Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Wildcat Racing ED Go´s Turbo  (läst 6847 gånger)

Utloggad Evangelion

Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« skrivet: 5 oktober 2009 kl. 22:13:05 »
Hallå på er alla atv tokar.
Vart å handlade en smc wildcat racing ed för 2 veckor sedan och kan säga att sambon och jag är mycket nöjda över priset samt kvaliten över denna quaden.
Har kört raptor 660 innan och det vart ju inte mycket ballare än denna mod.

Men nu till det tråkiga, det är ju för lite MOS i prylarna.

Så jag har spanat in ett microsquirt som är till hojjar mm samt ett 42mm spjällhus med tps mm samt spridar uttag.
Samt en turbo i storleken som mitsus TD02:a

Min ena och ända fråga är om någon här inne vet vad det sitter för triggerhjul i detta subaru maskiner till tänningen. om det är 42 -2 eller om det är något annat. vill ju kunna styra tänningen bättre när man skall överladda.

eller om någon vet vart man kan få en tännings kurva ifrån så att man kan räkna lite på vad man kan åka för ladd med mera.

Kommer att sikta på mer pullver än org, kommer att vara nöjd med en så där 20-30 hk mer än de 50 som är i så en 70-80 är ju inte helt långt borta.

Alla svar mottages mer än välkommet

/Dan

Utloggad Evangelion

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #1 skrivet: 6 oktober 2009 kl. 16:13:29 »
Men vad har internet tagit vägen ? Hittar 0 info om dessa subaru motorerna ju måste man skryva ned skite för att få info om motorn å mäta upp allt eller.

Jobbigt läge man sitter i nu, vill ju se om denna maskin är komplatibel till att montera ett sprut på eller om man får modda sig fram som en tok för att åka turbo

Utloggad joeychandlerson

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #2 skrivet: 6 oktober 2009 kl. 17:02:32 »
Hej!

Gött spännande initiativ ()p ()p

Jag vet tyvärr inte svaret :( Men fråga även på Dinli-avdelningen och Polaris-avdelningen då det är samma motor (Dinli har en 450cc cylinder men det kanske är samma triggerhjul ändå??)

Mvh Joe
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad Evangelion

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #3 skrivet: 6 oktober 2009 kl. 20:15:17 »
O tackar skall kolla upp det.

Japp det är inte så mycket som skall skilja dessa 3 atv:er åt, skall se om man kan hitta någon kul info om detta.
eller om det är en vanlig magnet som på den gammla vanliga moppe tiden

Utloggad Evangelion

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #4 skrivet: 17 oktober 2009 kl. 19:41:21 »
så nu sitter man som ett as för att hitta soppa/luft justeringen för att den surar lite vid gaspådrag samt när man håller jämn hastighet. samt att det poffar å skjuter lågor om den när man växlar ner vid lite aggresiv körning..

Så vart fan har mikuni jömt den skruven för jag hittar då inte den HJÄLP

Utloggad Evangelion

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #5 skrivet: 27 oktober 2009 kl. 17:12:41 »
då har man fått ihop ett bra recept på hur detta skall se ut :)
samt att det kommer att bli mycket att göra innan det kan startas.

sen har jag kommit underfun med hur en cdi box fungerar, kan säga att jag har läst om hur man fixar tänningen på dessa maskiner.
Och det vart inte kul kan jag säga, men det går att fixa till :) med lite av varje. kommer att fixa till sprut samt allt runt det för att få till en grund mapp, pluss att det inte skall bli snor dyrt innan allt är färdigt.
Så planen nu är ett sprut med allt som man måste ha.

