Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Problem med badboy  (lĂ€st 11888 gĂ„nger)

Utloggad Pagge

Problem med badboy
« skrivet: 12 januari 2010 kl. 22:14:41 »
Tjena!

har lite problem med badboyen som jag hoppas jag kan fÄ lite hjÀlp med att lösa!

det Àr sÄ att den gick som den skulle under vÄr och sommar, men sen har den stegvis blivit sÀmre, den började blöddra nÀr det var en millimeter kvar att gasa men somsagt blev stegvis sÀmre till det stadiet att den endast gick pÄ tomgÄng och sÄfort man gasade började det blöddra.

sÄ dÄ stÀllde jag undan den för ett bra tag sen och efter ca 2 mÄnader sÄ gick jag ner för att mecka med skitet för att se om jag kunde hitta felet, SÄ jag startade den och den gick bra pÄ tomgÄng men det gick inte att dra pÄ gasen. Löste alltsÄ inte problemet.

Var ner till den i helgen igen och stÀllde ventilerna dÄ dom tydligen var heeeelt fel stÀllda.
Skulle sen efter det testa att starta, men nej dÄ, dÄ kom ingen gnista helt plötsligt. (sprang mÄnga gÄnger med den, bara sÄ ni inte tror att jag anvÀnde mig av el starten)
sÄ det jag misstÀnker Àr att antingen Àr det CDI boxen, TÀndspole, tÀndkabel eller tÀndstift.
vad tror ni?
om det nu kan vara nÄn grej utav de jag listat upp, Var kan jag dÄ hitta de delarna sÄ man kan köpa?
Vad har ni för grejjer, ni som bytt till kvalitets prylar, vart har ni köpt det? osv osv osv vill veta alla detaljer!
en annan grej som skulle vara kul att veta Àr vad för tÀndstift ni anvÀnder er av? man hör hur alla anvÀnder olika stift sÄ man blir osÀker!

ja, ideér av kunniga Àr jÀtte vÀlkommna!

(sitter 24motos trimsystem kanske ska tillÀggas)
Raptor 700 Turbo

Utloggad ppojken

SV: Problem med badboy
« Svar #1 skrivet: 14 januari 2010 kl. 00:03:38 »
Hej!

Min badboy betedde sej lika dant som din! löste detta genom att köpa ett nytt luftfilter som var helt öppet (ej inkapslat i plast lÄdan som orginal filtret Àr), bytte Àven tÀndstift till ett ngk, kommer ej ihÄg modell pÄ det tyvÀrr, samt ny motor olja och nytt brÀnsle filter. funkade klocktent pÄ min maskin!

M.V.H
Polaris sportsman 400 -05
Yamaha Grizzly 660 -06 sÄld!
Polaris sportsman 400 -08 sÄld!
Linhai 300 -06 (frun's) sÄld!
Sym trackrunner 200 -05 (frun's) sÄld!
CF moto allroad 500 -08 (sÄld)
Baschan badboy 200 -07 (sÄld)

Utloggad Pagge

SV: Problem med badboy
« Svar #2 skrivet: 14 januari 2010 kl. 16:04:01 »
okej, jag har UNI öppet luft filter, bytt till annat bensinfilter, grövre slangar, ny motor olja... de grejjerna Àr bytt sen innan.
Raptor 700 Turbo

Utloggad Pagge

SV: Problem med badboy
« Svar #3 skrivet: 24 januari 2010 kl. 08:53:02 »
Nu har vi fÄtt den att starta iallafall, köpte en tÀndkabel bara!
vi sprang igÄng den ett par gÄnger, tillslut kunde vi anvÀnda oss av elstarten och Àven dÄ startade den, helt otroligt!
MEN, den gÄr ju sjÀlvklart inte perfect, nu Àr den som den var innan gnistan försvann, dock aningen bÀttre dÄ jag kan gasa lite mer men den blöddrar fortfarande.
frÄgan Àr dÄ om det bara Àr instÀllning av förgasaren nu som mÄste fixas eller?
Raptor 700 Turbo

Utloggad Pagge

SV: Problem med badboy
« Svar #4 skrivet: 6 juni 2010 kl. 18:44:19 »
Finns det ingen som kan ha en idé om vad det kan vara för fel?
har inte kommit nÄnstans med den.
den gÄr fint pÄ tomgÄng men sÄ fort den fÄr lite varv sÄ börjar den bluddra.
kan det vara sÄ enkelt att det Àr CDIn som Àr trasig? Àr det ett vanligt fel med badboyen att CDIn pajjar?
har testat en hel del olika munstycken och Àndrat brÀnsle/luft blandnings skruven, blir ingen skillnad alls, eller ja, ytterst liten iallafall.
Raptor 700 Turbo

Utloggad Dubbex

SV: Problem med badboy
« Svar #5 skrivet: 13 juni 2010 kl. 15:44:07 »
http://badboy.forum24.se HĂ€r finns badboyexperterna.
 
