Hade ständinga problem på min Hyosung att lagerbultarna lossade lite så efter varje körning brukade jag sparka till varje däck så man såg om de var löst, bara att dra åt om man upptäckte det i tid Så tröttsamt med den här typen av maskiner att det alltid är något strul känns det som
Likadant på min badboy. Men ni vet nog säkert hur kvalitén är på de Efter varje eller varannan körning var det bara att spänna åt hjulmuttern bak.
det kan va kul o skruva och sånt för då lär man sig maskinen.. men det finns gränser på hur ofta man vill skruva
jag kör honda och har förvana att varje vecka gå igenom och dra i varje bult. ska ju ändå tvättas och filter och olja ska bytas så då kan man lika gärna känna över bulltarna! är iofs aldrig någon som är lös men skadar inte att känna på dom.
Ibörjan är det väldigt viktigt att kontrollera bakhjulshubbarna (kanske inte har satt sig ordetligt )Har dragit mina hårt och har inte behövt dra dem på flera hundra mil.Kollar lite då och då hur dem är (Det ska man göra, och speciellt om man kör med spacers, eller ett bredare offset på fälgarna)
på bakhjulen kan du ju ta i tills du spyr när du drar åt... inget lager som kan gå sönder i alla fall...... däremot framhjulen får man vara försiktig på hur man drar åt
Citat från: Narmasil skrivet 31 mars 2009 kl. 21:28:19på bakhjulen kan du ju ta i tills du spyr när du drar åt... inget lager som kan gå sönder i alla fall...... däremot framhjulen får man vara försiktig på hur man drar åtBra att veta Vad är det som kan gå sönder om man drar framhjulen för hårt? Lagret?Mvh Joe
Som jagsa i en tidigare tråd 70mila är en service du kan göra själv då det är en enklare.Vi har sålt ca 30 450:or och vi har haft detta problem med en maskin jag troor som only henke att det är ngn grad el så i hubben så att den inte gått på ordentligt på fabrik förrän du börjat köra och den satt sig.Detta problem kan också uppstå om man kör och "ritar 8:or på asfalt"Självklart ska detta vara garanti el "goodwill".så gjorde då vi i allafall.När det gäller framhjulslagret så är det ju inte de lagrena de har problem med men självklart garanti.Och till hjulen så tror jag tyvärr att det kan bli problem då du inte har påtalat det förrän efter 100mil.vi har fått ut en omg däck till en kund som påtalade detta efter 5 mil.Detta då det normalt inte är garanti på gummi.