JAJJAMENSAN,bakom den skruven i mitten så lossar du på själva spännaren med en liten skruvmejsel genom att skruva skruven medsols.När du monterar tillbaka sträckaren så ska du bara "släppa" på spännaren alltså inte spänna själv "motsols" då detta självjusteras till rätt spänning.
Ok. Då får kedjan hänga med tills vidare, kanske kolla upp den sen när man ska kolla ventilspelet och ändå är igång och river, hur ofta bör det kollas? Den var in på kontroll av ventilspel strax innan jag köpte den och hade då gått 350mil och har rullat ca 150mil sedan dessObs om nu kedjan hoppar inom en snar framtid så kommer jag hem till dig och spräcker din katt Tack för svaret
Med all hjälp som finnes på detta forum är ingenting omöjligt i DINLIvärlden Helt klart så är det ett plus om man har lite kunskap i bakfickan,men det är ju ändå inte jättesvårt att byta en kamkedja Så HADES skräm inte upp folk nu så att alla ska tömma pluskorna på verkstan i stället för att skruva själva,de e ju halva nöjet med att åka DINLI
Citat från: HIGHSIDER skrivet 20 oktober 2009 kl. 09:49:58Med all hjälp som finnes på detta forum är ingenting omöjligt i DINLIvärlden Helt klart så är det ett plus om man har lite kunskap i bakfickan,men det är ju ändå inte jättesvårt att byta en kamkedja Så HADES skräm inte upp folk nu så att alla ska tömma pluskorna på verkstan i stället för att skruva själva,de e ju halva nöjet med att åka DINLI Jo för f-n skräm upp dem