Dom där med lite smör på...!!!!
Citat från: MrGoose skrivet 20 maj 2009 kl. 09:07:24Dom där med lite smör på...!!!! Nöjd?
Har lagt på de nya däcken och det tog som jag misstänkte i stagen både fram och bak, men inte alls så mycket. Har ikväll varit hos min bror så vi kapade av rören och han svetsade ihop det igen, har tyvärr ingen bild på modifieringen men kan ta och lägga upp senare.
FEETTTTTT!!!!!!!! det där var riktigt fett.. kan du svänga fullt utan att det tar i???
CiteraHar lagt på de nya däcken och det tog som jag misstänkte i stagen både fram och bak, men inte alls så mycket. Har ikväll varit hos min bror så vi kapade av rören och han svetsade ihop det igen, har tyvärr ingen bild på modifieringen men kan ta och lägga upp senare.Hur är det med orken och hastigheten nu i maskin då....?
lägger upp nån bild på min nya bumper som jag håller på att bygga.. den är ej färdig än men det kommer bilder på det sen med..
Citat från: p_stman skrivet 20 maj 2009 kl. 17:41:05lägger upp nån bild på min nya bumper som jag håller på att bygga.. den är ej färdig än men det kommer bilder på det sen med..Ser bra ut, allt man kan göra för att skydda plasten är en bra modifiering Själv har jag provkört de nya däcken lite till idag och det går fritt från stagen så den ändringen blev bra, däremot tar det i bak när den fjädrar ihop, det tar i plastbitarna som sticker ut som man skruvar ihop balja och skärm med. Funderade lite på hur jag skulle lösa det och tänkte eventuellt om man kapar bort klackarna som sticker ut, skär ut en plastremsa och sen lägger den längs med skarven och helt enkelt skruvar ihop balja och skärm. Sätter jag skruv med platt eller försänkt skalle och mutter på utsidan så bör det inte ta i nåt mer. Lite skrap får jag kanske stå ut med men så länge det inte går emot några tvära kanter eller stag så är det ok.
Citat från: Rackelsmurf skrivet 21 maj 2009 kl. 17:23:52Citat från: p_stman skrivet 20 maj 2009 kl. 17:41:05lägger upp nån bild på min nya bumper som jag håller på att bygga.. den är ej färdig än men det kommer bilder på det sen med..Ser bra ut, allt man kan göra för att skydda plasten är en bra modifiering Själv har jag provkört de nya däcken lite till idag och det går fritt från stagen så den ändringen blev bra, däremot tar det i bak när den fjädrar ihop, det tar i plastbitarna som sticker ut som man skruvar ihop balja och skärm med. Funderade lite på hur jag skulle lösa det och tänkte eventuellt om man kapar bort klackarna som sticker ut, skär ut en plastremsa och sen lägger den längs med skarven och helt enkelt skruvar ihop balja och skärm. Sätter jag skruv med platt eller försänkt skalle och mutter på utsidan så bör det inte ta i nåt mer. Lite skrap får jag kanske stå ut med men så länge det inte går emot några tvära kanter eller stag så är det ok.Du kan inte ställa på fjädringen lite till då....? Eller står den i max..?
Citat från: MrGoose skrivet 21 maj 2009 kl. 17:36:41Citat från: Rackelsmurf skrivet 21 maj 2009 kl. 17:23:52Citat från: p_stman skrivet 20 maj 2009 kl. 17:41:05lägger upp nån bild på min nya bumper som jag håller på att bygga.. den är ej färdig än men det kommer bilder på det sen med..Ser bra ut, allt man kan göra för att skydda plasten är en bra modifiering Själv har jag provkört de nya däcken lite till idag och det går fritt från stagen så den ändringen blev bra, däremot tar det i bak när den fjädrar ihop, det tar i plastbitarna som sticker ut som man skruvar ihop balja och skärm med. Funderade lite på hur jag skulle lösa det och tänkte eventuellt om man kapar bort klackarna som sticker ut, skär ut en plastremsa och sen lägger den längs med skarven och helt enkelt skruvar ihop balja och skärm. Sätter jag skruv med platt eller försänkt skalle och mutter på utsidan så bör det inte ta i nåt mer. Lite skrap får jag kanske stå ut med men så länge det inte går emot några tvära kanter eller stag så är det ok.Du kan inte ställa på fjädringen lite till då....? Eller står den i max..? Ja det tänkte jag inte på, har två lägen kvar att spänna.Hade den nya Centhorn hårdare fjädrar eller är det både nya fjädrar och dämpare? Kanske skulle investera i ett par såna isf. för jag väger 128 pannor så den går ju ihop en hel del.