Citat från: Pegazus_Online skrivet 28 mars 2010 kl. 16:46:12 He he,med kamera o tvätt av händerna mellan varje bild tar det nog en timma iaf.
Sorry.... Jag glömde kameran lite uti mekandet... Hadde bara mobilkameran för handen, och den suger big time.....Mvh
Nu ere något på tok igjen... Sedan jag bytte ut saker och ting för at maskinen inte skulle läcka olja ut i CVT-huset, har jag endast pyslat rundt på min privata väg och lite hit och dit utan problem.Men.... i kväll tänkte jag åka en liten tur til en bana där vi skjuter lerduvor. På väg dit ville inte 4-hjulingen upp i mera enn 75kmt på mätaren, mot 90kmt på mätaren före vintern...Kan jag ha strulat til det ved bytet av simmering m.m. Är det möjligt?Jag har en liten extra summig ljud på tomgång, och vid igångsetting, men har inte reflekterad nåt mer över det, då maskinen virkar pigg annars....Help, Hilfe, Hjelp etc..!!! Mvh
Citat från: Wikingen skrivet 29 mars 2010 kl. 23:52:20Nu ere något på tok igjen... Sedan jag bytte ut saker och ting för at maskinen inte skulle läcka olja ut i CVT-huset, har jag endast pyslat rundt på min privata väg och lite hit och dit utan problem.Men.... i kväll tänkte jag åka en liten tur til en bana där vi skjuter lerduvor. På väg dit ville inte 4-hjulingen upp i mera enn 75kmt på mätaren, mot 90kmt på mätaren före vintern...Kan jag ha strulat til det ved bytet av simmering m.m. Är det möjligt?Jag har en liten extra summig ljud på tomgång, och vid igångsetting, men har inte reflekterad nåt mer över det, då maskinen virkar pigg annars....Help, Hilfe, Hjelp etc..!!! MvhEn tanke jag får är att din rem kanske slirar lite på varv.Tvättade du av den ordentligt? Eller bytte mot en ny?Brukar använda bräkleens bromstvätt,kanonbra produkt.
Tackar Benny!! Din beskrivning låter presis som det jag upplever... Vinande på låga varv och urusel toppfart....Ja, ja... Ut å meka lite til....Det var kanske derför det tog lite tid med skruvandet på nettopp den "skivan" du nävner. Du menar den stora skivan som täcker alt av vikter i primären? (måste ha det inn med teskjedar.....)Tack!Mvh
Jag vet ni är ÅF, jag tänkte mer på andra på forumet här. Med glimten i ögat (blinkande)Den nya packboxen var en dröm at sätta på plats. Inte något strul över huvud taget.Bara att dytta på plats med fingrarna, ned på två droppar Tec-7. Smooooooth! Exalterad!Jag bytte oxo til et SKF-kullager när jag först hadde maskinen i bitar.DÄR var det stor skilnad, ja!! Tummen upp!MvhRoy I.