e en likadan som jula säljer. ÖoB sålde den förut oxå, vi köpte en då. Vi har knappt använt den förutom när vi kört upp till tomten med kyl/frys o massa gipsskivor. Det funkar den galant till o jag e övertygad att den funkar lika bra o köra ved med!Dock så är den inte hel 100 galvad vilket har lett till att den har rostat på vissa ställen, men det är inte så farligt mycket rost... mest bara ytligt Jag tycker det e ett kanonsläp som man kan använda till mycket.//Anton
Har själv en sådan vagn med trådlös virespel å nog fungerar den för vedkörning å sådant,men ja har fått svarva ur bägge trissorna där vire ska löpa. Dom var för grunda från början.Har haft mitt ekipage i 2 år och har väl kört fram ca 100 m3 ved plus lite timmer.
Citat från: *Anton* skrivet 6 januari 2010 kl. 14:11:59e en likadan som jula säljer. ÖoB sålde den förut oxå, vi köpte en då. Vi har knappt använt den förutom när vi kört upp till tomten med kyl/frys o massa gipsskivor. Det funkar den galant till o jag e övertygad att den funkar lika bra o köra ved med!Dock så är den inte hel 100 galvad vilket har lett till att den har rostat på vissa ställen, men det är inte så farligt mycket rost... mest bara ytligt Jag tycker det e ett kanonsläp som man kan använda till mycket.//AntonOk, låter ju inte helt off men ni köpte bara vagnen va? Eller kranen med? Skulle vara intressant att höra hur vinschen som följer med funkar. Är den kass är det billigare att köpa vagn/kran via Jula istället och satsa på bättre vinsch.Tack för infon
Har väl lyft stockar som vart 3 dm i diameter me kran.Verkar vara samma vinsch fabrikat på bilden som ja har.
den kranen som Nima säljer är kraftigt över prissatt! tror det är den kranen som ATV Sweden säljer!jag köpte en precis likadan kran ifrån www.allright.eu via min återförsäljare och den betalade jag strax över 900kr för.. dock ingen vinch då!