Hur sitter ni då ni kör? (tänker mest på körning med quad på bana nu)I grova drag så ser jag att det finns 2 olika sätt att sitta, nr 1 är att man sitter ganska långt fram, så smalbenet lutar lite framåt och röven är placerad ganska precis ovanför fotpinnarna.nr 2 så sitter man som längre bak så att själva smalbenet är nästan i 90 graders vinkel mot låret och röven placerad en bit bakom fotpinnarna.Då man ser på filmer så verkar de flesta köra som i exempel nr 2, och jag ser ju fördelarna med det. Är väl kanske så man ska köra också? Men jag kör enligt exempel 1, jag försöker dock att sitta ganska långt bak för att få mer bakvikt och det går väl ok (även om jag tycker att det är skönare att sitta långt fram) tills första kruvan då jag flyttar fram för att kunna burka, sedan så är det bort glömt, och jag sitter "längst fram" igen.Vet inte om det bara är jag som gör så eller om det är olika beroende på hur lång man är. Men skulle vilja höra hur ni andra gör.Hoppas ni förstod hur jag menade med mina exempel, hade tänkt rita en liten bild i paint men det hade nog bara blivit ännu mer rörigt :
har fått lära mig något om att man ska ha höga armbågar så man är i "attack" ställning igenom kurvorna, såg detta i någon tips o tricks film och har testat lite och de verkar faktiskt vara ganska vettigt, dock jobbigt
anntar man sitter långt bak i accselerationer, för att sedan flytta fram och åt sidan för att burka igenom kurvan för att när man närmar sig slutet av svängen gå bak igen för att få så mycket vikt på bakhjulen så möjligt, och så håller man på! har fått lära mig något om att man ska ha höga armbågar så man är i "attack" ställning igenom kurvorna, såg detta i någon tips o tricks film och har testat lite och de verkar faktiskt vara ganska vettigt, dock jobbigt har undrat en sak om styrhöjare, jag körde med ganska högt styre förr, men ju mer jag kör destu lägre har jag haft styret...och om man kollar profs och duktiga åkare så ser man aldrig någon med en "styrhöjare" utan max en ett par cm längre styrstång, så är verkligen en styrhöjare bra för banan och tävling? för vanlig åkning på gata, grusgropar lite bana mm kan jag se en stor för del med styrhöjaren då man kan sitta bekvämre, men för banan är den verkligen bra då?
jag måste ju säga att jag inte ångrar mig ett dugg sen jag köpte min styrhöjjare, undrar bara varför jag inte gjort det tidigare, har även det på skotern, och det är inte bara en grej som gör ett snyggt utseende, utan även sparar in på ryggont osv