Nu har man fått hem hjulingen blev riktigt bra i lådan Har fått på frontbågen samt lådan tog en tur på lite grusvägar på 3 mil skit kul
Ikväll gick främre, höger drivknut av, skulle backa mig loss och när jag vred på styret och gav gas så sa det bara kraaas, nu när knuten är borta så kan ja vrida hjulet betydligt mer utåt så min styrstopp är kanske galen..
Citat från: Rackelsmurf skrivet 16 juni 2010 kl. 22:30:48Ikväll gick främre, höger drivknut av, skulle backa mig loss och när jag vred på styret och gav gas så sa det bara kraaas, nu när knuten är borta så kan ja vrida hjulet betydligt mer utåt så min styrstopp är kanske galen..Styrstoppsproblemet är tyvärr ganska kännt.Åtgärdat på 10:orna,skilljer väldigt mycket i styrutslag tycker jag.Har en 09:a o en 10:a i verkstan som jag får köra ut o in varenda dag(demomaskiner) o jag får ta om 2 ggr med 10:an när jag ska ta svängen efter porten. mvh//hades
Citat från: HADES skrivet 17 juni 2010 kl. 07:12:49Citat från: Rackelsmurf skrivet 16 juni 2010 kl. 22:30:48Ikväll gick främre, höger drivknut av, skulle backa mig loss och när jag vred på styret och gav gas så sa det bara kraaas, nu när knuten är borta så kan ja vrida hjulet betydligt mer utåt så min styrstopp är kanske galen..Styrstoppsproblemet är tyvärr ganska kännt.Åtgärdat på 10:orna,skilljer väldigt mycket i styrutslag tycker jag.Har en 09:a o en 10:a i verkstan som jag får köra ut o in varenda dag(demomaskiner) o jag får ta om 2 ggr med 10:an när jag ska ta svängen efter porten. mvh//hadesVad tror du har man valt rätt? Beställt en 700 lev nästa vecka, kommer man bli nöjd med märket/maskinen?
Ang att displayen visar fel vid 2 o 4hjulsindikeringen i instrumentet så går det att åtgärda utan att byta hela diffmotorn.Följ kablaget från främre diffen.Cirka 2 dm in på det blir det en rektangulär "knöl".Sprätta upp den varsamt.Då ser du ett kretskort inbakat i smältlim.Låt det torka upp över ett dygn eller så.Då funkar instrumentet igen(testa innan återmont).Sen sprättar du upp en gummislang o trär det över hela kortet.Sen tätar du på nytt med massor av smältlim o slutligen en krympslang eller vulktejp.Stripa upp kablaget o tuta o kör. mvh//hades
Citat från: HADES skrivet 8 april 2010 kl. 14:06:27Ang att displayen visar fel vid 2 o 4hjulsindikeringen i instrumentet så går det att åtgärda utan att byta hela diffmotorn.Följ kablaget från främre diffen.Cirka 2 dm in på det blir det en rektangulär "knöl".Sprätta upp den varsamt.Då ser du ett kretskort inbakat i smältlim.Låt det torka upp över ett dygn eller så.Då funkar instrumentet igen(testa innan återmont).Sen sprättar du upp en gummislang o trär det över hela kortet.Sen tätar du på nytt med massor av smältlim o slutligen en krympslang eller vulktejp.Stripa upp kablaget o tuta o kör. mvh//hadesNär jag startade min centhor idag så visade dispayen inte nån av symbolerna varken 4wd, 2wd eller diff loc.Provade alla lägen allt funkar mekaniskt förutom i displayen.Kanske läge att lämna in den på garantijobb?
har fått problem med att tändhatten hoppar ur vid körning på högre varv på cenhorn.Har moterat bort nedre tätning på tändhatt men den åker ur ändå Finns det någon som har något bra tips på åtgärd? verkar vara att tätningen den övre vill lyfta tändhatten från t.stiftet