Citat från: AtvNerd skrivet 10 januari 2010 kl. 15:49:27det kan ju hända att man måste ut i snön för att kunna vända, då är det bra om inte plogramen ligger i backen!Var väl inte frågan om det, utan om 5-10 cm lägre markfrigång. Tror inte ni vet vad ni snackar om riktigt. Själv plogar jag med traktor, inte riktigt lönt att nöta med en 4-hjuling på den yta jag har.
det kan ju hända att man måste ut i snön för att kunna vända, då är det bra om inte plogramen ligger i backen!
Jag har nu byggt om mitt blad. Nu lyfter det i alla fall högt och det finns inget under som tar i Men om det går att plöja snö med vet jag inte ännu Men om det går får jag plöja i kapp med simonarvestrand (inte helt färdigt på bilderna)(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Nu har jag provkört bladet det funkar kanon att köra offroad med.På bilderna var det inte färdigbyggt riktigt.Parkbänk funkar säkert också. Men att plöja snö med vart det helt värdelöst Vinkeln på bladet ändras för mycket när hjulingen fjädrar upp eller ner. Det vart också en bryt effekt som heter duga som gör att när det går tungt så lyfter framändan och hjulingen svänger. Jag trodde att det skulle bli bättre med en L profil på själva infästningen men det gör nog ingen skillnad . Det vart allmänt en struttig upplevelse. Skulle tro att det funkar bättre ju längre bak bladet är Ledatt. Det liksom flyter mycket finare då. Man får helt enkelt välja vad man prioriterar. Jag kommer att hängat på kulan igen för skälva grundtanken var ju att plöja snö. eller!!