Har kört ca 40 milDå Jag frågat på flera ställen finns ej att få tag på förgasarlockDå Jag tittade på detta var det bara att forma till en platt aluminiumbit så blev det tättMen när Jag kör ca 70-80km/tim 1-2min dör maskinen men kommer igen på låga varvVerkar ej få bensin (Provat lossa tanklock men hjälpte ej)När Jag ibland ska ut köra o maskin är kall går kylfläkten (Bör vara fel på givaren)Dessa kinesiska maskiner verkar vara mycket fel på (Känns som det är någon maskin som är hopkastad)(Ingen kvalitetskontroll på delarna)Blev häromdagen irriterad på tankmätaren o Hadde tid över så Jag kollade detta men visade sig att det bara var att enkelt justera flotören o den fungerar nu perfekt(Bra konstruktion men felinställd)Dåligt av Åf som ej Hjälper kunder med det.Hoppas era maskiner fungerar bättre?
Miko skrev: "provade så låser den inte fast, snöret kan man dra som en jojjo upp och ner."Detta har hänt mig också? Det går en gång sen så drar man bara snöret och inget händer.Sen har avgaspackningen mellan kattarna i delningen upplöst sig själv finns inte ett spår av den?Ser ut som en rörstump som ska täta men nu är den borta! Inge dyra saker men ändå en massa jobb att skruva loss avgasrör och plast för att få dit en ny som säkert inte håller mer än 200-300 mil..Nu kan man säga att det hörs när man kommer åkande.Resten har jag skrivit tidigare i denna tråd och har inte haft några större problem förutom att batteri, ersatte jag med ett från biltema.
Tänkte skriva lite saker som berör just X5:an, har nu haft min i 3 månader och överlag får jag väll säga att den har fungerat bra med undantag. De saker jag råkat ut för och som jag ser som en svaghet är följande:* Tankmätaren stämmer inte, möjligtvis går den att justera.* Batteriet är dåligt, korta turer och kyla dödar batteriet på nolltid. * Startreläet är det nått sjukt med, låter som en trimmad ringklocka, vilket leder till att startmotorn inte drar runt motorn och resulterar i många starförsökt vilket i sin tur kan leda till att motorn blir sur och inte startar för det. Och hur enkelt är det att plocka bort tändstiftet och torka rent. Inte det minsta. * Sen är det nått annat som är undermåligt, startmotorn har riktigt svårt att dra runt motorn även vid fräscht batterie samt starthjälp tillkopplat. Känns som nått är för klent någonstans.* När man stänger av maskinen mitt under körning och ska starta den igen så har det hänt två ggr att det bara säger klick på första startförsöket men trycker man igen så startar maskinen.* Vinschen som sitter orginal är dålig på det viset att vinschar man med för mycket vinkel åt någon av sidorna så har vajern väldigt lätt att kila sig bredvid vajer rullen, vilket man får en vajer som tillslut ser ut som en igelkott och en del besvär att få vajern på rullen igen.* Svårt att få ur och i backen, en justersak hoppas jag.* Diffen kan va riktigt tjurig att få i och det är otroligt lätt att förstöra denna om den inte är ikopplad riktigt. Även om den visar på displayen att den är i så är den inte det, visst man kan ju hålla på och backa och vrida på styret fram och tillbaka så hoppar den i med viss övertalan. Men sätter man sig fast i ett surhål och inte har diffen i så har man stora problem om man ska få i den. Så diffen är tyvärr flitigt använd pga att den är så trög att koppla i, köra jag där det finns risk att fastna så kopplar jag i den före.En diff ska va lätt att koppla i och används där den behövs, anser jag.* Tillbaka till kallstart igen, när man fått start på maskinen så vill jag den ska gå på tomgången stund innan jag kör iväg, men det är inte lätt då den hela tiden vill ha lite gas för att inte stanna, så man får snällt stå där och hålla lite på gasen tills den klarar av att gå själv, om man inte har blivigt förgiftad av alla avgaser innan dess.* Dragstarten verkar ha slutat fungera, om det beror på kylan just nu eller inte vet jag tyvärr inte. Har använt den en gång för längesen för att prova hur det var att dra igång maskinen och då fungerade den bra. Men idag när jag provade så låser den inte fast, snöret kan man dra som en jojjo upp och ner. * Sen är det ett jädrans läte på starmotorn, låter som den är 30 år gammal och har lämnat in, det tjuter bra i den.* Sen är det väsen i ett relä till, som är till kylfläkten varje gång den startar så låter detta relä som en trimmad ringklocka en kort kort stund.EDIT: Kom på en sak till nu när jag var ute och körde, värmeskölden till ljuddämparen bak sitter lite löst och vibbrerar rätt högt och störande, har provat att dra år bulten som håller den utan förbättring. Sitter troligen löst på insidan.Detta är väll vad jag kan komma på nu iaf, finns säker mer grejor som jag tänkt på som jag inte skrivit upp.Mvh// Miko
Jag hadde samma problem på min CF + en hel del annat. Jag läste välldigt mycket om dom här hojarna före innan jag köpte och jag fick uppfattningen då att det är ok maskiner.Men så här i efterhand kan jag säga att alldrig mer en kina maskin, visst märkesmaskinerna kostar mer men det är det fan värt. Kawan jag köpte nu bara går inte ett problem än och den STARTAR när det är kallt bara det är ju en bedrift att kunna starta den om det är mer än -15.Polaren som köpte en X5 börjar få problem nu åsså kylarfläkten går hela tiden diffen fram låter illa som fan och funkar inte + lite annat skit.Du får nog göra som mej om du vill ha en hoj som funkar ok sälj din och köp nått lite bättre märke, tror fan man tjänar på det i långa loppet.
Hej.Maskinen var alltså levererad med fel dämpare, till oss, inget vi tänkte på men har som sagt bytt dom.Bakskärmen blir utbytt så snart vi har den, givet.Jag hårdtestade maskinen i Bålsta men fick inte fram felet att den dör, troligt att det hade krävts en längre tripp, men om du nu hittade felet på soppafiltret så tackar jag för den informationen!Styrlåset kom dan efter... givetvis, så nu finns det hos oss.Dessa maskiner är bra, det är många som säljs och få som har problem, faktiskt.Sen är det vissa saker som måste åtgärdas, det är ofta samma typ av fel som kommer upp.Enda sättet är att jag får reda på dom och kan rappportera till leverantör som i sin tur rapporterar vidare.Sen vill jag skriva några rader om startmotorer och batterier:En startmotor som blir matad med för lite ström "bränner" den bana som kolen går i, detta gör att den blir sämre ganska snabbt.Ett batteri på en ATV som man startar och stoppar ofta, i kyla, med vinsch, lampor värmehandtag etc tar slut och måste laddas med batteriladdare, man kan inte tro att bara för att man kör en timme med maskinen så är det fulladdat, inte med allla dom prylarna igång inklusive minus 20 grader.När batteriet är dåligt så klapprar startrelät, alltid, på bilar med, så det är inget fel. Det är ett resultat av dåligt batteri och ev en startmotor som koksat igen av dåligt kräm i stark kyla.Köp en bra laddare i tid och underhåll grejerna så går det mycket bättre.Ni som har problem med startmotorn kan plocka isär den och rengöra den bana som kolen går i, ta en kniv och dra mellan varje kopparbana och rengör med ren sprit eller likn, så allt fett försvinner.Miko: Varför vill du stå med den på tomgång innan du drar iväg? Åk bara, den blir ju varm på ett kick (Det bör gå att justera tomgången vid choke, ska kolla detta)Tack för ordet /Benny