Fråga en gammal byggare!När du arbetat med glasull/fiber så skölj av armarna med kallt vatten och torka dig med en handduk, smörj sedan in armarna med hudkräm och det kliar inte ett dugg. Och bättre svar än det cummins gav blir nog svårt att matcha.
Tror nog det är ganska marginellt ang effekten i sig ! Rätta mig om jag har fel ..
Citat från: manneman skrivet 8 juni 2009 kl. 00:41:24Fråga en gammal byggare!När du arbetat med glasull/fiber så skölj av armarna med kallt vatten och torka dig med en handduk, smörj sedan in armarna med hudkräm och det kliar inte ett dugg. Och bättre svar än det cummins gav blir nog svårt att matcha.Ne men du glömde det där med att smörja in armarna! Ekar det eller Nä men det stämmer, Jobbar själv med isolering så man vet att funkar, Ser ju ut som ett fån när man står där och spolar kallt vatten på armarna men det får man leva med På vissa hjälper det bara med att spola kallt direkt, För vissa funkar det att spola varmt (Öppnar porerna) Och sen kallt (stänger porerna och tränger ut fibret)
Plus att du får snabbare flöde på avgaserna vilket resulterar i snabbare gassvar.
^^ Tror nog att man klarar av att det kliar lite på armarna. Kom igen nu grabbar ^^
Citat från: Gustaf_87 skrivet 8 juni 2009 kl. 17:19:41^^ Tror nog att man klarar av att det kliar lite på armarna. Kom igen nu grabbar ^^Prova och dra gammal isolering eller avgasbandage på armarna en varm sommar dag, Får att få extra spänning i det hela så drar du på dig en långärmad tröja över ochså Inte för att jag är känslig, För det mesta har blivit en vana när man jobbar med det varje dag, Dock så finns det personer som har VÄLDIGT ont av det. LÄS helt förstörd Hehe!Salvan är faktiskt inte nödvänd, Tror jag, Har aldrig provat då vatten duger utmärkt för mig
Jag lindade in mitt därför att jag kunde inte köra då jag hade shorts på mig då det blev alldeless för varmt. Sägs att avgaserna leds mycket bättre också. Blev en jävla skilldnad med värmen för mig iaf.