Det är inga kattar i avgassystemet vad jag kunde se.utom gnistskyddet i utblåset.
Citat från: ironman skrivet 27 april 2009 kl. 20:16:43Det är inga kattar i avgassystemet vad jag kunde se.utom gnistskyddet i utblåset.Borde ju sitta nån eftersom den är vägregistrerad= avgaskrav...?
Citat från: MrGoose skrivet 28 april 2009 kl. 08:44:30Citat från: ironman skrivet 27 april 2009 kl. 20:16:43Det är inga kattar i avgassystemet vad jag kunde se.utom gnistskyddet i utblåset.Borde ju sitta nån eftersom den är vägregistrerad= avgaskrav...?Håller fullständigt med.. Vägreggat = avgaskrav. och att klara dessa krav med förgasare kräver bra avgasrening..
Kan väl tillägga lite info här..Huvud munstycket = 147.5lågfarts munstycke = 45jag kommer byta till 160 huvud och 50 låg sen öppna upp lite andning får se hur den går sen..
Citat från: p_stman skrivet 29 april 2009 kl. 12:37:43Kan väl tillägga lite info här..Huvud munstycket = 147.5lågfarts munstycke = 45jag kommer byta till 160 huvud och 50 låg sen öppna upp lite andning får se hur den går sen..är det lika på denna fugge som på ss maskinen en metallbricka som man borrar bort och under där finns en skruv man kan justera ut 1,5 eller 2 varv för att få mer drag i maskinen det lär juh vara samma fugga som på 450ss maskinen (bsr42)
Citat från: 700_Centhor skrivet 29 april 2009 kl. 14:03:09Citat från: p_stman skrivet 29 april 2009 kl. 12:37:43Kan väl tillägga lite info här..Huvud munstycket = 147.5lågfarts munstycke = 45jag kommer byta till 160 huvud och 50 låg sen öppna upp lite andning får se hur den går sen..är det lika på denna fugge som på ss maskinen en metallbricka som man borrar bort och under där finns en skruv man kan justera ut 1,5 eller 2 varv för att få mer drag i maskinen det lär juh vara samma fugga som på 450ss maskinen (bsr42)Du pratar om blandskruven eller...?
ja, den sitter bakom en liten mässingsliknande bricka i framkant/underkant på förgasaren.jag borrade bort min bricka idag.inga problem att komma åt den på plats, jag använde en vinkelborrmaskin, gick suveränt.flottörhuset är också lätt att ta bort på plats så du/ni behöver inte ta bort knasaren när ni ska bestycka.. jävla smidigt..