ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Nya X5:an
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 11 [12] 13 ... 15  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Nya X5:an  (läst 47377 gånger)

Utloggad KQ_Martin

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 122
  • Total likes: 0
    • Visa profil
KQ_Martin
SV: Nya X5:an
« Svar #132 skrivet: 21 januari 2010 kl. 20:43:40 »
E de samma lock som på gamla Cf 500án -08 så har jag ett liggandes !!!
Dock med pinnen så den får du kapa själv !

pmá vid intresse !
Anmäl till moderator   Loggat

King Quad 750 Camo -08
14" SS212 black machine
27" Mudlite
Copperhead
Gaz dämpare
Moose handtagsvärme
Full Armor
Kimpex Frontbumper
Warn Vinsch XT25

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Nya X5:an
« Svar #133 skrivet: 22 januari 2010 kl. 07:51:52 »
Citat från: ottoo skrivet 21 januari 2010 kl. 20:34:29
Har kört ca 40 mil
Då Jag frågat på flera ställen finns ej att få tag på förgasarlock
Då Jag tittade på detta var det bara att forma till en platt aluminiumbit så blev det tätt
Men när Jag kör ca 70-80km/tim 1-2min dör maskinen men kommer igen på låga varv
Verkar ej få bensin (Provat lossa tanklock men hjälpte ej)

När Jag ibland ska ut köra o maskin är kall går kylfläkten (Bör vara fel på givaren)

Dessa kinesiska maskiner verkar vara mycket fel på (Känns som det är någon maskin som är hopkastad)
(Ingen kvalitetskontroll på delarna)

Blev häromdagen irriterad på tankmätaren o Hadde tid över så Jag kollade detta men visade sig
att det bara var att enkelt justera flotören o den fungerar nu perfekt(Bra konstruktion men felinställd)
Dåligt av Åf som ej Hjälper kunder med det.

Hoppas era maskiner fungerar bättre?

Tjena ottoo!

Det finns förgasarlock nu, vi fick in ett gäng men dom såldes direkt.
Men om du nu har löst det med ett eget lock är det ju kanon ()p

Det kan behövas en liten justering av förgasaren om du har bytt lock, det brukar inte behövas men är inte alls otänkbart att den är justerad lite galet från fabrik.

Fläkten: Det är troligen givaren, vi byter den vid service, om det känns OK?
Det är ju inget problem att den går, värre om den aldrig startade :)
Om du kommer in för att justera förgasaren (garanti) så byter vi givaren på samma gång. Medans du väntar!

Ang tankmätaren så har inte mätaren, på CF moto, varit helt ok på tidigare modeller då den visat lägre mängd än det varit. Det har då inte hjälpt att justera utan att det då visat mer än den har istället.
Nu är det ju en digital mätare så den är förhoppningsvis mer korrekt än den analoga :)
Det sa jag till dig sist, och jag sa även att vi skulle titta närmare på saken, om det inte blev bättre, vid 100 mils service då vi river plasten då.

Vi hjälper kunder med allt och lite till men vi måste även disponera vår tid då det är ganska mycket att göra, därför försöker vi lägga sådant som hänger ihop till samma tillfälle, så länge det inte är akuta fel givetvis. Hoppas på förståelse av detta.

Ditt lås & kedja har för övrigt dykt upp till slut ()p :)

Hör av dig vid problem, vi löser det!

/Benny
Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad Niklassthlm

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 61
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Niklassthlm
SV: Nya X5:an
« Svar #134 skrivet: 22 januari 2010 kl. 16:18:47 »
Hej på Er!
Är ny på detta forumet och även ganska ny ägare till en svart X5 L - 09 som köptes ny av benny på TRECH. Tycker det är trist för dig otto när det inte funkar som det ska.. Men för mig har det gått perfekt, jag är supernöjd med nya X5:an!!

Jag har nu kört ca 60mil blandad körning med div terräng/skogskörning, plogning, tävlingskörning på plogad bana på sjöis..skitkul!
Jag körde utan strypningar från start och har kört ganska hårt hela tiden o allt funkar precis som det ska ()p

Anmäl till moderator   Loggat
CF MOTO X8

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Nya X5:an
« Svar #135 skrivet: 31 januari 2010 kl. 14:20:39 »
Tänkte skriva lite saker som berör just X5:an, har nu haft min i 3 månader och överlag får jag väll säga att den har fungerat bra med undantag.

