CiteraEna saken är när man diffar, den visar på displayen att diffen är aktiverad men i själva värket är den inte det. Hände mig en gång idag Jag måste verkligen vrida en del på styret fram och tillbaka för att den ska gå i riktigt. Nu värka min diff inte tagit nån märkbar skada av att jag körde iväg när JAG trodde den var i som den visade, men man kan nog lätt paja den om man inte är försiktig. Tror min räddning var att det var snö och halt ute. För det small till när den gick i så jag var nästan säker på att den gick sönder men den funka fint när jag provade igen senare. Så va noga med att känna på styret om diffen är i Detta har varit uppe tidigare men är klart värt att nämnas igen.Det är viktigt att man kollar att den diffar, inte bara litar på indikeringen.Det brukar kännas ett litet "klick" i diffen, då är den i men ta det lite lugnt iaf första varven.Att slå ur diffen görs bäst med lite rull (ej under gaspådrag) och styra fram och tillbaka.MVH / benny
Ena saken är när man diffar, den visar på displayen att diffen är aktiverad men i själva värket är den inte det. Hände mig en gång idag Jag måste verkligen vrida en del på styret fram och tillbaka för att den ska gå i riktigt. Nu värka min diff inte tagit nån märkbar skada av att jag körde iväg när JAG trodde den var i som den visade, men man kan nog lätt paja den om man inte är försiktig. Tror min räddning var att det var snö och halt ute. För det small till när den gick i så jag var nästan säker på att den gick sönder men den funka fint när jag provade igen senare. Så va noga med att känna på styret om diffen är i
Hur går de med er X5 ägare, funkar hjulingen bra eller har de dykt upp några nya fel? EDIT: Det är väldigt lungt här under CF Moto avdelningen, var håller alla hus
Angående byte av förgasarlocket skulle garantierna gälla enligt Åfmen dom hadde inte någon hemma o fanns ej på centrallagretÄr det någon som vet var man kan köpa den någonstans??(Då Jag hellst vill spara orginallocket)