Så var man då igång igen med ytterligare justeringar på LT F4WD:n från 1986. Nu damaskbyte på gång (univeralsortimentet på MC firma i Ludvika passar ju direkt runt om, tur!!). Någon där sade att man brukar hålla med reservdelar i drygt 20 år för resp modell, men om modellen som i LT F4WD.s fall lever vidare & vidare med endast finlirsjusteringar med åtföljande modellnamnbyte år efter år så finns ju delarna med stor chans ändå, långt efter tex 1986 som i min maskins fall. Verkar helt sant då jag fått hem tex rätta bromskolvar, backar & annat utan problem. Damaskerna för drivknutarna (där rzeppaknutar finns, dvs yttre fram) finns i bra firmors original/universal sortiment.Stort jobb just nu är reparation av "kaross"-plasten som ser (sett) för bedrövlig ut, med sprickor & hål. Jag jobbar med en värsting-grov lödkolv med platt breddad värme Cu-del. Den fungerar perfekt för ingjutning av ny röd plast samt svart (stänklapparna) från skrotad Volvo spoiler. Dessa lagningar tar tid & fläkt är helt nödvändigt, för renare luft. Bara att vara noggran & envis. Hoj /Jan-E.
Manualen är för samtliga modeller Lt(f) 4wd 86 och framåt, heltäckande service manual.
Hej på er.Kort sagt...Modeller tom -98.En "Quadrunner" har 250cc, 66mm cylinderdiameter. (LT-F 4wd, eller LT-4wd) beroende på årsmodell.En "Kingquad" har 280cc, 68,5mm cylinderdiameter. (LT-F 4wdX, eller LT-4wdX) beroende på årsmodell.En LT-F 250 finns också, men den är 2wd. Det finns ingen fabriksuppgift om antal hk eller antan nm för någon av dem, men ligger nog omkring 20hk.Micke.