De saker jag råkat ut för och som jag ser som en svaghet är följande:

* Tankmätaren stämmer inte, möjligtvis går den att justera.
* Batteriet är dåligt, korta turer och kyla dödar batteriet på nolltid.
* Startreläet är det nått sjukt med, låter som en trimmad ringklocka, vilket leder till att startmotorn inte drar runt motorn och  resulterar i många starförsökt vilket i sin tur kan leda till att motorn blir sur och inte startar för det. Och hur enkelt är det att plocka bort tändstiftet och torka rent. Inte det minsta.
* Sen är det nått annat som är undermåligt, startmotorn har riktigt svårt att dra runt motorn
   även vid fräscht batterie samt starthjälp tillkopplat. Känns som nått är för klent någonstans.
* När man stänger av maskinen mitt under körning och ska starta den igen så har det hänt två ggr att det bara säger klick på första startförsöket men trycker man igen så startar maskinen.
* Vinschen som sitter orginal är dålig på det viset att vinschar man med för mycket vinkel åt någon av sidorna så har vajern väldigt lätt att kila sig bredvid vajer rullen, vilket man får en vajer som tillslut ser ut som en igelkott och en del besvär att få vajern på rullen igen.
* Svårt att få ur och i backen, en justersak hoppas jag.
* Diffen kan va riktigt tjurig att få i och det är otroligt lätt att förstöra denna om den inte är ikopplad riktigt. Även om den visar på displayen att den är i så är den inte det, visst man kan ju hålla på och backa och vrida på styret fram och tillbaka så hoppar den i med viss övertalan. Men sätter man sig fast i ett surhål och inte har diffen i så har man stora problem om man ska få i den.
Så diffen är tyvärr flitigt använd pga att den är så trög att koppla i, köra jag där det finns risk att fastna så kopplar jag i den före.
En diff ska va lätt att koppla i och används där den behövs, anser jag.
* Tillbaka till kallstart igen, när man fått start på maskinen så vill jag den ska gå på tomgången stund innan jag kör iväg, men det är inte lätt då den hela tiden vill ha lite gas för att inte stanna, så man får snällt stå där och hålla lite på gasen tills den klarar av att gå själv, om man inte har blivigt förgiftad av alla avgaser innan dess.
* Dragstarten verkar ha slutat fungera, om det beror på kylan just nu eller inte vet jag tyvärr inte. Har använt den en gång för längesen för att prova hur det var att dra igång maskinen och då fungerade den bra. Men idag när jag provade så låser den inte fast, snöret kan man dra som en jojjo upp och ner.
* Sen är det ett jädrans läte på starmotorn, låter som den är 30 år gammal och har lämnat in, det tjuter bra i den.
* Sen är det väsen i ett relä till, som är till kylfläkten varje gång den startar så låter detta relä som en trimmad ringklocka en kort kort stund.

EDIT: Kom på en sak till nu när jag var ute och körde, värmeskölden till ljuddämparen bak sitter lite löst och vibbrerar rätt högt och störande, har provat att dra år bulten som håller den utan förbättring. Sitter troligen löst på insidan.


Detta är väll vad jag kan komma på nu iaf, finns säker mer grejor som jag tänkt på som jag inte skrivit upp.

Mvh// Miko



 
« Senast ändrad: 31 januari 2010 kl. 19:27:23 av Miko »
Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad Kenth

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 587
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Kenth
SV: Nya X5:an
« Svar #136 skrivet: 31 januari 2010 kl. 18:32:02 »
Miko skrev: "provade så låser den inte fast, snöret kan man dra som en jojjo upp och ner."
Detta har hänt mig också? Det går en gång sen så drar man bara snöret och inget händer.

Sen har avgaspackningen mellan kattarna i delningen upplöst sig själv finns inte ett spår av den?
Ser ut som en rörstump som ska täta men nu är den borta! Inge dyra saker men ändå en massa jobb att skruva loss avgasrör och plast för att få dit en ny som säkert inte håller mer än 200-300 mil..
Nu kan man säga att det hörs när man kommer åkande.

