Var ett tag sedan jag uppdaterade denna tråden men har inte kört så mycket det senaste. Påsken var tänkt till "massiv körning" i vattendränkt mark men ett elakt virus satte p för det.Tänkte bara ta upp lite vad jag märkt hittils. Har i vinter totalt kört ut ca 70-80 kubik och är överlag jättenöjd med både vagn och kran/vinsch. Vagnen tar sig fram lätt i terräng, givet dock att drift på kärran alltid är önskvärt och att det ökar framkomligheten markant men det gör även priset. Med lite körplanering och "tänk innan man gasar" inställning kommer man alltid fram. De fadäser jag varit ute för är av mindre storlek. Ett schackel till kranen smällde jag av, och sprinten till noshjulet lossnade. Det sistnämnda har jag löst med najtråd. Något man alltid bör tänka på och det gäller ju alla andra vagnar med är hur man lätt kan reglera trycket på draget med hjälp av att lasta klokt. Kanske inte ha alla rotändar mot grinden osv.Bifogar två bilder från strax innan påsk, en på en del av virket jag kört fram och en med ekipaget intill en bäck under en fikapaus.
Vet inte hur många A jag ar på rak arm, ska kolla upp det i em och meddelar sedan.Grattis till vagnen föresten, jag är supernöjd, hoppas och tror du blir det med