Jo det ska stämma CARBURETOR ASSY Mikuni BSR42 orginal nummer 283-62301-20http://dinli.se/teknisk_info/
smäll i ett 160main och se hur den blir.. öppet luftfilter kan va på sin plats oxå
1 RÖD markering är LÅGFART 2 VIT markering är HUVUDMUNSTYCKE (högfartsmunstycke) 3 BLÅ markering är CHOKE4 Svart markering är BRÄNSLE skruven (Skruvas ut för att öka mängden)Man kan ju lägga upp det så här:Bestyckning1. Pilotjet eller lågfartsmunstycke är under utprovning (får se vart det slutar, just nu anv. jag borrad 70)2. Nålen är org nålen men den är lyft till näst högsta läget.3. Mainjet eller huvudmustycke har jag 200
Citat från: Onlyhenke skrivet 3 oktober 2009 kl. 14:09:221 RÖD markering är LÅGFART 2 VIT markering är HUVUDMUNSTYCKE (högfartsmunstycke) 3 BLÅ markering är CHOKE4 Svart markering är BRÄNSLE skruven (Skruvas ut för att öka mängden)Man kan ju lägga upp det så här:BestyckningSom det säger, den med vit ring Huvudmunstycke (main) 1. Pilotjet eller lågfartsmunstycke är under utprovning (får se vart det slutar, just nu anv. jag borrad 70)2. Nålen är org nålen men den är lyft till näst högsta läget.3. Mainjet eller huvudmustycke har jag 200 tja! öhh vilket av skruvarna är mainskruven? den med blå ring runt sig enligt det första inlägget i denna tråd? jag hade tippat på att det var den med vit ring runt sig?tänkte jag skulle ner o skruva lite nu o behöver en sista vägledning :
1 RÖD markering är LÅGFART 2 VIT markering är HUVUDMUNSTYCKE (högfartsmunstycke) 3 BLÅ markering är CHOKE4 Svart markering är BRÄNSLE skruven (Skruvas ut för att öka mängden)Man kan ju lägga upp det så här:BestyckningSom det säger, den med vit ring Huvudmunstycke (main) 1. Pilotjet eller lågfartsmunstycke är under utprovning (får se vart det slutar, just nu anv. jag borrad 70)2. Nålen är org nålen men den är lyft till näst högsta läget.3. Mainjet eller huvudmustycke har jag 200
Citat från: billyboy skrivet 25 augusti 2010 kl. 19:23:38Citat från: Onlyhenke skrivet 3 oktober 2009 kl. 14:09:221 RÖD markering är LÅGFART 2 VIT markering är HUVUDMUNSTYCKE (högfartsmunstycke) 3 BLÅ markering är CHOKE4 Svart markering är BRÄNSLE skruven (Skruvas ut för att öka mängden)Man kan ju lägga upp det så här:BestyckningSom det säger, den med vit ring Huvudmunstycke (main) 1. Pilotjet eller lågfartsmunstycke är under utprovning (får se vart det slutar, just nu anv. jag borrad 70)2. Nålen är org nålen men den är lyft till näst högsta läget.3. Mainjet eller huvudmustycke har jag 200 tja! öhh vilket av skruvarna är mainskruven? den med blå ring runt sig enligt det första inlägget i denna tråd? jag hade tippat på att det var den med vit ring runt sig?tänkte jag skulle ner o skruva lite nu o behöver en sista vägledning : Det vita som bilden säger, Huvudmunstycke (Main) men du menar byta inte skruva ut Den med svart ring runt äm en mängd skruv, endast en finjustering när det nästan är 100 rätt.