ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Nya X5:an
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 12 [13] 14 15  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Nya X5:an  (läst 47343 gånger)

Utloggad 2x4

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 389
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
2x4
SV: Nya X5:an
« Svar #144 skrivet: 1 februari 2010 kl. 08:48:02 »
 ()p
« Senast ändrad: 2 april 2013 kl. 13:13:14 av 2x4 »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Nya X5:an
« Svar #145 skrivet: 1 februari 2010 kl. 09:11:29 »
Hajt!

Citera
Det här med startmotor och batteri, jag underhållsladda min efter varje gång jag va ute och körde med plogen. Samma sak endå när man skulle starta när det va kallt. Satt dit extra batteri samma sak, fick startrelä bytt samma sak och min handlare hadde kollat min startmotor och sa att den va ok endå starta den inte under -15 så då är det nått fel. Och säger min handlare att det är ok måste jag kunna lita på det eller?

Det kan också vara så att dom har förändrat startmotorn (till det sämre) för att spara pengar. Sånt är inte alls ovanligt.
Jag och min kollega och en kompis till oss köpte en ny 2007:a och hade aldrig startproblem, och jag har inte hört tidigare om dessa startproblem så det känns som ett ganska nytt fenomen?
Om du kan lita på andra handlare eller ej kan jag inte svara för :)

Beträffande förändringar:
Bruteforcen har tex problem med framdiffen, på vår -07:a så var framdiffen helt ok, på -08:an så gick diffarna på löpande band, ingen vet varför.

Bruteforcen har även problem med glappande, främre A-armar, väldigt tidigt.
Detta gnäller ingen om utan byter till en starkare sort bara.

Vår Grizzly 700 hade skramlande värmesköldar, trasig vattenpump innan 70 mil, dör då och då vid krypkörning (vanligt på Grizzly med insprutning), gnälls det på det? Nej, ingen säger nått om saken.

Vi har tappat skruvar på alla våra ATVer vi testat en längre tid.

Jag säger inte detta för att kasta skit på annat märke eller måla upp CF som bättre men av nån anledning så hörs det inte mycket om andra märken, trots att även dom har små skitfel, eller större fel.

CF kanske skulle må bra av en kraftigare startmotor. Det kan ju även vara kabelarean som är för klen så startmotorn får taskig ström....kanske.

Vi har kunder som kört över 700 mil med sina CF och där har det varit en startmotor och en damask eller två, inget mer.

Barnsjukdomar har dom fixat, under 2007 så åtgärdades 27 punkter, det tycker jag är en hel del fixat.

En annan sak man får ha i åtanke är att det säljs fler kinamaskiner som CF, jämfört japanska märkesmaskiner, självklart är det då fler som har fel, procentuellt.

Det är oavsett trist att råka ut för fel som gör att man inte litar på maskinen, sådant händer på alla märken men likväl tråkigt.

/Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Nya X5:an
« Svar #146 skrivet: 1 februari 2010 kl. 09:50:16 »
Citat från: Trech skrivet  1 februari 2010 kl. 09:11:29
Hajt!

Citera
Det här med startmotor och batteri, jag underhållsladda min efter varje gång jag va ute och körde med plogen. Samma sak endå när man skulle starta när det va kallt. Satt dit extra batteri samma sak, fick startrelä bytt samma sak och min handlare hadde kollat min startmotor och sa att den va ok endå starta den inte under -15 så då är det nått fel. Och säger min handlare att det är ok måste jag kunna lita på det eller?

Det kan också vara så att dom har förändrat startmotorn (till det sämre) för att spara pengar. Sånt är inte alls ovanligt.
Jag och min kollega och en kompis till oss köpte en ny 2007:a och hade aldrig startproblem, och jag har inte hört tidigare om dessa startproblem så det känns som ett ganska nytt fenomen?
Om du kan lita på andra handlare eller ej kan jag inte svara för :)

Beträffande förändringar:
Bruteforcen har tex problem med framdiffen, på vår -07:a så var framdiffen helt ok, på -08:an så gick diffarna på löpande band, ingen vet varför.

