Har beställt nya framdäck till quaden. Tänkte lägga om de själv. Men nu till frågan, på däck verkstaden penslar de ju däcket med något klet för att det skall poppa ut ordentligt. Vad skall man använda? Har för mig att jag läst att diskmedel funkar bra. Man vill ju att det skall täta klokt mot fälg kanten.Tips?
Är det bra däck och inga fel på fälgen så tätar dem utan medel.Pumpabara inte i mer än max trycket som står på däcket. (kan ta lite tid innan dem är helt på plats utan medel)
CiteraÄr det bra däck och inga fel på fälgen så tätar dem utan medel.Pumpabara inte i mer än max trycket som står på däcket. (kan ta lite tid innan dem är helt på plats utan medel)så sant men d underlättar en hel del med lite diskmedel på. glider på mycke lättare.bara å jämföra i säng halmen. sugen tant/osugen tant
CitatÄr det bra däck och inga fel på fälgen så tätar dem utan medel.Pumpabara inte i mer än max trycket som står på däcket. (kan ta lite tid innan dem är helt på plats utan medel)så sant men d underlättar en hel del med lite diskmedel på. glider på mycke lättare.bara å jämföra i säng halmen. sugen tant/osugen tant SkrattfnattChockad SkrattandeAnnars så kanske vaselin funkar.Ja i båda exemplen kanske till och med. Skrattfnatt
Citat från: zupe skrivet 8 mars 2009 kl. 18:53:56Har beställt nya framdäck till quaden. Tänkte lägga om de själv. Men nu till frågan, på däck verkstaden penslar de ju däcket med något klet för att det skall poppa ut ordentligt. Vad skall man använda? Har för mig att jag läst att diskmedel funkar bra. Man vill ju att det skall täta klokt mot fälg kanten.Tips?Vill varna lite för att använda smörjmedel, iallafall till bakhjulen. Jag fick kränga av mina bakdäck igen och tvätta bort diskmedlet sist jag använde diskmedel pga att fälgen snurrade i däcket vid gaspådrag. Men det kanske beror lite på vilken maskin hjulen sitter på?Första gången var det lite krångligt att byta, men nu tycker jag det går ganska bra att kränga däcken utan smörjmedel.