Vad jag förstått så är att om du ändrar ursprungseffekten markant i ett fordon utan att besiktiga om den efter det så kan du åka på 800 kronor i böter och en ombesiktning.Se till att bli fingerfärdig med att skruva in stoppskruven i tumgashandtaget bara så är det nog löst.Hur många ggr provkör poliser MC, bil etc för att testa effekten i dom?Mopeder är ju en sak men tvekar på att detta kommer bli ett problem
Det räcker om makten går in o kollar här på detta forum, så kan dom plocka säkert 90% av åkarna som kör olagligt ( men det gäller inte mig förstås) :wink:
Hur många ggr provkör poliser MC, bil etc för att testa effekten i dom?
Citat från: "KTMDanne" Hur många ggr provkör poliser MC, bil etc för att testa effekten i dom? Aldrig för dom får inte göra det utan tillstånd från en högre makt, och om dom har fullmakt så ska den vara skrivtlig och inget "telefon fullmakt"Dom får inte ens sätta sig i bilen om dom inte har en VÄLDIGT god misstanke om brott eller droger och sånt
Lugn, du kommer stöta på många oskalade, oklippta kablar som bara hänger där till ingen nytta. Dock hade jag ström fram på mina kablar hela tiden. Varför ska du skeuva ur lamporna ur husen osv? Klipp sladdarna rakt av strax efter de vita kontaktstyckena, klipp av kontakten på orginallamporna och koppla sedan ihop stumparna med varandra. PÅ orginallamporna har du Helljus,Halvljus och svart-jord. På de fyra kablarna från det vita kontaktstycket har du fyra sladdar, blinkerssladd minus och plus, och resten till lamporna. NU blir det klurigt, det finns ingen helljuskabel på vänster (om du sitter på hojen) framljus, det finns bara halvljus, så är det kopplat på dresel-lamporna att höger lampa var helljus. Jag snodde helt sonika en sladd från högerlampan till vänsterlampan eftersom man ju är tvungen att ha helljus oxå =)