Skulle inte köpa en utan drift det blir för tung kört. visst jag kommer ganska långt utan drift men den måste i varje lass jag kör så aldrig utan drift. Ganska hopplöst utan vagnsdrift. Jag kör 1270 D och 1470D, väntar på en 1270E får den i Mars Räkna så här om du har en hjuling som väger 350 kg och den ska dra 300 kg vagn o 1000 kg lass. Bättre att 1300 kg vagn och lass knuffar på hjulingen. Man kan säga ungerfär att det du drar på torr asfalt med hjulingen. Klarar du i skogen med vagnsdrift. Om du förstår..
Jadu det hade vart riktigt kul och testa Jag bor en bit utanför alingsås, Mitt i skogen typ. Vart håller du hus mer exakt då?
Här kommer lite bilder från dagens körning.
ja om man inte får i och ur växlarna så går de inge bra att köra virke. Så fort den hamna i "spänn" satt växeln fast. Dålig dragförmåga, för högt växlad på lågen och backen. Börja glappa lite här och där, hjullager,leder.Mjuk i fjädring bak, finns inga lastfjädrar vad jag vet. Leksaks vinsch den som följerr med, går att byta iof. Diffspärr ibland, dålig svängradie.Tror inte den skulle hållit ihop länge om jag börja köra på hårt med den.Bra väg och lek maskin dock.
Ja det kan va svårt att motivera 90.000 kr men å andra sidan när det står 90.000kr på lappen hos skoter/fyrhjulings handlarn så tänker man att de va ja inte så dyrt för en ny skoter/hjuling.....Eller en bil..Köper man en hjuling/skoter så kan man använda den till att göra av med pengar, en vagn kan jag tjäna pengar på. Efter 2-3 år är den betald om man säljer det man kör ut. Då är det bara förtjänst varje pinne man kör ut.Jag har ca 50-70 ha som behöver gallras inom ca 5 år, kanske lätttare att motivera köpet då. Fin höstdag på bilden, längtar till våren nu..
Citat från: venus skrivet 16 februari 2010 kl. 22:36:40Här kommer lite bilder från dagens körning.Venus vad är det för något man ser på mittbilden framför vinschen? Någon speciallösning? Vart nyfiken då jag inte riktigt kunde tyda vad det var för något.