Bruteforcen har även problem med glappande, främre A-armar, väldigt tidigt.
Detta gnäller ingen om utan byter till en starkare sort bara.

Vår Grizzly 700 hade skramlande värmesköldar, trasig vattenpump innan 70 mil, dör då och då vid krypkörning (vanligt på Grizzly med insprutning), gnälls det på det? Nej, ingen säger nått om saken.

Vi har tappat skruvar på alla våra ATVer vi testat en längre tid.

Jag säger inte detta för att kasta skit på annat märke eller måla upp CF som bättre men av nån anledning så hörs det inte mycket om andra märken, trots att även dom har små skitfel, eller större fel.

CF kanske skulle må bra av en kraftigare startmotor. Det kan ju även vara kabelarean som är för klen så startmotorn får taskig ström....kanske.

Vi har kunder som kört över 700 mil med sina CF och där har det varit en startmotor och en damask eller två, inget mer.

Barnsjukdomar har dom fixat, under 2007 så åtgärdades 27 punkter, det tycker jag är en hel del fixat.

En annan sak man får ha i åtanke är att det säljs fler kinamaskiner som CF, jämfört japanska märkesmaskiner, självklart är det då fler som har fel, procentuellt.

Det är oavsett trist att råka ut för fel som gör att man inte litar på maskinen, sådant händer på alla märken men likväl tråkigt.

/Benny

om jag säger så här kommer det bli nått fel på kawan och det är jag övertygad om att nått kommer det bli så kommer min handlare få höra om det för han måla upp kawasaki så nå frutansvärt när jag börja titta på den:D

Har tagit upp två saker som jag visste om från början och det är det här med framvangen som är kass och sen oljehistorien, vissa säger att det är katastoft och vissa säger att man inte behöver bry sej.
Jag testa ju på min CF när den inte starta när det va kallt tex. Först tog jag ett nyladdat bilbatteri på 65 AH relä låt som en ja jag vet inte riktigt men den starta iallafall inte, då tröttna jag så jag tog fram min LILLA starthjälp på 400 ah :D  tror ni det blev bättre?  hehe nää  reläet smattra som en fjortis som får komma till första gången :D

Det jag säger är att man märker vilka maskiner som har kvalitekontroll och inte :D som alla kinamaskiner är ju byggda för att dom ska sälja mycket och inte att det ska hålla ihop.

Men kul att du benny är med och diskuterar, har du inte haft ditt företag så långt borta så har du fått massa pengar av mej i byte mot saker :D Man märker när handlare är intreserad av det dom gör för då blir det oftas rätt från början.

Men jag hoppas nu att min nya fina blanka kawasaki inte går sönder innan 100 mil som min CF gjorde( cf:n pajja redan efter 1:a servicen), enda som är tråkigt med den här historien nu är ju att jag måste börja om med allt godis igen som ska på hojen :D
« Senast ändrad: 1 februari 2010 kl. 09:52:46 av Grönis »
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Nya X5:an
« Svar #147 skrivet: 1 februari 2010 kl. 09:54:39 »
Citat från: Trech skrivet 31 januari 2010 kl. 23:40:03

Sen vill jag skriva några rader om startmotorer och batterier
En startmotor som blir matad med för lite ström "bränner" den bana som kolen går i, detta gör att den blir sämre ganska snabbt.
Ett batteri på en ATV som man startar och stoppar ofta, i kyla, med vinsch, lampor värmehandtag etc tar slut och måste laddas med batteriladdare, man kan inte tro att bara för att man kör en timme med maskinen så är det fulladdat, inte med allla dom prylarna igång inklusive minus 20 grader.