Börja med att skaffa ett NGK DPR8EA9 stift. Ha ca 0,7-0,8mm mellan elektroderna. Detta var felet pĂ„ min maskin i alla fall. Hade fel stift med för lite avstĂ„nd mellan elektroderna. Stor gnista brĂ€nner större mĂ€ngd bensin och vice versa och min hade för liten gnista med massa blurr som följd. cdi:n Ă€r ganska sĂ€llan felet. Ofta Ă€r det tĂ€ndsningslĂ„set som spökar, det kan vara glappkontakt som gör att lĂ„set jordar tĂ€ndspolen lite smĂ„tt sĂ„ gnistan blir för svag. Ofta det som gör att man ej kan starta med elstart trots synlig gnista. MEN gnistan Ă€r för svag dĂ„ den jorden ligger pĂ„ lite grann  :nono:

Man kan koppla förbi detta genom att klippa den svart/vita sladden som gĂ„r in i cdi:n. DĂ„ kopplar man bort dödarknapp och dödaren i tĂ€ndlĂ„set. Man mĂ„ste stanna motorn med vĂ€xel i och utan gaspĂ„drag. Se till sĂ„ du kan sĂ€tta dit flatstiftskopplingar i efterhand sĂ„ du kan laga den klippta sladden  :) om detta inte var felet.

www.dubbex.se - Skruvdubbar för allt gummi och alla ÀndamÄl!

Utloggad Pagge

SV: Problem med badboy
« Svar #6 skrivet: 13 juni 2010 kl. 17:00:23 »
tack för svar!
Àr redan med pÄ det dÀr forumet men dÀr fÄr man verkligen inga svar.
har testat alla "standard" lösningar till exempel svartvita kabeln.
dÀr av kÀnns det som att det Àr nÄgot annat skit som Àr fel.
Raptor 700 Turbo

Utloggad Dubbex

SV: Problem med badboy
« Svar #7 skrivet: 13 juni 2010 kl. 22:42:33 »
Har du provat alla 'standardlösningar' sÄ Àr det inte sÄ lÀtt att ge nÄgra nya rÄd. Du fÄr dÄ kanske gÄ över till icke standardlösningar och byta de delar som har med tÀndningen att göra. cdi, tÀndspole, stator etc. gÄ in hÀr och bestÀll: http://www.atvsweden.se/sv/category/337/blizzer200

Kolla ditt stift hur det ser ut. svart=fett, vitt=snÄlt, mjölkchokladbrun=bra

Har du sprickor i insugsgummit? GĂ„r den bĂ€ttre pĂ„ choken? Ă€r alla munstycken rena? LĂ„ngfartsmunstycke samt nĂ„lmunstycke. Fungerar flottören som den ska? Är chocken rĂ€tt monterad? fungerar spjĂ€llet?

Det kan vara sÄ att just din maskin har nÄn sjukdom som mycket fÄ andra har. DÄlig komp, trasiga ventiler. FelstÀlld kamaxel. Det finns sÀkert tusen saker som gör att en motor gÄr dÄligt tyvÀrr. Men jag hoppas du löser det!
www.dubbex.se - Skruvdubbar för allt gummi och alla ÀndamÄl!

Utloggad Cummins

SV: Problem med badboy
« Svar #8 skrivet: 13 juni 2010 kl. 23:20:55 »
Har du ohm mÀtt tÀndhatten.
Ltr 450 Egen design Ny besiktad dÀ ni.

Utloggad cyraz

SV: Problem med badboy
« Svar #9 skrivet: 13 juli 2010 kl. 20:13:28 »
Jag har exakt samma problem med min, har du löst det?

Ska prova att byta tÀndstift, tÀndkabel, spole osv....

Utloggad Pagge

SV: Problem med badboy
« Svar #10 skrivet: 13 juli 2010 kl. 22:38:52 »
det var ju trÄkigt att höra! ;)

nej min stÄr fortfarande still.. har inte gjort nÄgra framsteg alls, man har tröttnat lite!
Raptor 700 Turbo

Utloggad Dubbex

SV: Problem med badboy
« Svar #11 skrivet: 14 juli 2010 kl. 21:19:53 »
Byt tÀndspole och cdi. Om ett problem kommer smygande sÄ kan det mycket vÀl vara fel i nÄn av dem sakerna. TÀndsystemet levererarkanske inte nÄgon bra gnista som kan antÀnda en stor brÀnsleblandning utan den börjar bluddra istÀllet nÀr du gasar. En badboy-motor gÄr alltid att fixa till för det Àr bra motorer trots allt. Min motor strulade som sjutton efter en renovering och det tog ett par-tre veckor minst att fÄ ordning pÄ det. Jag testade olika munstycken, olika mycket luft och varje gÄng jag gjorde nÄn Àndring sÄ gick den en liten liten smula bÀttre. Vissa dagar sÄ gick den 'bra' och nÀsta skit utan att nÄgot Àndrats. FrÄn början sÄ dog den direkt efter bara 2 sekunder pÄ tomgÄng tills att den nu gÄr perfekt och jag har inte bytt ut nÄgra delar. Den blev gradvis friskare...som en sjukling ungefÀr. Det stora felet pÄ min var att kamdrevet var en kugge fel. Jag var noga vid monteringen...trodde jag. Nu nÀr drevet Àr rÀtt sÄ fÄr jag rÀtt ventiltider.

Dina ventiler kan vara trasiga eller slitna pÄ nÄgot sÀtt sÄ de inte stÀnger och öppnar som de ska. Om en ventil spökar yterst lite sÄ gÄr motorn oerhört dÄligt vad man Àn gör. SÄ det Àr ett tips att kolla ventilerna sÄ de mÄr bra annars byt dem. Kostar bara smÄpengar till vÄra maskiner till skillnad frÄn mÀrkesmaskinerna.
www.dubbex.se - Skruvdubbar för allt gummi och alla ÀndamÄl!

 


Online just nu.

176 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
GeFeldz, CFM, Diesel Nordlöf,
Flest online idag: 207. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme