väster väster om piteå
Idag skruvade jag loss krängningshämmaren och spände fjädrarna max bak på Centhorn, åkte upp på ett litet berg vi har bakom gården, kan bara säga att det gjorde Otroligt stor skillnad på körningen, nu fick jag ett flyt över stenar och gropar där jag förut fått känslan att hjulingen vill lyfta däcket.Det är nu först jag märker att det är delad bakaxel kan man nog säga Det jag nu skulle vilja ha är ett par styvare fjädrar bak, är det någon som vet säkert om 2010 Centhor har styvare fjädrar och vad dessa isf kostar?Detta är nog inget man ska göra om man kör mycket asfalt då den lär tappa en hel del av väghållningen, men om man som jag gillar att köra i skog så är det en väldigt lyckad modifiering.tjenare, är den inom garantin och om du upplever den enormt mjuk eller svampig så skulle jag gå tillbaks till min åf o be de ta hem nya hårdare, nyare årgångarna har hårdare fjädring, jag har fått mina uppdaterade på min och kan säga att det vart rejäl skillnad på min.
Jag vet inte om den är ovanligt mjuk, men om jag ställer mig bakom maskinen och trycker ner på lastgallret så går den mot botten rätt lätt.