Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Temperaturproblem Quadlander 250.  (lĂ€st 2853 gĂ„nger)

Utloggad Henke-QL250

Temperaturproblem Quadlander 250.
« skrivet: 7 november 2009 kl. 22:40:48 »
Hej! Jag har ett litet suspekt problem med min Ql 250-06 pÄ 450 mil: NÀr jag har kört ett tag sÄ börjar motortemplampan lysa. Men sÄ fort jag slÀpper gasen, sÄ slocknar lampan. Detta hÀnder Àven nÀr jag stannar, lÀgger ur vÀxeln och bara gasar. SÄ fort jag nuddar gasen sÄ tÀnds lampan, men slÀcks lika fort nÀr jag slÀpper gasen.(Jordfel?)

NÀr jag kör i skogen eller pÄ nÄgot grustag sÄ börjar den lysa konstant. Men jag tycker mej kunna höra att flÀkten susar för fullt dÀr fram men jag Àr ej sÀker. kÀnner jag pÄ slangar och sÄdant runt motorn sÄ tycker jag att dom kÀnns normalvarma

NÄn som har nÄgra ideér eller lösningar pÄ detta problem?

Mvh Henrik
CFmoto 500 Black Edition-10
Kazuma Jaguar 500--- SĂ„ld
Dinli 450 SS-08---SĂ„ld
Sym Quadlander 250-06---SĂ„ld

Utloggad Bempe

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #1 skrivet: 7 november 2009 kl. 23:33:34 »
Har haft samma pÄ min...fast min slocknade nÀr jag slÀckte ljuset.
Det ryktas om nÄgon grön kabel som tydligen skulle jordas,men jag vet ej sÀkert.
Sök pÄ forumet. TÀnk pÄ att E-ton Vector har samma system.
Min har inte tÀnts pÄ lÀnge nu...men sÄlÀnge flÀkten gÄr nÀr det behövs sÄ...
« Senast Ă€ndrad: 7 november 2009 kl. 23:35:13 av Bempe »
KFX 700
Sym Quadlander 250 -06 -SÅLD...

Utloggad Henke-QL250

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #2 skrivet: 8 november 2009 kl. 11:36:42 »
Hej!

Jag har ocksÄ hört det dÀr med den gröna kablen, men jag förstÄr inte riktigt hur man ska jorda den dÄ det Àr den enda kablen som gÄr till tempgivaren. Vad jag förstÄr det som sÄ Àr det bara lampan som anvÀnder denna givare. flÀkten fÄr sin signal frÄn en annan givare.

Min slocknar med nÀr jag slÀcker lyset. Vad gjorde du fÄr att fÄ ordning pÄ din?

Mvh Henrik
CFmoto 500 Black Edition-10
Kazuma Jaguar 500--- SĂ„ld
Dinli 450 SS-08---SĂ„ld
Sym Quadlander 250-06---SĂ„ld

Utloggad Bempe

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #3 skrivet: 8 november 2009 kl. 11:45:21 »
Jag gjorde ingenting!  ()p
Det var mest en period i somras som den ville tÀndas...
Nu Àr det vÀldigt sÀllan.
Men nÀr den tÀnds, dubbelkollar jag alltid med att slÀcka ljuset...hihi
KÀnns ju inte helt 100,men bara man har koll sÄ kylflÀkten startar.
I dagsljus kan man se det frÄn förarplatsen genom hÄlen i plastkÄpan vid styret.
KFX 700
Sym Quadlander 250 -06 -SÅLD...

Utloggad Henke-QL250

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #4 skrivet: 8 november 2009 kl. 13:07:29 »
FrÄgan Àr bara hur man ska jorda den grön/blÄ kabeln? Det kanske rÀcker med att jorda sjÀlva givaren? Eller Àr det jorden till lampan man ska kolla över kanske. Det Àr givaren pÄ bilden vi talar om va?

Mvh Henrik
CFmoto 500 Black Edition-10
Kazuma Jaguar 500--- SĂ„ld
Dinli 450 SS-08---SĂ„ld
Sym Quadlander 250-06---SĂ„ld

Utloggad Bempe

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #5 skrivet: 8 november 2009 kl. 13:12:48 »
Jag har ingen aning om var och hur med den gröna kabeln...
Infon hittade jag hÀr pÄ forumet nÄgonstans.
KFX 700
Sym Quadlander 250 -06 -SÅLD...

Utloggad X-Rider 150

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #6 skrivet: 10 november 2009 kl. 19:58:46 »
Det Àr den gröna (om det nu var det), bakom instrumentet som skall jordas.
X-rider 150
Sym Quadlander
Smc Jow 302
E-ton vector 250
Odes 400 C

Utloggad Henke-QL250

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #7 skrivet: 10 november 2009 kl. 20:43:51 »
Ok. DĂ„ ska jag prova att dra om den sladden!

Återkommer med resultat nĂ€r jag hunnit varmköra riktigt!

Tackar för svar!

Mvh Henrik
CFmoto 500 Black Edition-10
Kazuma Jaguar 500--- SĂ„ld
Dinli 450 SS-08---SĂ„ld
Sym Quadlander 250-06---SĂ„ld

Utloggad Bempe

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #8 skrivet: 22 november 2009 kl. 10:53:13 »
Hur har det gÄtt?
Hittade du nÄgon kabel att jorda?
KFX 700
Sym Quadlander 250 -06 -SÅLD...

Utloggad Henke-QL250

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #9 skrivet: 22 november 2009 kl. 19:27:31 »
Hej.

Jo jag plockade bort mÀtaren dÀr lampan för tempen sitter. Kollade i elshemat vilken kabel som var jord. Klippte denna och anslöt den i chassit istÀllet.
Men tyvÀrr sÄ tÀnds lampan fortfarande nÀr jag kör lite extra hÄrt med den.

KylflÀkten som sitter vid kylaren fungerar utmÀrkt, dÄ den susar bra dÀr fram nÀr den blir varm. sÄ jag tror inte att den Àr sÄ varm som lampan vill varna för!

NÀsta steg Àr att plocka bort givaren som Àr pÄ bilderna. Rengöra kontaktytorna och mÀta upp den sÄ den funkar riktigt.
NĂ„n som vet vid vilken temperatur den ska ge signal?
CFmoto 500 Black Edition-10
Kazuma Jaguar 500--- SĂ„ld
Dinli 450 SS-08---SĂ„ld
Sym Quadlander 250-06---SĂ„ld

Utloggad tornseglare

SV: Temperaturproblem Quadlander 250.
« Svar #10 skrivet: 23 juli 2010 kl. 08:04:54 »
Fick ett tips av han som servade min Quadlander
Att bygla sladden nere vid tempgivaren sÄ gÄr flÀkten igÄng nÀr man startar.
Är man riktigt jĂ€klig sĂ„ kan man ju dra upp sladden och sĂ€tta en vippströmbrytare vid instrumenten sĂ„
kan man stÀnga av den pÄ vintern.
Dom byglade alla sina hyrmaskiner.

Var inte sÄ lÀtt att bygla det dÀr, det var ju bara en kabel ner......
« Senast Ă€ndrad: 24 juli 2010 kl. 22:48:37 av tornseglare »
Kymco MXU 500-09

 


Online just nu.

61 gÀster, 1 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Bamsebiffen
Flest online idag: 78. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme