Som sagt jag har tydligen fel glykol i min ltz:a men undrar nu när jag lyckades få ut "locket" så sitter ju vattenpumpen kvar i locket + i hålet o verkar inte få ut den har vickat o lite men inte kommer den ut gör jag fel?? tacksam för svar
Hm tack för tips, men då ska jag även plocka bort den "stora" kåpan då eller typ bla den som oljefiltret sitter i, när jag hade den lilla kåpan lös med vattenpumpen så var det just som saltflingor i hålet därbakom så visst har jag fel glykol men är det bara där d skadas eller någon mer stans? och hur ska jag spola ur systemet på allra bästa sätt?tacksam för svar.
Gör så här!Plocka bort hela kåpan, Kolla anläggningsytan på kåpan som ska sitta mot motorhalvan, För att vara 100 sätter du på pumplocket och slangen ifrån kylet, Håller för hålet i kåpan och häller på vatten i kylet, Det finns en liten yta brevid hålet i kåpan där det vill vittra sönder, Är det hål där så märker du det när du häller i vattnet! Ang att köra rent så ska du kanske köpa kylar rensning och köra med detta en stund, Tömma ur och hälla i vatten med rätt glykol, Kör inte utan glykol då glykolen smörjer packboxarna i pumpen, Gummit i pckningarna torkar sönder om du kör utan!