ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Suzuki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a  (läst 4390 gånger)

Utloggad Fricke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Fricke
Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« skrivet: 21 november 2009 kl. 21:54:50 »
Tjena har nyss köpt mig en LTZ-400, och nu börjar skruvar jävulen bita mig redan  :DV
Hade tänkt höra med er vart alla strypningar sitter på en sådan?
Vet att föra ägaren har tagit bort avgas strypning, men de finns vell fler?
sedan så undrar jag vad de ska vara för ventilspel på den, då de kan vara lika bra att gå över de också, då den gått 600mil, nå mer jag bör tänka på att gå i genom när den har gått så pass långt, den går lite orent på tomgång nämligen tycker ja  :hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat
Subaru Impreza STI PSE-III JRM- Fas 1.3
Suzuki LTZ-400 2006

Utloggad Fricke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Fricke
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #1 skrivet: 23 november 2009 kl. 10:40:14 »
Ja ha, då kan jag även till lägga, att efter lite körning i helgen, samt tvätning, vägrar den att gå på gas, går på tomgång men de låter som den missar lite i bland på tomgång, men vid gas om man ska i väg på ettan så dör den bara, för att sedan hoppa i gång i gen på låga varv typ tomgång med en avgas smäll allt som oftast, är helt omöjlig att komma i väg med, då vill den bara dö  :hmmm:
Anmäl till moderator   Loggat
Subaru Impreza STI PSE-III JRM- Fas 1.3
Suzuki LTZ-400 2006

Utloggad zupe

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 685
  • Total likes: 0
    • Visa profil
zupe
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #2 skrivet: 23 november 2009 kl. 12:05:20 »
Har haft samma problem flera grr när jag kört i mycket vatten.
kolla att du inte fått vatten vid sänd hatten samt cdi kontakten som sitter under vänster bakskärm.
Fick tippset att man skulle kleta in kontakterna med vitt vaselin som finns på apoteket. Har inte blivit av ännu men.
Anmäl till moderator   Loggat
Can am outlander 1000 xtp -18

Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Fricke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Fricke
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #3 skrivet: 23 november 2009 kl. 15:28:35 »
Okej ska kicka på de i dag då  :)
Men en dum fråga till kanske ska åka och hämta nytt stift idag, tyckte kannske var loika bra att byta de också.
Men hur fan gör man för att komma åt och byta, var ju knappt man fick av tändhatten ju :dntknow:
är jäkligt trångt där ju, kan vell alldrig tänka mig att man måste av med tanken eller släppa ner främre motorfästena, låter ju långsökt de.
Anmäl till moderator   Loggat
Subaru Impreza STI PSE-III JRM- Fas 1.3
Suzuki LTZ-400 2006

Utloggad ennon23

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • SUZUKI LTR 450
    • Visa profil
ennon23
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #4 skrivet: 23 november 2009 kl. 16:37:05 »
Jo du måste ta av tanken för att kunna byta stift!
Ett tips!! samtidigt du byter stift så släng en koll på ventilspelet,det är aldrig fel att ha koll på det ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Tyvärr finns det även här som på alla andra forum självutnämnda professorer därav alla bonn tips!

Utloggad Micke Ax

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 76
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Micke Ax
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #5 skrivet: 23 november 2009 kl. 19:45:57 »
Citat från: Fricke skrivet 21 november 2009 kl. 21:54:50
Tjena har nyss köpt mig en LTZ-400, och nu börjar skruvar jävulen bita mig redan  :DV
Hade tänkt höra med er vart alla strypningar sitter på en sådan?
Vet att föra ägaren har tagit bort avgas strypning, men de finns vell fler?
sedan så undrar jag vad de ska vara för ventilspel på den, då de kan vara lika bra att gå över de också, då den gått 600mil, nå mer jag bör tänka på att gå i genom när den har gått så pass långt, den går lite orent på tomgång nämligen tycker ja  :hmmm:

Strypningar finns det en utmärkt tråd om.
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=3753.0

* valve.JPG (66.47 kB, 598x687 - visat 658 gånger.)
« Senast ändrad: 23 november 2009 kl. 19:51:29 av Micke Ax »
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki KFX400-03 Såld
Suzuki LTZ400 -07 Såld
KTM XC525 -10

