En fråga angående service:Jag lämnade in min vid 10h för första service. Är det vid 20h nästa gång den ska in eller vid 50h?MvhJon
Citat från: Cornsnake skrivet 14 maj 2009 kl. 18:38:36En fråga angående service:Jag lämnade in min vid 10h för första service. Är det vid 20h nästa gång den ska in eller vid 50h?MvhJonVid 30h sedan 50h, 30 timmars är utan ventilspelskontroll.
Citat från: Rackelsmurf skrivet 14 maj 2009 kl. 19:20:42Citat från: Cornsnake skrivet 14 maj 2009 kl. 18:38:36En fråga angående service:Jag lämnade in min vid 10h för första service. Är det vid 20h nästa gång den ska in eller vid 50h?MvhJonVid 30h sedan 50h, 30 timmars är utan ventilspelskontroll.hejsan, verkar vara många bud på detta med serviceintervallerna på min maskin har jag enligt min åf endera 10 timmar eller 20mil sedan varje 100 mil service.
Hur bra är Centhorn om man jämför mot dom andra 650-800CC "märkes" maskinerna ?Är den väldigt slö om man jämför mot en Can-Am 800 eller liknande ?Vad är nackdelarna med Centhorn ?
Citat från: t1an skrivet 14 maj 2009 kl. 20:43:19Hur bra är Centhorn om man jämför mot dom andra 650-800CC "märkes" maskinerna ?Är den väldigt slö om man jämför mot en Can-Am 800 eller liknande ?Vad är nackdelarna med Centhorn ? tja jag har inte kört nån märkes maskin innan tror inte man kan mäta på det viset eller de kanske man kan...... de stora maskinerna är ju såkallade rotaxmotorer och innebär en lugn tomgång o ett annat vrid , men sen har du juh prislappen 100000 plus i överkant.mot en bra o potent maskin som dinlin för ca 70000 billigare o trimma o lite enklare med sen har du juh 3 års garanti på dinlin men jag tror på tex kawasaki o Can-am så tecknar man en extra..... o betalar lite mer...........
Can-Am 800 är mycket rappare och piggare än vad Centhorn är. Beror på hur du ska köraden, är det öppna grusvägar skulle jag valt en Can-Am men ska du köra i skog och markbehöver du inte mer pulver än vad Centhorn erbjuder tycker jag.
CiteraCan-Am 800 är mycket rappare och piggare än vad Centhorn är. Beror på hur du ska köraden, är det öppna grusvägar skulle jag valt en Can-Am men ska du köra i skog och markbehöver du inte mer pulver än vad Centhorn erbjuder tycker jag.Visst är Can-Am snabbare, men frågan är om det är bättre att köpa en sprillans ny Centhor eller en beggad Can-Am om man har max 80 000 SEK att lägga ?
Citat från: t1an skrivet 14 maj 2009 kl. 22:15:20CiteraCan-Am 800 är mycket rappare och piggare än vad Centhorn är. Beror på hur du ska köraden, är det öppna grusvägar skulle jag valt en Can-Am men ska du köra i skog och markbehöver du inte mer pulver än vad Centhorn erbjuder tycker jag.Visst är Can-Am snabbare, men frågan är om det är bättre att köpa en sprillans ny Centhor eller en beggad Can-Am om man har max 80 000 SEK att lägga ?Jag hade utan tvekan köpt en sprillans Centhor. Jag är toknöjd med min. Har inte haft några som helst problem med min och tar mig fram över allt. Har dragit tunga släp utan problem den orkar bra mycket mer än vad jag trodde./Jon