Resten har jag skrivit tidigare i denna tråd och har inte haft några större problem förutom att batteri, ersatte jag med ett från biltema.
Anmäl till moderator   Loggat
DIRTY RIDERS ATV föreningen ligger nere!
CF 500 X5 -09 Silver "SÅLD"
kenth.kihlberg@gmail.com

Utloggad Pegazus_Online

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1206
  • Total likes: 6
  • Kön: Man
  • Whats Next. A Man Walking On The Moon.
    • Visa profil
Pegazus_Online
SV: Nya X5:an
« Svar #137 skrivet: 31 januari 2010 kl. 20:02:20 »
Citat från: Kenth skrivet 31 januari 2010 kl. 18:32:02
Miko skrev: "provade så låser den inte fast, snöret kan man dra som en jojjo upp och ner."
Detta har hänt mig också? Det går en gång sen så drar man bara snöret och inget händer.

Sen har avgaspackningen mellan kattarna i delningen upplöst sig själv finns inte ett spår av den?
Ser ut som en rörstump som ska täta men nu är den borta! Inge dyra saker men ändå en massa jobb att skruva loss avgasrör och plast för att få dit en ny som säkert inte håller mer än 200-300 mil..
Nu kan man säga att det hörs när man kommer åkande.

Resten har jag skrivit tidigare i denna tråd och har inte haft några större problem förutom att batteri, ersatte jag med ett från biltema.

Har du ingen packning i skarven så läcker det ner på cvt huset som i sin tur smälter glidskorna till cvt:n och sen om du har otur så smälter även vikterna.
Anmäl till moderator   Loggat
Kör inte alls längre Cf Moto 500  R.I.P
Can Am Renegade 800R Xxc 2010 - Till Salu
Heltäckande hasplåt - Iron Baltic
Gbc Gator  27 10 12 - 27 12 12
Hand och tumvärme
L.E.D Positionsljus
DekalTrim
24 LED 72W Ramp
Extreme Snorkel Kit
qsc primär variator
Kör Polaris RZR 900Xp 2012 vägregg med massa lull lull
http://flensatvklubb.se

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Nya X5:an
« Svar #138 skrivet: 31 januari 2010 kl. 21:14:25 »
Citat från: Miko skrivet 31 januari 2010 kl. 14:20:39
Tänkte skriva lite saker som berör just X5:an, har nu haft min i 3 månader och överlag får jag väll säga att den har fungerat bra med undantag.

De saker jag råkat ut för och som jag ser som en svaghet är följande:

* Tankmätaren stämmer inte, möjligtvis går den att justera.
* Batteriet är dåligt, korta turer och kyla dödar batteriet på nolltid.
* Startreläet är det nått sjukt med, låter som en trimmad ringklocka, vilket leder till att startmotorn inte drar runt motorn och  resulterar i många starförsökt vilket i sin tur kan leda till att motorn blir sur och inte startar för det. Och hur enkelt är det att plocka bort tändstiftet och torka rent. Inte det minsta.
* Sen är det nått annat som är undermåligt, startmotorn har riktigt svårt att dra runt motorn
   även vid fräscht batterie samt starthjälp tillkopplat. Känns som nått är för klent någonstans.
* När man stänger av maskinen mitt under körning och ska starta den igen så har det hänt två ggr att det bara säger klick på första startförsöket men trycker man igen så startar maskinen.
* Vinschen som sitter orginal är dålig på det viset att vinschar man med för mycket vinkel åt någon av sidorna så har vajern väldigt lätt att kila sig bredvid vajer rullen, vilket man får en vajer som tillslut ser ut som en igelkott och en del besvär att få vajern på rullen igen.
* Svårt att få ur och i backen, en justersak hoppas jag.
* Diffen kan va riktigt tjurig att få i och det är otroligt lätt att förstöra denna om den inte är ikopplad riktigt. Även om den visar på displayen att den är i så är den inte det, visst man kan ju hålla på och backa och vrida på styret fram och tillbaka så hoppar den i med viss övertalan. Men sätter man sig fast i ett surhål och inte har diffen i så har man stora problem om man ska få i den.
Så diffen är tyvärr flitigt använd pga att den är så trög att koppla i, köra jag där det finns risk att fastna så kopplar jag i den före.
En diff ska va lätt att koppla i och används där den behövs, anser jag.
* Tillbaka till kallstart igen, när man fått start på maskinen så vill jag den ska gå på tomgången stund innan jag kör iväg, men det är inte lätt då den hela tiden vill ha lite gas för att inte stanna, så man får snällt stå där och hålla lite på gasen tills den klarar av att gå själv, om man inte har blivigt förgiftad av alla avgaser innan dess.
* Dragstarten verkar ha slutat fungera, om det beror på kylan just nu eller inte vet jag tyvärr inte. Har använt den en gång för längesen för att prova hur det var att dra igång maskinen och då fungerade den bra. Men idag när jag provade så låser den inte fast, snöret kan man dra som en jojjo upp och ner.
* Sen är det ett jädrans läte på starmotorn, låter som den är 30 år gammal och har lämnat in, det tjuter bra i den.
* Sen är det väsen i ett relä till, som är till kylfläkten varje gång den startar så låter detta relä som en trimmad ringklocka en kort kort stund.