Där håller jag med dig nästan helt benny, i mitt fall handlar det inte om några 20 grader kallt. Runt 10 grader har jag här nere, och jag har aldrig något ljus på för att spara ström, förutom om det inte är mörkt givetvis. Men kör sällan när det är mörkt. Har inget mer som drar ström, förutom om jag använder vinschen.
Min maskin laddar bra, det kan jag inte sticka under stolen med. Mitt batteri är alltid full laddat efter körning, men efter 5-6 dagars stillastående så är batteriet i stort sett dött, den orkar inte dra runt motorn iaf.
Jag har då aldrig varit med om ett batteri håller så dåligt. Sen att detta inte går på garanti är riktigt kasst.

När batteriet är dåligt så klapprar startrelät, alltid, på bilar med, så det är inget fel. Det är ett resultat av dåligt batteri och ev en startmotor som koksat igen av dåligt kräm i stark kyla.

Åter igen, följden av ett dåligt batteri.

Köp en bra laddare i tid och underhåll grejerna så går det mycket bättre.
Jag kan köpa en underhållsladdare, men jag anser inte att man ska behöva underhålla ett batteri på en maskin som snart är 3 månader bara.
Åter igen varför köpa en laddare när det är batteriet det är fel på?
Skulle säljaren informera mig om att du får köpa till en laddare för att underhålls ladda batteriet, skulle jag inte säga nått.

Ni som har problem med startmotorn kan plocka isär den och rengöra den bana som kolen går i, ta en kniv och dra mellan varje kopparbana och rengör med ren sprit eller likn, så allt fett försvinner.
Inte för att verka negativ eller något, men ska man behöva göra sånt på en maskin som är 3mån? Jag kan göra det men skulle aldrig göra det pga att i grund och botten är det ett fel från tillverkare.  

Miko: Varför vill du stå med den på tomgång innan du drar iväg? Åk bara, den blir ju varm på ett kick :) (Det bör gå att justera tomgången vid choke, ska kolla detta)
Jag har fått lära mig att varva aldrig upp en iskall motor, vilket jag förstår. Har kört mycket maskiner i mitt liv, och vid kyla är det alltid varmkörning innan man börjar arbeta vid kyla. Kanske annorlunda på fyrhjulingar?
Vid kall motor får man varva rätt bra för att den ska röra sig, då tycker jag personligen att det är bättre den får bli lite ljummen innan.

Tomgången är nästan lite för hög vid normal arbetstemperatur, men när man startar maskinen är den så låg att den stannar.

MVH // Miko  :)


« Senast ändrad: 1 februari 2010 kl. 09:59:40 av Miko »
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Nya X5:an
« Svar #148 skrivet: 1 februari 2010 kl. 11:01:00 »
Citera
Mitt batteri är alltid full laddat efter körning, men efter 5-6 dagars stillastående så är batteriet i stort sett dött, den orkar inte dra runt motorn iaf.
Jag har då aldrig varit med om ett batteri håller så dåligt. Sen att detta inte går på garanti är riktigt kasst.
Det kan mycket väl vara fel på ditt batteri och visst har du garanti på batterier.
Det kan även vara något som drar ström i din maskin när den står still, men jag tippar på batteriet.

Och om batteriet är dåligt så kommer startmotorn gå runt segt vilket resulterar i brända kol och en startmotor som snabbt blir sämre.

Citera
Ni som har problem med startmotorn kan plocka isär den och rengöra den bana som kolen går i, ta en kniv och dra mellan varje kopparbana och rengör med ren sprit eller likn, så allt fett försvinner.
Inte för att verka negativ eller något, men ska man behöva göra sånt på en maskin som är 3mån? Jag kan göra det men skulle aldrig göra det pga att i grund och botten är det ett fel från tillverkare. 


Detta har som sagt inte med maskinen att göra, felet ligger i batteriet som orsakar följdfel.
Det tar 20 minuter att ta isär startmotorn och rengöra, den är mycket enkel att öppna och det är väl mycket smidigare än att lämna in den? Givetvis efter du har bytt batteri.

Ring din ÅF och säg att du har dessa problem, maskinen har garanti och du har full rätt att nyttja den, det hjälper inte att gnälla på forum om ÅF inte får höra det (menar alla överlag nu, oavsett märke) :)

Vad beträffar en kall maskin så är det bara att starta, gasa lite grann, i med växeln och dra iväg lite lagom, det är inga som helst problem, jag lovar :) Grejjerna håller!

Motorer med förgasare ÄR så (oftast), om du inte vill ha det så får du köpa en insprutare.

Grönis:
Citera
enda som är tråkigt med den här historien nu är ju att jag måste börja om med allt godis igen som ska på hojen

Näää, det tycker inte jag  ;) :D

PS: Jag förstår hur ni känner er, jag själv blev mycket besviken på min Linhai 300 jag köpte 2006, den hade ju ROST på kylaren efter 1 månad bara och jag gnällde som fasen, men jag fick höra att "så är det på alla maskiner" och den Linhaien rullar än idag, 1200mil senare, med samma kylare.

MVH / Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad 2x4

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 389
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
2x4
SV: Nya X5:an
« Svar #149 skrivet: 1 februari 2010 kl. 11:06:11 »
 ()p
« Senast ändrad: 2 april 2013 kl. 13:14:03 av 2x4 »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Nya X5:an
« Svar #150 skrivet: 1 februari 2010 kl. 11:20:32 »
Men alltså...

Citera
Dom säljs ju med plogpaket.vad ska man med det till då? om laddning o batterier inte räcker till,även vid bara -5,
Det räcker inte till, nej, inte om man plogar mycket och kör lite, så att säga. Då krävs det underhållsladdning, på alla maskiner.

Citera
o ännu värre är att när sen batteriet o laddning packar ihop så ingår det inte i garantin.
Är det vad ni får höra av era ÅF:ar? Om batteriet pajar på så kort tid som ett par månader och inte håller laddning så är det ju fel på batteriet och då ska det bytas, det ska garantin täcka. Om batteriet är över 6 månader gammalt och personen i fråga inte har en underhållsladdare så ställer jag mig tveksam att byta batteriet, det gör jag oftast inte. Om laddningen pajjar är det garanti, inget annat.



Citera
Då borde det stå så här i annonsen. Perfekt att ha till utflykt ljumma sommar dagar,funkar även på vintern om man kör utan lyse o laddar batteriet efter varje körning.
Detta är inte nått på hopp på just CF, utan gäller alla märken som inte håller vad annonsen eller reklamen lovar, för när sen maskinen är såld så hjälper det inte att ha en bra återförsäljare, när generalagenten inte vill stå för vad som sägs i reklamen.
Är det inte olagligt att sälja saker, som man vet inte kommer att fungera som utlovat?

Generalagenten går sällan ut med vad en maskin klarar och inte klarar, det är ÅF:arna som själva målar upp just sitt märke.

Jag hävdar att en CF (eller annan ATV) klarar att plogas med och jag hävdar att en underhållsladdare behövs när det är vinter. :)

/Benny

Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Nya X5:an
« Svar #151 skrivet: 1 februari 2010 kl. 11:52:22 »
De jag vill uppnå med dessa inlägg är dels att dela med mig av problem/erfarenheter av min maskin och skapa en diskution kring det hela.

Citat från: Trech skrivet  1 februari 2010 kl. 11:01:00

Citera
Det kan mycket väl vara fel på ditt batteri och visst har du garanti på batterier.
Det kan även vara något som drar ström i din maskin när den står still, men jag tippar på batteriet.

Och om batteriet är dåligt så kommer startmotorn gå runt segt vilket resulterar i brända kol och en startmotor som snabbt blir sämre.
Så det finns alltså garanti på batteriet, det var bra du sa detta, då ska jag ta tag i detta en gång till.
Men troligtvis får man väll samma skit igen  :P

Citera
Detta har som sagt inte med maskinen att göra, felet ligger i batteriet som orsakar följdfel.
Det tar 20 minuter att ta isär startmotorn och rengöra, den är mycket enkel att öppna och det är väl mycket smidigare än att lämna in den? Givetvis efter du har bytt batteri.
Jo, givetvis smidigare att göra det själv. Men har man 15 fel till så kan man lika gärna lämna in den för det också  ;)

Citera
Ring din ÅF och säg att du har dessa problem, maskinen har garanti och du har full rätt att nyttja den, det hjälper inte att gnälla på forum om ÅF inte får höra det (menar alla överlag nu, oavsett märke) :)
Hänvisar till det första jag skrev.

