å torrgasa så hörde man att motorn inte gick som den bör. Med detta monterat så gick den normalt igen.Maskinen kändes lika seg som när man kör med choke på en cross och försöker dra iväg, man gasade och gasade men det hände inte mycket.
Det ska väll tilläggas, att för ett ovant öra så kanske man inte riktigt märker att motorn går annorlunda när man står och torrgasar.Man märker detta fenomen bäst vid aggresiv körning.Min maskin gick normalt när man körde lungt och "puttrade" runt, då kunde man inte tro att nått var galet. Men när man gasade på för fullt så svarade maskinen inte alls som den bör, som jag beskrev tidigare. ;)Till din åf:s försvar kan man ju då tänka sig att dom inte testat din maskin fullt ut då det oftast inte e möjligt o lämpligt.Men att "glömma" att montera tebax delar e ju lite slarvigt.
Citat från: Miko skrivet 16 mars 2010 kl. 10:04:10Det ska väll tilläggas, att för ett ovant öra så kanske man inte riktigt märker att motorn går annorlunda när man står och torrgasar.Man märker detta fenomen bäst vid aggresiv körning.Min maskin gick normalt när man körde lungt och "puttrade" runt, då kunde man inte tro att nått var galet. Men när man gasade på för fullt så svarade maskinen inte alls som den bör, som jag beskrev tidigare. ;)Till din åf:s försvar kan man ju då tänka sig att dom inte testat din maskin fullt ut då det oftast inte e möjligt o lämpligt.Men att "glömma" att montera tebax delar e ju lite slarvigt.