EDIT: Kom på en sak till nu när jag var ute och körde, värmeskölden till ljuddämparen bak sitter lite löst och vibbrerar rätt högt och störande, har provat att dra år bulten som håller den utan förbättring. Sitter troligen löst på insidan.


Detta är väll vad jag kan komma på nu iaf, finns säker mer grejor som jag tänkt på som jag inte skrivit upp.

Mvh// Miko



 

Jag hadde samma problem på min CF :D + en hel del annat. Jag läste välldigt mycket om dom här hojarna före innan jag köpte och jag fick uppfattningen då att det är ok maskiner.

Men så här i efterhand kan jag säga att alldrig mer en kina maskin, visst märkesmaskinerna kostar mer men det är det fan värt. Kawan jag köpte nu bara går inte ett problem än och den STARTAR när det är kallt :D  bara det är ju en bedrift att kunna starta den om det är mer än -15.

Polaren som köpte en X5 börjar få problem nu åsså kylarfläkten går hela tiden diffen fram låter illa som fan och funkar inte + lite annat skit.

Du får nog göra som mej om du vill ha en hoj som funkar ok sälj din och köp nått lite bättre märke, tror fan man tjänar på det i långa loppet.
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

Utloggad Kenth

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 587
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Kenth
SV: Nya X5:an
« Svar #139 skrivet: 31 januari 2010 kl. 21:53:09 »
Nu blir man lite rädd Pegazus_Online skrev "Har du ingen packning i skarven så läcker det ner på cvt huset som i sin tur smälter glidskorna till cvt:n och sen om du har otur så smälter även vikterna."
Nu mailar jag Trech och beställer en! Och jag som ska vara med på vår träff den 6:e i Hofors hoppas man hinner få dit den innan annars blir det att titta på dom andra när dom åker... Tur att det är nyligen den gått sönder och att jag åker väldigt lite just nu!
Anmäl till moderator   Loggat
DIRTY RIDERS ATV föreningen ligger nere!
CF 500 X5 -09 Silver "SÅLD"
kenth.kihlberg@gmail.com

Utloggad Miko

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1024
  • Total likes: 19
  • Kön: Man
    • Visa profil
Miko
SV: Nya X5:an
« Svar #140 skrivet: 31 januari 2010 kl. 22:33:54 »
Citat från: Grönis skrivet 31 januari 2010 kl. 21:14:25
Jag hadde samma problem på min CF :D + en hel del annat. Jag läste välldigt mycket om dom här hojarna före innan jag köpte och jag fick uppfattningen då att det är ok maskiner.

Men så här i efterhand kan jag säga att alldrig mer en kina maskin, visst märkesmaskinerna kostar mer men det är det fan värt. Kawan jag köpte nu bara går inte ett problem än och den STARTAR när det är kallt :D  bara det är ju en bedrift att kunna starta den om det är mer än -15.

Polaren som köpte en X5 börjar få problem nu åsså kylarfläkten går hela tiden diffen fram låter illa som fan och funkar inte + lite annat skit.

Du får nog göra som mej om du vill ha en hoj som funkar ok sälj din och köp nått lite bättre märke, tror fan man tjänar på det i långa loppet.
Fick också en rätt bra bild av CF Moto innan jag köpte en, och det är en hyffsad maskin för det priset. Men man får en märkesmaskin som är några år till samma pris.
Tanken att byta maskin har faktiskt slagit mig några gånger, jag byter gärna ner mig några årgångar för att få en maskin som fungerar till 100%.