Plus att ta fram tänningslampan och en varvräknare till dito och få ut en tänndningskurva ur cdi boxen vid varvtal mm. För att det ar ju omöjligt att få det från någon.

sen blir det till att ut och mappa in den och se om man kan få den till att gå lite bättre med sprut mot förgasare, och det är inte svårt.

mset kommer förhoppnings vis handlas nu i jul. skall bara köpa en fin TIG svets nu så man kan bygga lite fint med

Utloggad Rackelsmurf

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #6 skrivet: 27 oktober 2009 kl. 17:15:01 »
Roligt med folk som bygger eget, lycka till med projektet ()p
Dinli 700 Rackelsmurf Edition

Utloggad Evangelion

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #7 skrivet: 27 oktober 2009 kl. 18:30:22 »
tackar.

bara det att garantin har ju inte gått ut än, så jag kommer att fixa allt så det bara är att smacka dit de å ut å köra som en galning.

samt att jag håller på att kolla med en kolvtillverkare om han kan fixa en kolv till mog med ett lägre komp i :) samt vad det kommer att bli för pris på det.

Utloggad joeychandlerson

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #8 skrivet: 27 oktober 2009 kl. 23:15:30 »
Grymt spännande ()p

Det vore häftigt om vi som inte gick i turboplaner senare kunde köpa samma sprut som du kommer använda på din och få ur lite mer ur maskinerna. Vad tror du själva sprutet kommer att kosta? Iof så vore det ju ännu häftigare att kopiera hela kitet med både turbo o insprut :) Vad landar kostnaden på totalt sen tror du?

Kör hårt :headbang:

Mvh Joe
Dinli 450 SS -08 Såld (abstinens deluxe)

Dinli 450 Svart - 08 Såld

Smc 250 - 08 Såld

Ps Moto 200 - 08 Såld

SMC F-Kart 170cc - 10 X 2 Sålda

Utloggad Fuhok

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #9 skrivet: 28 oktober 2009 kl. 01:15:13 »
Grymt spännande :headbang:
om motorn är på 50hk orginal så bör du ladda 0,5
för att landa kring 70-80hk fränt  ;D 

Lycka till  ()p
Suzuki LTR 490cc 2006
Athena bigbore kit
Högkompskolv 13:1
DMC helsystem
Motoworks bränslebox
Hotrod vevparti
UNI filter
MX-force nerfbars
Fatbar styre
Styrhöjare

Utloggad Chinapuff

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #10 skrivet: 29 oktober 2009 kl. 22:06:36 »
Klart häftigt!  :headbang: Du får hålla tråden igång med många bilder på turbo bygget!
Om du nu får ut ca. 70-90HK hur tror du att växellådan kommer att hålla?
Det kanske inte är något större problem, bara lite nyfiken. ;)
CF Moto 500 Allroad -07 Såld!

Access 250 -07 Såld!
Acces 250 -06 Såld igen.
CF MOTO 500 -09--Såld!
Suzuki LTZ 400 -04 - -Såld!
Access 250 -06 -- Såld!
SMC 300 XLE -07 --SÅLD!
Q-MAX spacers
Q-MAX fälgar
Q-MAX Nerfbars
Q-MAX Tanklock
SMC System

Utloggad Evangelion

SV: Wildcat Racing ED Go´s Turbo
« Svar #11 skrivet: 31 oktober 2009 kl. 15:59:21 »
hallå alla glada Ang priset så skall jag försöka att bygga detta under 20 000:- för att jag tycker att det är krimminelt av de som säljer kitt till atv för 70 000:-.

ja som sagt att runt 70-90 är ganska lagom tror jag i pulver pga att frågan har ju kommit ang lådan mm.

Men om de har tänkt lite så hoppas jag på att allt skall klara 100% till av hk antalet så en 100 i teorin skall motorn tåla är ju så på MC och bilar men då är man ju som sagt ute på tunn is.

vart på en liten shopping runda i dag, det blev en vattenkyld AC/DC tig så man kan börja bygga


ang sprutet så skall jag kunna bygga det till er som är sugna om ni bara vill ha ett sprut ist för förgasaren som jag skall börja med.

 


Online just nu.

119 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
monster, CFM, Jan_A,
Flest online idag: 200. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    Idag kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme