Jag fattar inte ens hälften med det blir nog bra
jag fattar inte ett shit fortfarnade tyvär kanske e jag som e dum eller??
Ja nu släppte en del, MEN. Men varför ska du ha en "rally inspirerande" ljus till displayen? Blir inte det lite starkt? Eller tvärtom? Synligt med svagt?Jag kommer ihåg när man knappt såg vägen när man körde badboy i mörkret, displayen gjorde en blind!
jag förstår vad det är du gör men inte hur skitkul med folk som hittar på nya grejer
Citat från: matte86 skrivet 9 juni 2009 kl. 18:12:02Värkar intressant ska ja fräsa en låda åt dig i massiv alu? Det hade varit grymt!! 2.4Ghz antennen måste vi lösa med ett utstick av PCB'n från aluchassiet. Det är en bit kvar innan vi har något som kan stoppas i en låda men jag brukar alltid göra 3 prototyper, vi skulle kunna byta lite tjänster.. Du kan få överta en av dessa prototyper när mjukvaran kommit så långt att den är stabil eller att vi har en fungerande bootloader för uppdatering på fält.
Värkar intressant ska ja fräsa en låda åt dig i massiv alu?
Det skulle vi kunna, säg bara till vilka mått som önskas Antennen ska inte ha kontakt med alulådan eller?
möjlighet att kunna köra tidtagning. exempeltvis genom att först köra banan och lära ut den till systemet och för att sedan kunna användas för tidtagning. loggning av uppgifter såsom gkrafter och rotation som kan laddas ner till pc . givare för att montera på dämpare som sedan kan loggas för att jämföra dämparmovement i förhållande till g-kraft samt styrning och fart =)..kan det vara något kanske =) eller börjar vi prata lite väll advanced hobbyprojekt nu ?. du kan få använda min som testbänk =)
Citat från: matte86 skrivet 14 juni 2009 kl. 22:21:37Det skulle vi kunna, säg bara till vilka mått som önskas Antennen ska inte ha kontakt med alulådan eller?Antennen kommer att vara en ledningsbana i kretskortet och den kan man inte kapsla in, så en variant kan bli att kretskortet sticker ut eller radiodelen blir på utsidan och sedan försluts med plast. Låt oss återkomma när det kan blir dags. Man är småbarnspappa, båtägare och håller på att iordningställa trädgården så precis just nu blir det ett ryck imellanåt men jag räknar med att jag kan avsätta tid framöver. Citat från: schneberger skrivet 14 juni 2009 kl. 23:33:06möjlighet att kunna köra tidtagning. exempeltvis genom att först köra banan och lära ut den till systemet och för att sedan kunna användas för tidtagning. loggning av uppgifter såsom gkrafter och rotation som kan laddas ner till pc . givare för att montera på dämpare som sedan kan loggas för att jämföra dämparmovement i förhållande till g-kraft samt styrning och fart =)..kan det vara något kanske =) eller börjar vi prata lite väll advanced hobbyprojekt nu ?. du kan få använda min som testbänk =)Cool, jo något åt det hållet kan det bli. För att logga travel på dämparna skulle man behöva linjärgivare och dessa ansluts till enheten vid motorn (ECU) när man kommer så långt. Då lär man vara intresserad av data för bromsar, trottellyft, hjulspinn diverse temperaturer & tryck..