Citera
Vad beträffar en kall maskin så är det bara att starta, gasa lite grann, i med växeln och dra iväg lite lagom, det är inga som helst problem, jag lovar :) Grejjerna håller!

Motorer med förgasare ÄR så (oftast), om du inte vill ha det så får du köpa en insprutare.
Ja grejerna håller helt säkert, men gasa iväg du så varmkör jag en stund. Tror vi lämnar den diskutionen då det är irellevant i denna tråd  :)

Mvh// Miko

Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad 2x4

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 389
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
2x4
SV: Nya X5:an
« Svar #152 skrivet: 1 februari 2010 kl. 12:03:33 »
 ()p
« Senast ändrad: 2 april 2013 kl. 13:14:49 av 2x4 »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Nya X5:an
« Svar #153 skrivet: 1 februari 2010 kl. 12:15:00 »
 :knupple:

Vi lyssnar och lär och tar till oss det ni kunder säger, det är därför vi finns :)

MVH / Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad SugBritt

  • AtvAvesta
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 638
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Permobilen
    • Visa profil
SugBritt
SV: Nya X5:an
« Svar #154 skrivet: 1 februari 2010 kl. 20:56:51 »
Min CF ED, som är samma/lika, som era X5 har jag kört 840mil med sen Maj-08. Den har fortfarande kvar samma batteri som den levererades med, har Aldrig haft nå laddningsproblem! Jag har både hand/tum-värme, 2st xtra ljus, en winch som alla ni andra oxå har, + en plog som används flitigt.

Min startmotor har "skrikigt" när det varit kallt ute, både Denna vinter men även Förra vintern. Första gången den vrålade så var det förra vinterns första skede, det uppkom vid höst/vinter temperaturen. Efter man vrålstartat hjulingen så upphörde ljudet då motorn blivit varm.

Jag öppnade startmotorn, tar max 25min att ta bort, öppna o rengöra o sen sätta tbx den igen. Jag smorde även det som jag Tyckte skulle behöva lite fett :) Jag torkade även det övriga rent med lite spolarvätska. Ljudet upphörde, den skrek inte på hela vintern o sommaren. Det är inte först Nu som den börjar skrika igen så det är nog dax för en rengöring igen.

Alla som tyvärr har problem med kvaliten tycker jag synd om, särskilt när jag har en CF som bara går o går Utan bekymmer o haverier!
Jag skulle iaf rekomendera vilken vän som helst till att överväga ett köp av en CF Moto!

//Janne
Anmäl till moderator   Loggat




www.AtvAvesta.se    Glöm inte att se våra FILMER
Vi har Leden runt hörnet ;)

Utloggad Kenth

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 587
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Kenth
SV: Nya X5:an
« Svar #155 skrivet: 26 april 2010 kl. 00:17:14 »
Lite nytt för det var ett tag sedan jag skrev något! Kan bero på att den gått bra och att jag inte kört så mycket som jag brukar. Men idag skulle vi kolla lite innanför kåpan på variatorsidan och då blev det en mindre rolig överraskning som mötte mig! Packboxen har läckage så det var olja på allt!


* 20100425088.jpg (47.43 kB, 320x240 - visat 753 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
DIRTY RIDERS ATV föreningen ligger nere!
CF 500 X5 -09 Silver "SÅLD"
kenth.kihlberg@gmail.com

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 12 [13] 14 15  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Nya X5:an
 


Online just nu.

555 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Sigge01
Flest online idag: 616. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info