Citat från: Taxi-Micke skrivet 13 juni 2011 kl. 21:04:46Har idag skickat mejl till Dealy och frågat lite vart min motor tagit vägen och om den kan tänkas vara på väg tillbaka inom snar framtid. Är nu lite drygt två månader sedan jag lämnade in den för att få nytt innehåll i växellådan. Visst, jag vet om att det har varit problem att få fram reservdelar men på den här tiden så hade man ju hunnit tälja till lite nya delar även med den slöaste kniv.Finns det nån mer här på forumet som väntar på att få tillbaka sin motor?Hur skulle ni andra ha gjort i min sits?Det är INTE kul att sitta och betala på nåt som inte går att använda Ja du, du är inte ensam kan jag säga. Min är inne på sin 8:e vecka. Ngt irriterande. Skulle man acceptera att ens bil var inne på verkstad så länge för en garantiåtgärd? Inte jag iallafall. Tur man har maskinen mest för nöjeskörning. Du får väl trösta dig med att när du väl får den tillbaka så ska du väl slippa lämna in den för nåt mer garantirelaterat, ja menar barnsjukdomarna ska väl va borta då. Det hoppas jag på när det gäller min iallafall. Håll oss uppdaterade.//Anti
Har idag skickat mejl till Dealy och frågat lite vart min motor tagit vägen och om den kan tänkas vara på väg tillbaka inom snar framtid. Är nu lite drygt två månader sedan jag lämnade in den för att få nytt innehåll i växellådan. Visst, jag vet om att det har varit problem att få fram reservdelar men på den här tiden så hade man ju hunnit tälja till lite nya delar även med den slöaste kniv.Finns det nån mer här på forumet som väntar på att få tillbaka sin motor?Hur skulle ni andra ha gjort i min sits?Det är INTE kul att sitta och betala på nåt som inte går att använda
Hur lång tid tog det att få iordning din låda?
Citat från: Taxi-Micke skrivet 18 juni 2011 kl. 17:21:37Hur lång tid tog det att få iordning din låda? Den var borta i 8 veckor. Det var visst problem med att få tag i delar.
Vad säger konsumentköpslagen om hur lång tid det får ta?