Atv 4 wd skottar bättre än en 2 wd traktor. anser jag har ferguson 165 med blad bakom.
Kan det vara så mycket bättre än att ploga med traktorn?Jag ska ge det ett försök i vinter iaf, mest för att testa. Men hur mkt kraft har man att trycka undan snön mednär ekipaget kanske väger 400kg mot tre-fyra ton traktor?Tror inte så mkt på det iofs... I traktorn är det varmt och skönt också.
Hej, Jag har sökt och hittat lite om detta på forumet, men jag är väldigt specifikt intresserad av snöröjning med ATV. I dagsläget har vi en rätt stor traktor med blad bak för att snöröja våra 150 meter till landsväg. Vi bor i Norrland och det kan komma upp mot en meter på några dagar. Min undran är om en ATV skulle kunna klara detta istället. Jag ser en massa fördelar med den sommartid (som att den inte förstör gräsmattor etc) men är osäker på hur en ATV klarar en bister vinter.Den jag funderar mest på just nu är en:ATV Hunter 229cc Loncin med snökedjorDetta tack vare det trevliga priset. Kom gärna med råd och förslag.