ROTAX_Mackan: Jag har faktiskt funderingar på en sådan som du har oxå...
Skulle gärna sätta tänderna i en sån och optimera den för att hitta dem dolda taiwanhästarna.
känns inte som det är första gången denna diskusion är här på sidan! sanningen är den här har du bara ägt o kört en dinli då tro fan att du tycker den maskinen är grym, för den är inte dålig utan duger till att göra dom flesta svensson åkare riktigt nöjda! ja till och med så nöjda att dom tror att det är en av dom bästa maskinerna.... Men sen om du kör en honda, kawa, suzuki ett tag då inser du att dinlin kanske inte riktigt håller måttet, utan det finns en del brister...och du kanske byter ifrån dinlin till en ltz och då kommer du tycka den ltzan är den absolut bästa maskinen som finns, men sen testar du en raptor 700. och efter de så kommer du vara ytterst tveksam till om ltzan är den bästa för 700 var ju ganska mycket bättre. De är ganska simpelt, den bästa maskinen du har kört den är din referenspunkt till hur bra eller dålig en hoj är! och har du kört dinli och psmoto då är dinli enligt dig världens bästa maskin. Men bara för att ni tycker de innebär inte de att den är i klass med dom stora märkena! Nonne är ett lysande exempel på det! nöjd dinli åkare i 4år och över 3000mil men 200 mil på annat märke och ja de var allt som krävdes för att inse att dinlin har en hel del brister! ett annat exempel är att det är ganska lätt att hitta folk som bytt från dinli till stort märke, byten åt anndra hålet finns mig veterligen ingen som har gjort! säger väl endel...
Trådskaparens fråga: Är Dinli 700 något att ha? Svar från flera.. nej det är inget att ha men en LTZ, Raptor 700 eller LTR 450 är bra... nåt som inte stämmer här men kan inte sätta fingret på vad riktigt Annars håller jag med om att det är bättre att köpa beg på firma.. det gäller de flesta maskiner.. då får man ofta en fin maskin till ett bättre pris om man tar sig tid att leta.. rätt ÅF är oxå A o O att leta reda på och det gäller alla maskiner.Mvh Joe
När man köper ett uddamärke så ska man ha klart för sig att du oftast inte får samma klass på återförsäljare/service o kvalitet,det är fakta!!har lämnat in min Dinli 700a för ca 8 veckor sen hos min lokala dinliåterförsäljare för o byta en drivaxel,delarna har fortfarande inte kommit.Det här hade aldrig hänt med en yamaha, det är fakta!!!!