Men vart de tankarna leder får vi se framöver, för att få ut så mycket som möjligt är det väll läge att byta rätt snart. Den har ju bara gått ca 25 mil ännu så.



Anmäl till moderator   Loggat
:rtfm: ()p

Utloggad ottoo

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
ottoo
SV: Nya X5:an
« Svar #141 skrivet: 31 januari 2010 kl. 22:55:51 »
Var in till ÅF Trech i måndags med min maskin pga
Dör vid högre gas
Däcken tar i hjulhusen om Vi åker 2st för minsta gupp
Fel på givare till fläkt
Byte av styrlås
Hämtade den i torsdag
Det visade sig att dom Hadde satt på fel stötdämpare vid lev (Dessa gick ej att fylla på med luft)
Men Dom bytte dessa så nu kan vi åka 2st utan problem
Att den dör hadde dom provat o kan ej finna något fel men skulle fråga Atv sweden
Men idag tittade Jag o såg att bensinfiltrets utgång var ca 1-2 mm Felgjutet i plasten (tillvärkningsfel)
Åkte till biltema o köpte ett nytt bensinfilter så gick den bra.
Fläktgivaren har dom ej bytt då Jag slog på tändingen idag o den gick
Då detta kan vara orsak att den inte orkar gå igång när det är över 20 grader (Då den lilla ström som finns i batteri går till fläkten)
Styrlåset hadde ej kommit som dom beställde 22 december
Men Dom Garantera att det inte var farligt att åka med trasigt styrlås.
Pga fel stötdämpare förstördes ena skärmkanten då Jag förväntas att dom tar fram en ny
Men dom sa att dom skulle kolla det.
Då det borde vara självklart.
(Kina är inte direkt kvalite o ser ej ut att bli det i framtiden heller?)
Anmäl till moderator   Loggat
Cf moto 800
tidigare
CF 500 X5 blev totalkraschad
Kymco såld

Utloggad T

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1692
  • Total likes: 0
    • Visa profil
T
SV: Nya X5:an
« Svar #142 skrivet: 31 januari 2010 kl. 23:40:03 »
Hej.

Maskinen var alltså levererad med fel dämpare, till oss, inget vi tänkte på men har som sagt bytt dom.
Bakskärmen blir utbytt så snart vi har den, givet.

Jag hårdtestade maskinen i Bålsta men fick inte fram felet att den dör, troligt att det hade krävts en längre tripp, men om du nu hittade felet på soppafiltret så tackar jag för den informationen!

Styrlåset kom dan efter... givetvis, så nu finns det hos oss.

Dessa maskiner är bra, det är många som säljs och få som har problem, faktiskt.
Sen är det vissa saker som måste åtgärdas, det är ofta samma typ av fel som kommer upp.

Enda sättet är att jag får reda på dom och kan rappportera till leverantör som i sin tur rapporterar vidare.

Sen vill jag skriva några rader om startmotorer och batterier:
En startmotor som blir matad med för lite ström "bränner" den bana som kolen går i, detta gör att den blir sämre ganska snabbt.
Ett batteri på en ATV som man startar och stoppar ofta, i kyla, med vinsch, lampor värmehandtag etc tar slut och måste laddas med batteriladdare, man kan inte tro att bara för att man kör en timme med maskinen så är det fulladdat, inte med allla dom prylarna igång inklusive minus 20 grader.

När batteriet är dåligt så klapprar startrelät, alltid, på bilar med, så det är inget fel. Det är ett resultat av dåligt batteri och ev en startmotor som koksat igen av dåligt kräm i stark kyla.

Köp en bra laddare i tid och underhåll grejerna så går det mycket bättre.

Ni som har problem med startmotorn kan plocka isär den och rengöra den bana som kolen går i, ta en kniv och dra mellan varje kopparbana och rengör med ren sprit eller likn, så allt fett försvinner.

Miko: Varför vill du stå med den på tomgång innan du drar iväg? Åk bara, den blir ju varm på ett kick :) (Det bör gå att justera tomgången vid choke, ska kolla detta)

Tack för ordet :)

/Benny

Anmäl till moderator   Loggat
Detta konto används inte av Trech AB längre.

