Finns det inte risk nu att dom som frågar om tips när dom ska köpa maskin inte får dom tips man borde?? för man vill ju inte ha fler sånna här trådar.jag har sj en kina maskin men tröttna på den o köpte en ltz o jag anser att kinesen är en skit maskin, då borde jag väl skriva det om någon frågar om tex bad boy??jeje va bara lite tankar härifrån!ut o åka istället
Citat från: nissesenap skrivet 29 september 2009 kl. 16:09:07Finns det inte risk nu att dom som frågar om tips när dom ska köpa maskin inte får dom tips man borde?? för man vill ju inte ha fler sånna här trådar.jag har sj en kina maskin men tröttna på den o köpte en ltz o jag anser att kinesen är en skit maskin, då borde jag väl skriva det om någon frågar om tex bad boy??jeje va bara lite tankar härifrån!ut o åka istället Visst skall man skriva det man tycker, men det tillför ju inte mycket att skriva att alla Kinamskiner är skit, om du ändå bemödar dig att svara kan du vara mer precis och skriva t.ex. att lager i bakaxeln glappar, framvagnsleder blir glapp o.s.v.Sen kan man ju även lägga till att visst är de "dåliga", men de är ju också billiga, och om budgeten inte tillåter mer kan det ändå vara en vettig maskin.För mig t.ex. som kör Can Am är ju allt annat skit, men inte skriver jag det i inlägg efter inlägg för det... Kanske är det så att den kritik som många gånger slängts in i "kinamaskinernas" forumdelar varit just bara korta koncisa såganden, utan att man preciserar vad man upplevde som dåligt. Det du upplever som dåligt kanske är helt OK för någon som har en liten budget men ändå drömmer om att få köra ATV...
Varför inte göra en klistrad tråd typ denna för varje märke??http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=24707.0Mvh
Då bör detta gälla även för dom som skriver att de billigare Taiwan o Kinamaskinerna är lika bra som märkesmaskinerna fast för halva priset, för dom har med största sannolikhet inte haft ett antal sådana förut.....Fan vet om jag inte känner mig lite kränkt av ordet märkesmaskin egentligen....