Utloggad Fricke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Fricke
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #6 skrivet: 24 november 2009 kl. 10:43:24 »
Tackar micke, men är de schims eller stälskruvar till ventilerna, antar att de är schims, när dom är överliggande  :P
Fan bytte stift och gick i genom kontakten till cdi boxen i går, men den vägrar att gå på gas ändå, schokar jag den så går den på varv men inte mer än de, så får vell ta bort förgasaren i dag och gå i genom den också, då sanolikheten säger mig att där sitter felet, men ska även gå över ventilspelet så klart, är ju alldrig fel att kolla nu när man ändå kommer åt  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Subaru Impreza STI PSE-III JRM- Fas 1.3
Suzuki LTZ-400 2006

Utloggad SkoGsvilden_

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1151
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SkoGsvilden_
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #7 skrivet: 24 november 2009 kl. 17:27:30 »
Det att han dör kolla så det inte är samma fel som jag hade..  ()p

Kolla denhär tråden ifall du känner igen dej på felet.. http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=25603.0
Anmäl till moderator   Loggat
Åker: Yamaha YFZ 450R 2009 med lite smått och gott i tillbehörsväg.

If Quadcross was easy it would be called motocross..

http://perssonquadracing.cybersite.se/startsida.html

Utloggad Fricke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Fricke
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #8 skrivet: 24 november 2009 kl. 18:58:34 »
okej den som lever får se  8) ska ta bort förgasaren nu och göra en grundlig kol.
Men ventil spelet var lite väl tajt på den också, insug var inom rammarna så klart, men är ju inte så ofta de ändrar sig nå där, men avgas där i mot liger på cirka 0.17 då 0.15 gick in hur smidigt som helst men 20 ville inte, så drog jag slutsatsen att de bör liga runt 0.17.
Men hur var de nu då? vad behövs för sorts krok eller liknande för att pressa ner, så man får ur schimsen, går de att beställa lösa schims någonstans?
Anmäl till moderator   Loggat
Subaru Impreza STI PSE-III JRM- Fas 1.3
Suzuki LTZ-400 2006

Utloggad Micke Ax

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 76
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Micke Ax
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #9 skrivet: 25 november 2009 kl. 09:47:41 »
Citat från: Fricke skrivet 24 november 2009 kl. 18:58:34
okej den som lever får se  8) ska ta bort förgasaren nu och göra en grundlig kol.
Men ventil spelet var lite väl tajt på den också, insug var inom rammarna så klart, men är ju inte så ofta de ändrar sig nå där, men avgas där i mot liger på cirka 0.17 då 0.15 gick in hur smidigt som helst men 20 ville inte, så drog jag slutsatsen att de bör liga runt 0.17.
Men hur var de nu då? vad behövs för sorts krok eller liknande för att pressa ner, så man får ur schimsen, går de att beställa lösa schims någonstans?
Ring "DinMC" , 08-754 99 00. Dom borde ha eftersom de är suzuki å.f.

Är luftskruven utskruvad ca 2 1/4 varv?
« Senast ändrad: 25 november 2009 kl. 10:59:45 av Micke Ax »
Anmäl till moderator   Loggat
Kawasaki KFX400-03 Såld
Suzuki LTZ400 -07 Såld
KTM XC525 -10

Utloggad zupe

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 685
  • Total likes: 0
    • Visa profil
zupe
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #10 skrivet: 25 november 2009 kl. 17:55:29 »
far att få ur shimsen tar du en magnet på en pinne. sån som man plockar tappade skruvar osv med.
Sätt den mot koppen som kammen trycker mot ta bort hela koppen. Då följer schimset med och sitter kvar inne i koppen
Anmäl till moderator   Loggat
Can am outlander 1000 xtp -18

Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Fricke

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 18
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Fricke
SV: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
« Svar #11 skrivet: 27 november 2009 kl. 11:21:50 »
Mystiken tätnar, byte stift vilket inte ändrade ett jota.
Sedan skruvade jag i sär förgasaren, vilket vissade sig var smokful i skit, har gjort rent och monterat till baks, men nu så går den riktigt bra på tomgång, och går att torr gasa när den står still, men åker jag på den så betar den på jäkligt bra till 1/4 gas sedan dör den, motor bromsar så man fan nästan flyger överstyret, men släpper jag gasen så så går den i gen? så vad fan kan de vara, skulle vell själv kunna tippa på att de är nå skit kvar i högfartsmunstycket, efter som den inte går på fullgas.
Några förslag?
Anmäl till moderator   Loggat
Subaru Impreza STI PSE-III JRM- Fas 1.3
Suzuki LTZ-400 2006

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Suzuki (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Lite frågor och funderingar LTZ-400 2006a
 


Online just nu.

613 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 650. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info