KONKURS 2013

Utloggad Grönis

  • Can-am is the shit!
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2067
  • Total likes: 12
  • Kön: Man
  • The Pimp King
    • Visa profil
Grönis
SV: Nya X5:an
« Svar #143 skrivet: 1 februari 2010 kl. 08:16:22 »
Citat från: Trech skrivet 31 januari 2010 kl. 23:40:03
Hej.

Maskinen var alltså levererad med fel dämpare, till oss, inget vi tänkte på men har som sagt bytt dom.
Bakskärmen blir utbytt så snart vi har den, givet.

Jag hårdtestade maskinen i Bålsta men fick inte fram felet att den dör, troligt att det hade krävts en längre tripp, men om du nu hittade felet på soppafiltret så tackar jag för den informationen!

Styrlåset kom dan efter... givetvis, så nu finns det hos oss.

Dessa maskiner är bra, det är många som säljs och få som har problem, faktiskt.
Sen är det vissa saker som måste åtgärdas, det är ofta samma typ av fel som kommer upp.

Enda sättet är att jag får reda på dom och kan rappportera till leverantör som i sin tur rapporterar vidare.

Sen vill jag skriva några rader om startmotorer och batterier:
En startmotor som blir matad med för lite ström "bränner" den bana som kolen går i, detta gör att den blir sämre ganska snabbt.
Ett batteri på en ATV som man startar och stoppar ofta, i kyla, med vinsch, lampor värmehandtag etc tar slut och måste laddas med batteriladdare, man kan inte tro att bara för att man kör en timme med maskinen så är det fulladdat, inte med allla dom prylarna igång inklusive minus 20 grader.

När batteriet är dåligt så klapprar startrelät, alltid, på bilar med, så det är inget fel. Det är ett resultat av dåligt batteri och ev en startmotor som koksat igen av dåligt kräm i stark kyla.
Köp en bra laddare i tid och underhåll grejerna så går det mycket bättre.

Ni som har problem med startmotorn kan plocka isär den och rengöra den bana som kolen går i, ta en kniv och dra mellan varje kopparbana och rengör med ren sprit eller likn, så allt fett försvinner.

Miko: Varför vill du stå med den på tomgång innan du drar iväg? Åk bara, den blir ju varm på ett kick :) (Det bör gå att justera tomgången vid choke, ska kolla detta)

Tack för ordet :)

/Benny



Hojt

Det här med startmotor och batteri, jag underhållsladda min efter varje gång jag va ute och körde med plogen. Samma sak endå när man skulle starta när det va kallt. Satt dit extra batteri samma sak, fick startrelä bytt samma sak och min handlare hadde kollat min startmotor och sa att den va ok endå starta den inte under -15 så då är det nått fel. Och säger min handlare att det är ok måste jag kunna lita på det eller?

Har samma utrustning på kawan nu och den startar fast det har varigt -25 här och då är den helt orginal med ett batteri bara.

Så nått galet har dom gjort på CF:n.
När jag läste om CF så fick jag intrycket att dom funka bra. Men en sak som jag tycker e kostigt att inte alla barnsjukdommar är fixade efter så många år?
Som det här med startmotor och batteri tex.
Min hoj va mer på värkstad än jag körde med den det gick så långt att jag våga inte lita på hojen, alltså jag ägde den i 4 månader och på dom fyra månader åkte jag ca 100 mil och va inne med den för lagning typ 7-8 gånger. Sissta gången fixa han till hjulvinklar och startrelä.Hämta hojen på lördag morron och han köra i ca 3 timmar sen blåste jag en packbox på motorn så det spruta motorolja.
Då sa jag till min sambo att nu byter vi bort den här skrothögen och köper en riktigt maskin :D  Min handlare sa att jag hadde haft riktig otur med min maskin och haft knepiga fel men börjar tvivla nu när jag läser fler och fler som har samma fel.Och nu börjar polarens X5 att strula nu åsså med divs fel.

Nä det är nog så att man får vad man betalar för het enkelt, lite synd för jag plöjde ner mycket pengar i min CF på eftermakrnadssaker så jag fick till den som jag villa ha.

:D
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Maverick 1000 Turbo

http://www.youtube.com/user/Gronis6666

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 11 [12] 13 ... 15  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • CF Moto (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Nya X5:an
 


Online just nu.

553 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 638. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info