nu är det isär plockat, och sprinten var borta. rekomenderar alla att byta den om ni tar bort sido kåpan, det va en riktig lambo konstruktion ska försöka ta något kort också om någon mer råkar ut för det sen..få se om jag hinner få ihop den i morgon så man får ut och leka lite, annars får jag plocka fram skidoon en sväng
Citat från: konnoc skrivet 28 december 2009 kl. 23:56:36nu är det isär plockat, och sprinten var borta. rekomenderar alla att byta den om ni tar bort sido kåpan, det va en riktig lambo konstruktion ska försöka ta något kort också om någon mer råkar ut för det sen..få se om jag hinner få ihop den i morgon så man får ut och leka lite, annars får jag plocka fram skidoon en sväng ahhhhh nice att du hittade felet men säg mig själva sprinten har du hittat den så att den inte ramlar innåt i motorn
Citat från: 700_Centhor skrivet 29 december 2009 kl. 00:43:03Citat från: konnoc skrivet 28 december 2009 kl. 23:56:36nu är det isär plockat, och sprinten var borta. rekomenderar alla att byta den om ni tar bort sido kåpan, det va en riktig lambo konstruktion ska försöka ta något kort också om någon mer råkar ut för det sen..få se om jag hinner få ihop den i morgon så man får ut och leka lite, annars får jag plocka fram skidoon en sväng ahhhhh nice att du hittade felet men säg mig själva sprinten har du hittat den så att den inte ramlar innåt i motorn Ska se om jag kan lirka fram sprinten då jag tyckte mig se den längst ner i "tråget". Det bör inte bli några större problem med det.Hade den trillat inåt i motorn borde det redan blivit haveri då jag körde den på högen en bra stund innan jag gav upp mina försök att kunna växla.Bara hoppas strömmen kommit tillbaka för 5 minus i garaget va ingen höjdare när jag kolla nyss tur det går fort att få upp värme med en diesel kanon, luktar även lite kärlek då
Citat från: konnoc skrivet 29 december 2009 kl. 13:47:47Citat från: 700_Centhor skrivet 29 december 2009 kl. 00:43:03Citat från: konnoc skrivet 28 december 2009 kl. 23:56:36nu är det isär plockat, och sprinten var borta. rekomenderar alla att byta den om ni tar bort sido kåpan, det va en riktig lambo konstruktion ska försöka ta något kort också om någon mer råkar ut för det sen..få se om jag hinner få ihop den i morgon så man får ut och leka lite, annars får jag plocka fram skidoon en sväng ahhhhh nice att du hittade felet men säg mig själva sprinten har du hittat den så att den inte ramlar innåt i motorn Ska se om jag kan lirka fram sprinten då jag tyckte mig se den längst ner i "tråget". Det bör inte bli några större problem med det.Hade den trillat inåt i motorn borde det redan blivit haveri då jag körde den på högen en bra stund innan jag gav upp mina försök att kunna växla.Bara hoppas strömmen kommit tillbaka för 5 minus i garaget va ingen höjdare när jag kolla nyss tur det går fort att få upp värme med en diesel kanon, luktar även lite kärlek då Ja, hoppas du får tag i sprinten så den minte forslas vidare o fastnar i nån kanal för dig, ja diesel är kärlek de hehe.
Citat från: 700_Centhor skrivet 29 december 2009 kl. 16:53:31Citat från: konnoc skrivet 29 december 2009 kl. 13:47:47Citat från: 700_Centhor skrivet 29 december 2009 kl. 00:43:03Citat från: konnoc skrivet 28 december 2009 kl. 23:56:36nu är det isär plockat, och sprinten var borta. rekomenderar alla att byta den om ni tar bort sido kåpan, det va en riktig lambo konstruktion ska försöka ta något kort också om någon mer råkar ut för det sen..få se om jag hinner få ihop den i morgon så man får ut och leka lite, annars får jag plocka fram skidoon en sväng ahhhhh nice att du hittade felet men säg mig själva sprinten har du hittat den så att den inte ramlar innåt i motorn Ska se om jag kan lirka fram sprinten då jag tyckte mig se den längst ner i "tråget". Det bör inte bli några större problem med det.Hade den trillat inåt i motorn borde det redan blivit haveri då jag körde den på högen en bra stund innan jag gav upp mina försök att kunna växla.Bara hoppas strömmen kommit tillbaka för 5 minus i garaget va ingen höjdare när jag kolla nyss tur det går fort att få upp värme med en diesel kanon, luktar även lite kärlek då Ja, hoppas du får tag i sprinten så den minte forslas vidare o fastnar i nån kanal för dig, ja diesel är kärlek de hehe.sprinten hittad av min far som hade mer tålamod, hopplockad och klar och funkar kanon med växlingarna nu, dock fick jag ett litet olje läckage så lär riva igen och byta packning då jag chansa med gamla. Hoppas nån butik har öppet på måndag så jag kan beställa.diesel e fina grejer det
Hur hade sprinten kunnat trilla bort? Hade den gått av eller bara trillat ur, om den gått av borde det ju vara flera bitar som man lär hitta på.Denna "brist" måste ju med tidens användande inträffa för alla tycker jag, iaf om den bara kan trilla bort?Tur att det gick o laga själv:)//Janne