Citat från: MrGoose skrivet 16 april 2009 kl. 21:33:10Citat från: ironman skrivet 16 april 2009 kl. 21:27:03Citat från: p_stman skrivet 6 april 2009 kl. 18:50:00som mr goose skrev tidigare så blinkar oljetryckslampan för i princip alla.. det är inte oljetrycket som är för lågt säger dealy utan tryckgränsen på givaren som ligger för högt..Nu har vi testat ut en liten grej som skall monteras på maskinerna jag har satt på min idag och nu är problemet borta.Låter kalas!!Hoppas det kommer nått snart också då som kan åtgärda problemen med 4wd indikatorn i displayen.... vad är det för problem med den .Ursäkta men jag har inte hört?
Citat från: ironman skrivet 16 april 2009 kl. 21:27:03Citat från: p_stman skrivet 6 april 2009 kl. 18:50:00som mr goose skrev tidigare så blinkar oljetryckslampan för i princip alla.. det är inte oljetrycket som är för lågt säger dealy utan tryckgränsen på givaren som ligger för högt..Nu har vi testat ut en liten grej som skall monteras på maskinerna jag har satt på min idag och nu är problemet borta.Låter kalas!!Hoppas det kommer nått snart också då som kan åtgärda problemen med 4wd indikatorn i displayen....
Citat från: p_stman skrivet 6 april 2009 kl. 18:50:00som mr goose skrev tidigare så blinkar oljetryckslampan för i princip alla.. det är inte oljetrycket som är för lågt säger dealy utan tryckgränsen på givaren som ligger för högt..Nu har vi testat ut en liten grej som skall monteras på maskinerna jag har satt på min idag och nu är problemet borta.
som mr goose skrev tidigare så blinkar oljetryckslampan för i princip alla.. det är inte oljetrycket som är för lågt säger dealy utan tryckgränsen på givaren som ligger för högt..
det är en liten strypning på oljeledningen innan kopplingen som höjer oljetrycket
En till fråga, strypningarna vart sitter dom någonstans? känns ju inte som man vill köra med halva effekten bara:-)
Citat från: Cornsnake skrivet 17 april 2009 kl. 08:01:06En till fråga, strypningarna vart sitter dom någonstans? känns ju inte som man vill köra med halva effekten bara:-)Tumskruven, en klack innanför förgasarlocket, sen är det väl en katt i avgassystemet....
Citat från: ironman skrivet 17 april 2009 kl. 01:26:30det är en liten strypning på oljeledningen innan kopplingen som höjer oljetrycket Betyder det att man alltså kör med för lågt oljetryck...!!!! Angående indikatorn för 4wd och 4wd med diffspärr fram så har det efter tvätt på alla Dinli 700 jag vet (vi är tre st bara i våran "inre krets") börjat indikera lite hur som helst och hoppa mellan 4wd o 4wd med diffspärr i......
Citat från: MrGoose skrivet 17 april 2009 kl. 06:06:20Citat från: ironman skrivet 17 april 2009 kl. 01:26:30det är en liten strypning på oljeledningen innan kopplingen som höjer oljetrycket Betyder det att man alltså kör med för lågt oljetryck...!!!! Angående indikatorn för 4wd och 4wd med diffspärr fram så har det efter tvätt på alla Dinli 700 jag vet (vi är tre st bara i våran "inre krets") börjat indikera lite hur som helst och hoppa mellan 4wd o 4wd med diffspärr i......som bror min skrev så har det kommit på alla våra dinlisar + att våran återförsäljare har bytt flera diffmotorer fram (givarna för indikiering sitter i den svarta klumpen på framdiffen som även diffmotorn sitter i ) och felet har kommit tillbaka igen.. Enligt åf så är dealy informerade om detta.. (du kan väl höra med dealy och kolla om dom kommit fram med något)mvh Peter
Citat från: ironman skrivet 17 april 2009 kl. 01:26:30det är en liten strypning på oljeledningen innan kopplingen som höjer oljetrycket okej är det ni själva som tagit fram den eller är det dealy som fixat detta?