Citat från: Umbert skrivet 13 oktober 2009 kl. 09:26:21Citat från: centhor skrivet 5 april 2009 kl. 14:14:10Tänkte göra en länk där man kan lägga in saker man gjort om eller monterat på Centhorn. Så slipper det hamna i tråden centhorn nu och i framtiden. Få se om det kommer upp några bra trix och tips.Har gjort egen hasplåt i durk aluminium blev väldigt bra.Min oljetrycks lampa har börjat blinka vid tomgång, verkar vara när den blir riktigt varm. Ska byta olja och filter få se om det blir bättre då.Annars funkar allt som det ska, har kört 33 mil med den nu...Lite modifiering av baljorna.. En ny fundering. Hur har du gjort med fotbromsen?
Citat från: centhor skrivet 5 april 2009 kl. 14:14:10Tänkte göra en länk där man kan lägga in saker man gjort om eller monterat på Centhorn. Så slipper det hamna i tråden centhorn nu och i framtiden. Få se om det kommer upp några bra trix och tips.Har gjort egen hasplåt i durk aluminium blev väldigt bra.Min oljetrycks lampa har börjat blinka vid tomgång, verkar vara när den blir riktigt varm. Ska byta olja och filter få se om det blir bättre då.Annars funkar allt som det ska, har kört 33 mil med den nu...Lite modifiering av baljorna..
Tänkte göra en länk där man kan lägga in saker man gjort om eller monterat på Centhorn. Så slipper det hamna i tråden centhorn nu och i framtiden. Få se om det kommer upp några bra trix och tips.Har gjort egen hasplåt i durk aluminium blev väldigt bra.Min oljetrycks lampa har börjat blinka vid tomgång, verkar vara när den blir riktigt varm. Ska byta olja och filter få se om det blir bättre då.Annars funkar allt som det ska, har kört 33 mil med den nu...
Citat från: Häggen skrivet 11 november 2009 kl. 22:53:22Citat från: Umbert skrivet 13 oktober 2009 kl. 09:26:21Citat från: centhor skrivet 5 april 2009 kl. 14:14:10Tänkte göra en länk där man kan lägga in saker man gjort om eller monterat på Centhorn. Så slipper det hamna i tråden centhorn nu och i framtiden. Få se om det kommer upp några bra trix och tips.Har gjort egen hasplåt i durk aluminium blev väldigt bra.Min oljetrycks lampa har börjat blinka vid tomgång, verkar vara när den blir riktigt varm. Ska byta olja och filter få se om det blir bättre då.Annars funkar allt som det ska, har kört 33 mil med den nu...Lite modifiering av baljorna.. Men har du böjt upp den eller nått då?? För de tar i plåten annars väl? Gör så på min . En ny fundering. Hur har du gjort med fotbromsen?Fotbromsen sitter nog där den sitter original, du skymtar bromspedalen längst ner mot skärmen på bilden.
Citat från: Umbert skrivet 13 oktober 2009 kl. 09:26:21Citat från: centhor skrivet 5 april 2009 kl. 14:14:10Tänkte göra en länk där man kan lägga in saker man gjort om eller monterat på Centhorn. Så slipper det hamna i tråden centhorn nu och i framtiden. Få se om det kommer upp några bra trix och tips.Har gjort egen hasplåt i durk aluminium blev väldigt bra.Min oljetrycks lampa har börjat blinka vid tomgång, verkar vara när den blir riktigt varm. Ska byta olja och filter få se om det blir bättre då.Annars funkar allt som det ska, har kört 33 mil med den nu...Lite modifiering av baljorna.. Men har du böjt upp den eller nått då?? För de tar i plåten annars väl? Gör så på min . En ny fundering. Hur har du gjort med fotbromsen?
Citat från: Rackelsmurf skrivet 7 november 2009 kl. 01:40:57Ska bli roligt att testa hur stor skillnad det blir på min maskin med den nya 2010 variatorn samt utshimsning, hoppas kunna hämta den lite senare idag En lite fråga. Va e de som skiljer 09ans å 10ans variator?På min 09 har den släppt i nitarna, Remmen har blivit så slapp i vissa lägen så den har gått emot kåpan å har nästan ätit sig igenom den. Har ju bara gått 180mil Så de kommer nog en ny i början av nästa vecka å då blir det ju den nya 2010.Några förslag att göra nu när man ändå har isär allt å kan fixa å trixa lite?Om du kollar i den här tråden på sidan 17 så har du lite variator pyssel
Ska bli roligt att testa hur stor skillnad det blir på min maskin med den nya 2010 variatorn samt utshimsning, hoppas kunna hämta den lite senare idag
Citat från: Häggen skrivet 11 november 2009 kl. 22:40:51Citat från: Rackelsmurf skrivet 7 november 2009 kl. 01:40:57Ska bli roligt att testa hur stor skillnad det blir på min maskin med den nya 2010 variatorn samt utshimsning, hoppas kunna hämta den lite senare idag En lite fråga. Va e de som skiljer 09ans å 10ans variator?På min 09 har den släppt i nitarna, Remmen har blivit så slapp i vissa lägen så den har gått emot kåpan å har nästan ätit sig igenom den. Har ju bara gått 180mil Så de kommer nog en ny i början av nästa vecka å då blir det ju den nya 2010.Några förslag att göra nu när man ändå har isär allt å kan fixa å trixa lite?Om du kollar i den här tråden på sidan 17 så har du lite variator pyssel
Ja du ser va lätt om man kollar hela inlägget