Tjena,det kan mycket väl vara laddningsreläet. Ta bort kåpan fram (motorhuven) =)Står du rakt framför maskinen så ser du reläet till höger nedstucket på sidan.Det påminner om ett slutsteg för bilstereo i liten skala, d.v.s flänsar på det.Om du ser CDI boxen så är det direkt till höger om den.Lycka till!
Citat från: "funride"Tjena,det kan mycket väl vara laddningsreläet. Ta bort kåpan fram (motorhuven) =)Står du rakt framför maskinen så ser du reläet till höger nedstucket på sidan.Det påminner om ett slutsteg för bilstereo i liten skala, d.v.s flänsar på det.Om du ser CDI boxen så är det direkt till höger om den.Lycka till!Tackar för snabbt svar, ska kika om jag ser nåt .
Kan även vara statorn "generatorn". Vi har bytt ett par sådana på garantin. Mät på batteriet när motorn är igång och kolla att du har minst 13-14v där. Är det 12v eller mindre så har du ett laddfel.
Njae, inte för en normalkunnig/händig. Tar ca 1 tim att byta, gissar jag. Hör med din ÅF, det bör vara ett garantjobb.
Citat från: "Fyrhjulingpunktse"Njae, inte för en normalkunnig/händig. Tar ca 1 tim att byta, gissar jag. Hör med din ÅF, det bör vara ett garantjobb.Nja, tveksamt, hojen är 1.5 år gammal. Beror väl lite på om ÅF är sjyst.
Anser du att det bör gå på garantin trots att hojen är 1.5 år?
CiteraAnser du att det bör gå på garantin trots att hojen är 1.5 år?Om du har handlat av rätt ÅF så... :wink: