Slänger in här med då min wildcat delar samma förgasare iaf Provat lite idag och här är resultatet;Orginal borrad luftburk + helsystem + 160munstycke = Klockrent, om än något klen på toppvarv.Orginal borrad luftburk + helsystem + 170munstycke = Hackar på toppvarv.UNI filter + helsystem + 160munstycke = Hackar på topppvarv.UNI filter + helsystem + 170munstycke = Bluddrar direkt på fullgas.Blandskruven är utskruvad, osäker på hur mkt då min ÅF gjorde det med CO mätare. Har för mig att det är 3½-4varv ut. Den har vibrerat ur en gång, men har inte hänt igen. Lågfarten är orginal samma med nålen.
Tack för svaret Henke!Vad tror du om lågfartsmunstycke då, törs man gå på ett 60 direkt tro?Uppenbarligen får den ju mer luft nu, vad tror du om att höja nålen ett hack?Nackdelen på smcn är ju att man måste riva plasten och tanken för att komma åt trotteln...MvhD
Hoppas det är ok att jag använder denna tråden även för min SMC 500 då det är samma motor...Plockade bort snorkeln på luftburken och den bluddrade som f-n. Justerade ut blandskruven lite drygt 5 varv och då går den bättre men inte helt optimalt tycker jag. Det vart dock en väldig skillnad på draget i låg och halvgas! Det verkar alltså som att snorkeln som är kanske 40cm lång och har en utdragen s-form påverkar luftflödet drastiskt. Det som gör mig fundersam är ju att många kör med öppet filter och orginalbestyckning på lågfart samt nålen i mitten och ett öppet filter ska ju andas ännu bättre tycker jag...Några ideer om varför eller är det bara att köpa större lågfart och eller höja nålen och hoppas på det bästa? Vill ju helst inte köra med skruven utskruvad så långt. Någon som vet hur många varv man kan skruva ut den?MvhD
Nejdå, snorkeln går från luftburken och fram till ungefär jämsides med förgasaren. Så det enda den gör är att flytta intaget till luftburken. Blev rörigt att förklara men jag hoppas du fattar...MvhD