den ska ha lite glapp axiellt altså i sidled men den ska absolut inte glappa radiellt altså upp och ner, då kan den ta i huset osv och dö väldigt fortskulle du byta turbo måste det ju inte vara samma, även om det är den fördel 750kr för ett bra filter är inte dyrt... har get 1200kr för mitt tror jag?
Citat från: Raecer skrivet 25 januari 2010 kl. 21:17:18Den ska ha lite spel ("glapp"), dock inte allt för mycket.Med eller utan olja
Den ska ha lite spel ("glapp"), dock inte allt för mycket.
Citat från: Joacim skrivet 25 januari 2010 kl. 21:24:57Citat från: Raecer skrivet 25 januari 2010 kl. 21:17:18Den ska ha lite spel ("glapp"), dock inte allt för mycket.Med eller utan olja Under drift ska de inte glappa något men de är ju ganska svårt o känna. När turbon står still ska de vara ett litet spel. Om de är olja i motorn eller inte spelar ingen större roll.
Glapp är något oönskat, ex glapp i styrled. Spel är någon önskat, ex ventilspel. Lär dig skillnaden De är ett radiellt spel i turbosar, inte glapp. Som jag skrev tidigare spelar de ingen större roll om de är olja eller inte i motorn, de kommer fortfarande vara ett spel i turbon.
Garrett GT15 eller GT12http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT12/GT1241_756068__1.htmhttp://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT15/GT1544_454082_2.htmSitter original på smart och wv 1.0 och 1.2 TDI.