Citat från: STENE skrivet 15 september 2009 kl. 16:00:09Troligtvis vevlagret.. Inte ett helt ovanligt fel.Problemet är att det inte går att byta bara lagret (om man inte har tillgång till en massa maskiner etc) utan man måste byta hela vev axeln och vevstaken som är samman pressade till en del.... Jag vet.. bytt ett själv..Det ända positiva var att trech kunda fixa fram delarna fortare än jag hoppats på.Att byta den är lite pill eftersom man måste dela hela motorn = motorn måste ut maskinen.. Passade på att byta kolv och ringar när jag ändå var i farten. Och dessa var inte så farligt dyra.Vevlager byter man utan problem, det finns firmor som fixar det.Finns det bara nya lager att tillgå så löser det sej.Ev att man måste byta vevstaken också.Sen om det är värt det vetefan, beror ju på vad man fårpunga ut för en hel vev.Har du aluminiumrester kvar i loppet så måste det bort också,det fixar nog närmaste mc-rep.
Troligtvis vevlagret.. Inte ett helt ovanligt fel.Problemet är att det inte går att byta bara lagret (om man inte har tillgång till en massa maskiner etc) utan man måste byta hela vev axeln och vevstaken som är samman pressade till en del.... Jag vet.. bytt ett själv..Det ända positiva var att trech kunda fixa fram delarna fortare än jag hoppats på.Att byta den är lite pill eftersom man måste dela hela motorn = motorn måste ut maskinen.. Passade på att byta kolv och ringar när jag ändå var i farten. Och dessa var inte så farligt dyra.
Du bor väl inte så långt ifrån mig. Du får höra av dig om du vill ha lite hjälp.Jag har iaf gjort det en gång.Det "lättaste" är nog att på plats lyfta cyllen. Där känner/ser du lätt om det är vevlagret som gått.